Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-17, 21:59
  #1
Medlem
Cobber Kains avatar
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1...kurna-i-arboga

En 23-årig kvinna och hennes två barn, 4 och 2 år, har förts till Universitetssjukhuset i Örebro under kvällen efter att ha blivit svårt knivskurna i sitt hem i Arboga. - När första patrullen kom till plats hittades den knivskurna och chockade kvinnan och barnen i villan, skriver polisen i ett pressmeddelande.

Vad tror ni? Fadern huvudmisstänkt eller?

EDIT:

Aftonbladet skriver mer http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2074392.ab

"En okänd person ringde SOS och berättade om knivdådet."

EDIT 2:

Polisen lär ha anlätt till villan kl 19:30! Nyheten publicerades först 21:45, så hur kan det ta över två timmar innan media går ut med detta?
__________________
Senast redigerad av Cobber Kain 2008-03-17 kl. 22:45.
2008-03-17, 22:24
  #2
Medlem
Troians avatar
Det luktar familjedrama, ja. Hennes man/sambo, eller före detta man/sambo som varit i farten. Förmodligen var det väl gärningsmannen som ringde 112 också.
2008-03-17, 22:30
  #3
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det luktar familjedrama, ja. Hennes man/sambo, eller före detta man/sambo som varit i farten. Förmodligen var det väl gärningsmannen som ringde 112 också.

Ja, förmodligen. Eller så är det mamman som fått stora flippen och huggit sina barn, ringt 112 och sedan försökt ta livet av sig.
2008-03-17, 22:37
  #4
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Ja, förmodligen. Eller så är det mamman som fått stora flippen och huggit sina barn, ringt 112 och sedan försökt ta livet av sig.

Inte alls omöjligt. Polisens ovetskap om vad som hänt, trots att kvinnan tycks ha varit vid medvetande ("chockad") när polisen kom dit kan bero på att hon fått nån form av psykos eller liknande. Hade det varit någon annan som gjort det så tror jag hon skulle vara kapabel att säga det, om hon fortfarande är vid medvetande och inte tappat talförmågan (på grund av skador).

...Ja det är här så klart bara spekulationer. Men det är väl delvis det forumet är till för.
2008-03-17, 22:43
  #5
Medlem
Läste en newsflash att barnen avled på sjukhuset.. Tragiskt..
Luktar svartsjukedrama..
2008-03-17, 22:44
  #6
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte alls omöjligt. Polisens ovetskap om vad som hänt, trots att kvinnan tycks ha varit vid medvetande ("chockad") när polisen kom dit kan bero på att hon fått nån form av psykos eller liknande. Hade det varit någon annan som gjort det så tror jag hon skulle vara kapabel att säga det, om hon fortfarande är vid medvetande och inte tappat talförmågan (på grund av skador).

...Ja det är här så klart bara spekulationer. Men det är väl delvis det forumet är till för.

Iof så står det i Aftonbladet att inget vapen har hittats, vilket talar emot mamma-teorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Läste en newsflash att barnen avled på sjukhuset.. Tragiskt..
Luktar svartsjukedrama..

Ja, http://www.na.se bekräftar det!
__________________
Senast redigerad av Cobber Kain 2008-03-17 kl. 22:47.
2008-03-17, 22:52
  #7
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så tänkte jag i alla fall.

Tragiskt.

Sånt är händer oftare än vad man tror, kan tänka mig närmare en gång per år (att mer än en person mördas i ett familjedrama, menar jag då). Brukar inte stå så mycket om det i media.
2008-03-17, 22:55
  #8
Medlem
Highbeams avatar
Jag gissar på nysvensk pappa =)
2008-03-17, 22:55
  #9
Avstängd
Fy fan vad tragiskt. Vad har barnen gjort? 2 och 4 år gamla. som man själv har barn känns det så hemskt att man skulle kunna spy. Stackars poliser och sjukvårdare som fick uppleva det där.
2008-03-17, 22:57
  #10
Medlem
Troians avatar
Sent på kvällen fick polisen tag på barnens pappa, men ingen var ännu vid 23-tiden delgiven misstanke om brott.

Skriver Aftonbladet nu. Låter inte som att något talar för att han är inblandad.

Samtidigt säger polisen att man inte vet vem som ringde 112. Får mig att tro att det var en man som ringde, för om det var en kvinna som hade ringt hade man nog kunnat utgå från att det var mamman (som ringt). Och polisen skulle säga "Det verkar som det är kvinnan som har ringt", eller liknande.

Kanske någon galen före detta pojkvän? Eller nuvarande pojkvän. Hon kan ju vara skild från barnens pappa.

Ett gripande lär ske, eller en huvudmisstänkt eftersökas, inom några timmar.
2008-03-17, 22:59
  #11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highbeam
Jag gissar på nysvensk pappa =)

Där kom det. Och jag tror inte ens att "nysvenska" föräldrar är överrepresenterade i barnadråp.
2008-03-17, 23:00
  #12
Medlem
Det gör ont i bröstet att höra det här.
Barn för i helvete.. Barn...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback