Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Jag håller med om att risken för att hans dotter blir söndermobbad p.ga. hans kukhunger inte är speciellt stor, MEN du måste ju själv hålla med om att det där "gillar du inte bögar så kanske du själv är bög?"-argumentet är det mest uttjatade och felaktiga som finns? En nyhet; man KAN faktiskt ogilla bögar utan att vara bög själv. Hur märkligt du än tycker att det verkar.

Ja visst kan man det, dock så har den personen oftast en latent/gömd homosexualitet. Det är just sättet som inlägget är skrivet på som får mig att reagera.
Citera
2008-11-27, 16:27
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
dock så har den personen oftast en latent/gömd homosexualitet

Eftersom du skriver oftast så skulle jag gärna se en utredning som har gjorts som säger att de allra flesta homofober egentligen är homosexuella.

Tack på förhand.
Citera
2008-11-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Har kollat runt på lite youtube-klipp med honom. Varenda monolog han har verkar på något sätt utgå från någon vänsterpolitisk fråga. Bland annat ifrågasätter han om Israel ihuvudtaget skall få finnas, flera gånger kör han någon likhetsfeministgrej, alltid nästan med en närmast fundamentalistisk syn på att han själv har sanningen?

Min fråga är hur pass långt till vänster han står? Har han några politiska kopplingar i sitt förflutna?
Han är med i röda laget, så ja han är vänster -.-"
Citera
2008-11-27, 16:33
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalm666
Lite svårt att först människor som säger att han är PK när han kan stå på scen och uppmuntra till mord (Runar),
säga att det är förståligt att gisslantagarna i dendäringa ryska skolan sköt barn,
att Lars Ohly tror att jorden är platt
Att bögar inte borde få gifta sig i kyrkan. m.m

Jag tycker att han är bra på att ta upp saker här i världen som är helt jävla vridna och han gör det på ett roligt sätt. Magnus Betnér är i dagsläget sveriges i särklass roligaste stå-uppare.
Angående hans politiska upfattning så sa han nåt i stil med "nej jag röstade inte på vänster, jag röstade inte på alliansen heller"

Jävligt mycker roligare änn muppar som står och drar kuk-skämt på östergötniska

Betnér gör allt för att vinna poäng hos ALLA, så är det. Han kan inte skämta om judendom utan att senare vara tvungen att dra ett skämt om kristendom. Han kallar sig både bisexuell, ateist och feminist och har bland annat sagt att han verkligen inte vill att hans dotter ska leka med en leksaksspis.

Sedan kan jag förstå att man tycker att Betnér är "sveriges i särklass roligaste stå-uppare" när man bara verkar ha Stefan och Krister att jämföra med.
Citera
2008-11-27, 23:56
Medlem
Citat:
Eftersom du skriver oftast så skulle jag gärna se en utredning som har gjorts som säger att de allra flesta homofober egentligen är homosexuella.

Tack på förhand.

Var så god.

http://www.selfhelpmagazine.com/arti...lbtphobia.html
http://www.oogachaga.com/downloads/h...al_arousal.pdf

Räcker det eller vill du ha fler länkar?
Citera
2008-11-28, 00:30
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Var så god.

http://www.selfhelpmagazine.com/arti...lbtphobia.html
http://www.oogachaga.com/downloads/h...al_arousal.pdf

Räcker det eller vill du ha fler länkar?

Fan, då gäller det att se upp i moskén så man inte blir rövknullad alltså?
Citera
2008-11-28, 16:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Fan, då gäller det att se upp i moskén så man inte blir rövknullad alltså?

Jag skulle kunna tänka mig att det är skillnad på att ogilla någonting på grund av sin tro och på grund av att man mår dåligt av det...

Känner en man som slet ner sin dotters affischer av Marky Mark och liknande idoler när hon var tonåring, vägrade låta henne ta hem pojkvänner och så vidare. Nu är han öppet homosexuell och har berättat att hans beteende grundade sig i att han blev arg så fort han såg bilder på lättklädda killar och så vidare för att han skämdes över att han gillade vad han såg.
Citera
2008-11-28, 20:28
Medlem
Vilken självgod j-a tomte detta är. En riktig gnällkärring som stannat kvar i ett obstinat tillstånd de flesta lämnar i femtonårsåldern.

Troligen världens enda pretentiösa PK-gnällmåns som utan vare sig djupare vidare perspektiv eller poänger pekar finger och letar fel överallt och samtidigt försöker bli omtyckt som killen som finner "rätt" revolutionerande fel. -"Fel" som förövrigt redan är och varit känt av de flesta som vuxit upp.

Snacka om pinsamt när han njuter av att efteråt bli klappad på axeln av etablissemanget som tycker att det är "intressant annorlunda kritik". Finns väl inga uppträdanden som är så fulla av pinsamma ansträngda skratt som hans.

Den som tycker att det finns ngn finurlig poäng eller komik i allt detta obstinata bladder är lättroad och förmodligen en av det lokala tonåringsmobbingbanditgängets främsta tuffingar.

En spark i arslet är definitivt en underskattad medicin. Varför inte ge Betnér, Ebba v Sydow, blondinbella, Rosing, Schulman, Gynning, kungafamiljen och alla andra stjärnskott i Sverige (plocka gärna med hela kvällstidningsmaffian också) en enkel biljett till Voljakalla 202, där kan de gosa med varandra, men de får finansiera nöjet själva.

(Detta skulle förmodligen ge sådana synnergieffekter att vi samtidigt löser hela den globala finanskrisen på kuppen.)

Jag tippar på att betnér blir nästa "folkkära artist" man hittar död i sin bostad. Det blir nog i förlängningen rätt kinkigt att leva med denna menlösa dynga utan mening och mål på samvetet.
Citera
2008-11-30, 00:57
Bannlyst
MEN - har du INTE fattat????

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Har kollat runt på lite youtube-klipp med honom. Varenda monolog han har verkar på något sätt utgå från någon vänsterpolitisk fråga. Bland annat ifrågasätter han om Israel ihuvudtaget skall få finnas, flera gånger kör han någon likhetsfeministgrej, alltid nästan med en närmast fundamentalistisk syn på att han själv har sanningen?

Min fråga är hur pass långt till vänster han står? Har han några politiska kopplingar i sitt förflutna?

Magnus ///förövrigt tillsammans med Henrik Schyffert/// den bäste "ståupparen" Sverige har - han ironiserar och mycket av det han säger menar han egentligen tvärtom.
Han har absolut inget mot Israel!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han skämtar lika mycket om t.ex Islam.
han vill få oss att tänka efter - att reagera - han vill provocera på ett positivt sätt om man riktigt lyssnar.
Han är toppen!!!!!!!!!!!!
Citera
2008-11-30, 01:05
Bannlyst
Ja, du kan ju själv stå framför en publik......

Citat:
Ursprungligen postat av Xtraterestrial
Vilken självgod j-a tomte detta är. En riktig gnällkärring som stannat kvar i ett obstinat tillstånd de flesta lämnar i femtonårsåldern.

Troligen världens enda pretentiösa PK-gnällmåns som utan vare sig djupare vidare perspektiv eller poänger pekar finger och letar fel överallt och samtidigt försöker bli omtyckt som killen som finner "rätt" revolutionerande fel. -"Fel" som förövrigt redan är och varit känt av de flesta som vuxit upp.

Snacka om pinsamt när han njuter av att efteråt bli klappad på axeln av etablissemanget som tycker att det är "intressant annorlunda kritik". Finns väl inga uppträdanden som är så fulla av pinsamma ansträngda skratt som hans.

Den som tycker att det finns ngn finurlig poäng eller komik i allt detta obstinata bladder är lättroad och förmodligen en av det lokala tonåringsmobbingbanditgängets främsta tuffingar.

En spark i arslet är definitivt en underskattad medicin. Varför inte ge Betnér, Ebba v Sydow, blondinbella, Rosing, Schulman, Gynning, kungafamiljen och alla andra stjärnskott i Sverige (plocka gärna med hela kvällstidningsmaffian också) en enkel biljett till Voljakalla 202, där kan de gosa med varandra, men de får finansiera nöjet själva.

(Detta skulle förmodligen ge sådana synnergieffekter att vi samtidigt löser hela den globala finanskrisen på kuppen.)

Jag tippar på att betnér blir nästa "folkkära artist" man hittar död i sin bostad. Det blir nog i förlängningen rätt kinkigt att leva med denna menlösa dynga utan mening och mål på samvetet.

......i TVÅ timmar utan manus och vara så insatt i det mesta. Det kallar jag att vara intelligent och att ens jämföra honom med t.ex "BlondinBella" säger en del om dina tankegångar.

du nämner också Vojjakalla och antar det åsyftas på romer som håller på nästan döda människor och har terroriserat en by i snart 20 år. OCH det är VÄLDIGT långt ifrån någon liknelse med Magnus B.

för att också tillrättalägga så har Magnus Betnér gjort succé då han uppträtt inför intelligenta stundenter på olika universitet. De "fattar".

Tror nog också att Magnus kommer överleva och klara sig bra. Han är bara bäst!
Citera
2008-11-30, 02:48
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
Magnus ///förövrigt tillsammans med Henrik Schyffert/// den bäste "ståupparen" Sverige har - han ironiserar och mycket av det han säger menar han egentligen tvärtom.
Han har absolut inget mot Israel!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han skämtar lika mycket om t.ex Islam.
han vill få oss att tänka efter - att reagera - han vill provocera på ett positivt sätt om man riktigt lyssnar.
Han är toppen!!!!!!!!!!!!

Nu fyllde du flashbacks utropsteckenkvot för hundra år framåt. Pajas.
Citera
2008-11-30, 02:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
......i TVÅ timmar utan manus och vara så insatt i det mesta. Det kallar jag att vara intelligent och att ens jämföra honom med t.ex "BlondinBella" säger en del om dina tankegångar.

du nämner också Vojjakalla och antar det åsyftas på romer som håller på nästan döda människor och har terroriserat en by i snart 20 år. OCH det är VÄLDIGT långt ifrån någon liknelse med Magnus B.

för att också tillrättalägga så har Magnus Betnér gjort succé då han uppträtt inför intelligenta stundenter på olika universitet. De "fattar".

Tror nog också att Magnus kommer överleva och klara sig bra. Han är bara bäst!

Tror du på riktigt att han har uppträtt två timmar utan manus? Vilken lättlurad liten fitta du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in