• 1
  • 2
2008-03-18, 18:15
Medlem
Kavajs avatar
Hej, min mor är påväg att köpa en ny volvo v50 som hon ska leasa på sin firma....

Jag kollade igenom pappret hon har fått från bilia med prisförslag osv. Det sin fick mig att reagera var förljande saker:

Mattsats skålade gummimattor - 4898:-
Kupevärmaruttag i kupén - 8980:-

Menar bilia på allvar att man ska betala nästan 5000 för gummimattorna och nästan 9000:- för en kontakt till en eventuell kupevärmare?! Motorvärmare finns också men den ingår inte i dessa 9000!
Citera
2008-03-18, 18:24
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavaj
Hej, min mor är påväg att köpa en ny volvo v50 som hon ska leasa på sin firma....

Jag kollade igenom pappret hon har fått från bilia med prisförslag osv. Det sin fick mig att reagera var förljande saker:

Menar bilia på allvar att man ska betala nästan 5000 för gummimattorna och nästan 9000:- för en kontakt till en eventuell kupevärmare?! Motorvärmare finns också men den ingår inte i dessa 9000!

Är väl inget nytt att bilförsäljare försöker blåsa folk? De skriver upp värdet och hoppas att okunnigt folk ska betala utan att kontrollera sakers egentliga värde. Ta med ett par polare med hästsvans och västar (inte killar som gillar ponnys och Village People) och snacka med försäljaren så försvinner nog de där kostnaderna helt ska du se.
Citera
2008-03-18, 18:29
Medlem
UT64s avatar
De är inte galna, bara lugnt medvetna om att det finns en stor
kategori människor som inte betalar sin bil själva. Alltså företagsbilar,
polis, kommunbilar mm.

Inget ställe för folk med normal plånbok..
Citera
2008-03-18, 18:33
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:

Med dagens ockerpriser förvånar priserna inte så mycket, men med tanke på att jag installerade både motorvärmare och kupevärmaruttag i min gamla Duett -65 för några hundralappar är det ju nästan rent skamligt.
Är skålade mattor ett tillval? Jag trodde det var original...
Citera
2008-03-18, 18:41
Medlem
Vet genom säker källa att Volvo PV är mycket missnöjda med Bilia och deras sätt att bemöta kunder (bland annat). Volvo PV ser just nu över samarbetet med Bilia och förändringar är förmodligen att vänta.
Citera
2008-03-18, 18:43
Medlem
Kavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapSheep
Med dagens ockerpriser förvånar priserna inte så mycket, men med tanke på att jag installerade både motorvärmare och kupevärmaruttag i min gamla Duett -65 för några hundralappar är det ju nästan rent skamligt.
Är skålade mattor ett tillval? Jag trodde det var original...
Jag vet faktiskt inte helt säkert hur det är med mattorna, men varför skulle det inte ingå enkla gummmimattor?
Citera
2008-03-18, 18:48
Medlem
Krackshots avatar
Citat:

Det där var det värsta jag har hört tror jag... En mattsats kostar ~650kr för en hel sats (skålat gummi) och uttaget i kupén kostar runt 800kr med kablage (monterat i bil).

Har aldrig gillat Bilia...
Citera
2008-03-18, 19:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Stämmer detta kan svaret bara bli ett:
Ja, dom är galna.

Detta var bland det värsta jag hört och jag har ändå fått prisförslag från de tyska dyra märkena.
På nätet kan du själv hjälpa din mamma genom att plocka ihop en Volvo.
Gå in här:
http://www.volvocars.com/se/All-Cars...s/default.aspx
Gå in på "Bygg din Volvo".
Plocka ihop rätt bil. Gå till Bilia och kräv 9% rabatt på priset ni får fram på er ihopsnickrade V50. Det får alla efter lite tjat. Om inte så ring en annan Volvohandlare.
Citera
2008-03-18, 20:26
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte helt säkert hur det är med mattorna, men varför skulle det inte ingå enkla gummmimattor?

Det har nästan inget märke idag. Utan det är tyg som är standard.
Citera
2008-03-18, 20:36
Medlem
$100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Det har nästan inget märke idag. Utan det är tyg som är standard.

Har jag aldrig varit med om, så att det skulle vara vanligare med tyg än gummi tror jag inte på! Däremot brukar det vara att man får köpa till "sommarmattor" som är gjorde i tyg!
Citera
2008-03-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolby
Vet genom säker källa att Volvo PV är mycket missnöjda med Bilia och deras sätt att bemöta kunder (bland annat). Volvo PV ser just nu över samarbetet med Bilia och förändringar är förmodligen att vänta.

Bumpar lite;
Det där var ju intressant, kan du utveckla?
Citera
2008-03-18, 20:42
Bannlyst
Men förhelvete, vad kostar gummimattor till en ferrari? Ungefär samma som att få pissa bilia i munnen?

De där priserna var ju ÅT HELVETE!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in