Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-23, 16:20
  #1
Medlem
Tjaros avatar
Jag har läst mycket om maffia på sistone, men jag kan faktiskt inte dra en slutsats om vilket land som har den grymmaste/sjukaste maffian, då menar jag gäng därav medlemmarna inte tvekar nåt och är helt vatos loco

Nå, vilket land har de ?
Citera
2008-03-23, 16:40
  #2
Medlem
Mina slantar sätter jag på ryssarna. Dom har ju medlemmar ÖVERALLT, polischefer, politiker m.m så du kan glömma att komma undan dom. Tror inte någon annan maffia har samma makt som ryska har i Ryssland.
Citera
2008-03-23, 17:25
  #3
Medlem
Tjaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaro
Jag har läst mycket om maffia på sistone, men jag kan faktiskt inte dra en slutsats om vilket land som har den grymmaste/sjukaste maffian, då menar jag gäng därav medlemmarna inte tvekar nåt och är helt vatos loco

Nå, vilket land har de ?

Ni får gärna tippsa om lite sköna dokumentärer man kan ladda ner på pirat byrån !
Citera
2008-03-23, 17:42
  #4
Medlem
langaocbs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=544448
Citera
2008-03-23, 18:15
  #5
Medlem
'ndargheta (?) eller cosa nostra har ju nå jävligt inflytande men vette fan hur det e me yakuza eller triaderna... ryska maffian e väl typ bara massa löst sammansatta nätverk
Citera
2008-03-23, 19:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
'ndargheta (?) eller cosa nostra har ju nå jävligt inflytande men vette fan hur det e me yakuza eller triaderna... ryska maffian e väl typ bara massa löst sammansatta nätverk


Ryska maffian e dock inte något löst sammansatt nätverk . Ryska maffian e stenhårt, dom har folk överallt på alla positioner. Åklagare, advokater, domare, poliser, politiker och mkt mkt mer. Dom finns över hela världen så jag tror nog inte att det e löst sammansatt
Citera
2008-03-27, 17:29
  #7
Medlem
Skullheads avatar
Mara Salvatrucha - MS13

Utan tvekan de råaste gänget, dom har 100.000 medlemmar världen över, regeringen i USA ser dom som de största hotet i USA
Citera
2008-03-27, 17:39
  #8
Medlem
LikeAGloves avatar
Min röst faller nog på italienarna från Napoliområdet
Citera
2008-03-27, 19:47
  #9
Medlem
Probelimes avatar
Tror ingen grupp kan tävla med den ryska maffifan. De har ex armé befälhavare, tillgång till attackhelikoptrar om det skulle krävas och massa forna ex sovjetvapen. Helt sjuka lär de vara!
Citera
2008-03-27, 20:50
  #10
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Tror ingen grupp kan tävla med den ryska maffifan. De har ex armé befälhavare, tillgång till attackhelikoptrar om det skulle krävas och massa forna ex sovjetvapen. Helt sjuka lär de vara!

Jag tror som dig, gatubarnen i ms13 skulle inte ha en chans.
Citera
2008-03-27, 20:56
  #11
Medlem
Snickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
Jag tror som dig, gatubarnen i ms13 skulle inte ha en chans.
Jag har som ingen direkt koll på det här men direkt jag såg den här tråden tänkte jag direkt på Ryssland. Och när jag läste resten av inläggen så besannades mina tankar. Ryssland är ju också extremt stort så det är nog en av dom små anledningarna till att dom har en så stor organiserad brottslighet. Dom är väl även ganska fattiga? Kan det vara en av anledningarna att dom har så stor organisera brottslighet?
Citera
2008-03-27, 21:01
  #12
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
Jag tror som dig, gatubarnen i ms13 skulle inte ha en chans.


Beror på hur man ser det, ryska maffian är mer organiserad, MS13 är mer hårdhänt och rå i sin framgång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback