Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-19, 22:09
  #349
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag tyckte om rå falukorv på polarmackor med Bregott när jag var liten, men nuförtiden så finner jag det inte alls lika gott. Lite som med leverpastej typ.

Den är inte rå, din obildade fån
Citera
2023-11-19, 22:23
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro-Katt
Nä, den säljs i andra butiker så det är inte deras egna märke.

ok. vilka butiker har den inne?
Citera
2023-11-19, 22:30
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
ok. vilka butiker har den inne?

Utöver Lidl finns den på ICA, Coop, Willys och City Gross.
Citera
2023-11-19, 22:43
  #352
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Den är inte rå, din obildade fån
Icke tillagad om jag får be
Citera
2023-11-19, 22:47
  #353
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Icke tillagad om jag får be

Kokt korv är tillagad för helsike!
Citera
2023-11-19, 22:50
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Jag äter inte kött, det är det främsta skälet. Sedan är griskött en ganska konstig råvara som är svår att förvara, har låg hållbarhet och som en kan bli riktigt sjuk av att äta om det vill sig illa. Rött nötkött är betydligt enklare att ta hand om men också mer resurskrävande från kalv till fat så att säga så jag förstår varför grisen som matdjur slog igenom här uppe i norr. Men i dagens läge, med ett överflöd av vegetariska produkter, är det fortsatta konsumerandet av griskött underligt minst sagt. För även om jag tycker att det är äckligt så kan jag ändå förstå att någon kanske vill ha en biff med bearnaise eller en köttgryta. Att däremot äta en skräpprodukt som falukorv, otillredd dessutom, är obegripligt för mig.
Vi är tyvärr uppväxta med Dennis korv och annat skit. En riktig italiensk/spansk korv är långt ifrån skit. Falukorv är inte rå som du försöker få det till. Ungefär som en rökt skinka eller annat pålägg.
Citera
2023-11-19, 22:50
  #355
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Kokt korv är tillagad för helsike!
Jag är inte särskilt mycket för stekt falukorv heller och tanken på kokt falukorv får mig att vilja kräkas… Själv föredrar ugnsbakad/gratinerad falukorv med västerbottenost, ketchup, senap, lök med mera. Eller i en korv stroganoff. Om jag steker den äter jag gärna den på en rostmacka med stekt ägg, lite Johnys senap och ketchup.
Citera
2023-11-19, 23:07
  #356
Avstängd
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag är inte särskilt mycket för stekt falukorv heller och tanken på kokt falukorv får mig att vilja kräkas… Själv föredrar ugnsbakad/gratinerad falukorv med västerbottenost, ketchup, senap, lök med mera. Eller i en korv stroganoff. Om jag steker den äter jag gärna den på en rostmacka med stekt ägg, lite Johnys senap och ketchup.

Falukorven är ju redan kokt!
Citera
2023-11-19, 23:10
  #357
Medlem
Sladdarens avatar
Ibland är det gott, men jag vet att vissa tycker det är sjukt gott med kalla tunnare falukorvsskivor på ett polarbröd med smör korv och senap och gräddost på doppat i varm hemgjord chokladdryck med honung

Men jag är inte en av dom
Citera
2023-11-19, 23:15
  #358
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Falukorven är ju redan kokt!
Kanske därför jag inte gillar den ”rå” eller ”som den är”! xD
Citera
2023-11-21, 03:01
  #359
Medlem
Ni får besöka fabriken som tillverkar falukorv och smaka rå falukorv.
Citera
2023-11-21, 06:26
  #360
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Råa falukorvsmackor till frukost? Absolut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback