Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-22, 23:31
  #1
Medlem
StorSnokens avatar
Hej, då jag inte hittade speciellt mycket efter en sökning tänkte jag kolla vilka mer som köpt moden? köpte det nyss och tänkte testa eftersom det är massa nya saker i "köp-versionen" . Hade vart skoj om man kunde spelat med någon så kunde vi byggt lite saker, vad man nu kan bygga i det nya.
Citera
2008-03-23, 01:41
  #2
Avstängd
schill88s avatar
Dem har nästan gjort om från scratch. Mycket enklare och roligare att bygga saker nu. De har bla lagt in levande npcs. Många nya förbättrade verktyg.

Glöm inte att du kan importera från alla source spel.
Citera
2008-03-23, 01:55
  #3
Medlem
MyNameIss avatar
Såg lite filmer som någon gjort på youtube efter den här moden och vad är det igentligen? Om nu någon orkar sig på att förklara.
Citera
2008-03-23, 02:09
  #4
Medlem
kaptenhaddocks avatar
Har en gammal version av modded från när den fortfarande var gratis.

Jag vet inte hur mycket som ändrats på betalversionen, men det verkar vara en hel del. Modden gör helt enkelt att allting från Half-life 2 går att bygga med, Ungefär som lego. Man kan klistra ihop saker och få det att röra sig hur man vill. lite som forge i halo 3 men mer komplicerat.
Citera
2008-03-23, 02:14
  #5
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenhaddock
Har en gammal version av modded från när den fortfarande var gratis.

Jag vet inte hur mycket som ändrats på betalversionen, men det verkar vara en hel del. Modden gör helt enkelt att allting från Half-life 2 går att bygga med, Ungefär som lego. Man kan klistra ihop saker och få det att röra sig hur man vill. lite som forge i halo 3 men mer komplicerat.
Okej låter kul, kan man köpa det genom steam?
Citera
2008-03-23, 02:52
  #6
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Okej låter kul, kan man köpa det genom steam?

Japp, kostar $9,95 + $2.xx i moms, vet ej om du måste ha hl2 redan men
Citera
2008-03-23, 13:20
  #7
Avstängd
schill88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Såg lite filmer som någon gjort på youtube efter den här moden och vad är det igentligen? Om nu någon orkar sig på att förklara.

Garrys mod är en sandlåda som gör att du kan spawna egna prylar för att sedan bygga en massa olika saker. Jag har lyckats bygga en trebuche för att kriga. Har även byggt en överdimmosierad slott med cointeners. Försökte bygga ett hus med små tegelstenar med 3 polare men det sket sig =(
Citera
2008-03-23, 14:34
  #8
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schill88
Garrys mod är en sandlåda som gör att du kan spawna egna prylar för att sedan bygga en massa olika saker. Jag har lyckats bygga en trebuche för att kriga. Har även byggt en överdimmosierad slott med cointeners. Försökte bygga ett hus med små tegelstenar med 3 polare men det sket sig =(

Hehe, jag försökte bygga ett hus inatt men min musknapp är dålig så den släpper /dubbelklickar ibland så det var ju näst intill omöjligt eftersom man råkade klicka på en annan vägg så den rasade
Citera
2008-03-23, 19:43
  #9
Medlem
Att köra sandbox i Garry's mod är endast en liten del av vad som finns att göra. GMod är kompatibelt med Lua script. Detta innebär att de finns gamemodes med allt från fotboll, till zombieslakt och bygga egna fort sedan kriga. Man kan göra det mesta i GMod nuförtiden.

Svårt att tröttna på eftersom det är i stort sett hur många spel som helst i ett.
http://forums.facepunchstudios.com/
Där hittar du allt som har med Garry's mod att göra.
Det där bryter inte mot 1.01 va?
__________________
Senast redigerad av Harkel 2008-03-23 kl. 19:46.
Citera
2008-03-25, 01:43
  #10
Medlem
StorSnokens avatar
Har lödat om musknappen så nu kan jag bygga saker! har sett folk som bygger helt otroliga grejer, medans jag bara kan göra en balja med 4 hjul och thrusters!

edit: har sett en del error saker på servrar, vilka är "standard" addons de använder ?
Citera
2008-03-25, 02:02
  #11
Medlem
Pontus900s avatar
Skulle gissa att PHX används av de flesta, GMOW också
Citera
2008-03-25, 02:03
  #12
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Skulle gissa att PHX används av de flesta, GMOW också

okej tack, blir skoj att testa detta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback