Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-21, 17:27
  #13
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
De misstänka gärningsmännen skall tillhöra ngt gäng som kallar sig "Tigrarna" har jag hört

Säker? Vad vet du mer? Vilak är offren? Vad hände?
Citera
2008-03-21, 17:30
  #14
Avstängd
Kuriosa:

Peter Holländare är en man med vana att bli nedslagen...

Citat:
Överfallen fick mjälten krossad
GÖTEBORG. I torsdags natt rånades frilansfotografen Peter Holländare.
Rånarna sparkade honom med sådan kraft att hans mjälte krossades.
- Jag trodde att jag skulle stryka med när läkarna tvingades till en andra operation på mindre än 12 timmar, säger Peter till GT.

http://www.gt.se/nyheter/1.980037/ov...jalten-krossad
Citera
2008-03-21, 17:35
  #15
Medlem
RigmorMortiss avatar
Tigrarna

Tigrarna!? Snarare dromedarerna...

I vilket fall tror jag nog inte att det här blir särskilt svårt att klara upp. Det verkar ha funnits bra med vittnen. Och utan att utmana GW som rikskriminolog kan man nog utgå ifrån att samtliga inblandade har ganska digra register.
__________________
Senast redigerad av RigmorMortis 2008-03-21 kl. 17:40.
Citera
2008-03-21, 17:38
  #16
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av himod
Kuriosa:

Peter Holländare är en man med vana att bli nedslagen...



http://www.gt.se/nyheter/1.980037/ov...jalten-krossad

Stckars jävel. Grep dom gärningsmännen då? Först trodde jag att det var nu inatt när det stod torsdagsnatt. Då hade inte den här helgen varit en turhelg för peter. Var det någon från tigrarna som attackerade peter också?
Citera
2008-03-21, 17:39
  #17
Medlem
Skrävlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Låt patrasket sjuka på varandra där ute. Kan inte bry mig mindre än om Abdullah sköt Muhammed eller tvärtom.
Bra, då betalar du killarnas sjukpension och läkarvård också eller?
Citera
2008-03-21, 18:29
  #18
Medlem
jonbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr wide hill
det har ingenting att göra med den unga killen som höggs ihjäl i Bergsjön då?
Denna händelse jag pratar om hände för en månad sen ungefär.

Bor i närheten och har inte hört något om någon som har blivit ihjälhuggen på senare tid. Om det nu är det så är nog chansen jävligt liten att det skulle ha något samband. Händer sådana här saker ganska ofta i Bergsjön, kanske inte mitt på dagen dock.
Citera
2008-03-21, 19:51
  #19
Medlem
En av de skottskadade avled på eftermiddagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2103816.ab

"I samband med skottlossningen misshandlades även en av Aftonbladets frilansfotografer, Peter Holländare.
Han blev slagen till marken av en av de skottskadade och vred armen ur led.
– Jag kom till platsen väldigt snabbt och tog en del bilder. När jag kontrollerade mina bilder fick jag plötsligt ett slag i ansiktet och föll, säger Holländare.
Polisen förde honom till sjukhuset i Mölndal där han fick hjälp att vrida tillbaka armen. En anmälan om misshandel har lämnats in mot mannen.
– Jag har märkt av att arbetsklimatet blivit hårdare. Tidigare kunde man få en del gliringar, men nu är våld vanligare, säger Holländare."
Citera
2008-03-21, 20:11
  #20
Medlem
Killen som sköt ska tydligen va i 25-30 års åldern. JAg skulle gissa på antingen tjaffs om tjej eller skuld.
Citera
2008-03-21, 20:12
  #21
Medlem
Centrums avatar
ojojoj ponera att det är du som är skjuten och en fotograf kommer och tar bilder på dig ... Kränkande? Klart folk blir förbannade när pressen inte respekterar folk och vältrar sig i tragedin..
Citera
2008-03-21, 20:17
  #22
Medlem
Sjukt tragiskt att folk ska skjuta varandra!
Citera
2008-03-21, 20:22
  #23
Medlem
Hmm

Kanske försöka hjälpa först innan man fotograferar, men fotografen såg ju ut som årets pundare också
Citera
2008-03-21, 20:39
  #24
Medlem
itchys avatar
Hittade en artikel i GP om fotografen också:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=409510

Visst är det härligt med våra nya svenska vänner! Har åkt förbi bergsjön en gång och jag är jäkligt glad att jag inte behövde kliva ur bilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback