Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-17, 21:21
  #1
Medlem
Stötte på en insatsstyrka vid skarpövägen (låga nummer) idag vid lunchtid, 4-5st svarta stadsjeepar inkl. en skåpbil, gissningsvis ca 15 man, en del med hela munderingen och varsin k-pist och några med vanliga kläder samt skyddsvästar.

Dom stannade runt en halvtimme och verkade inte få med sig någonting av värde, iaf var ingen gripen.
Enligt min polare så var tillslaget i hus nummer 11

Någon som vet något om detta?
__________________
Senast redigerad av RektusAnalum 2008-03-17 kl. 21:25.
Citera
2008-03-17, 23:21
  #2
Medlem
jagazinks avatar
Jag bor i närheten där och uppmärksammade oxå grabbarna, dom såg rätt avslappnade ut och beväpnade till tänderna =)

Hörde oxå att det var "11an", ingen aning om vad dom sökte..

Vad gör en insatsstyrka egentligen, jag menar ska dom inte syssla med nationens säkerhet och sånt, eller kör dom även frilans på lite tjack-kvartar oxå? =)
Citera
2008-03-19, 15:02
  #3
Medlem
Kan väl fått något tips om att det befunnit sig en beväpnad man på platsen, alternativt tips om att någon rånare eller liknande kan befinna sig där. Dom brukar väl köra med förstärkningsvapen i dom fallen dom misstänker att gärningsmannen dom letar efter är beväpnad med skjutvapen.
Citera
2008-03-26, 13:29
  #4
Avstängd
W_T_Fs avatar
Ursäkta bumben men ni som bor i O-stan kanske redan vet, men det var N***** K***e dom var ute efter. Det var han som hade rånat alla (var det 3 st?) taxi-bilarna som det stod om i NVP bl.a. Han har nu överlämnat sig själv till polisen.
Citera
2008-03-26, 20:00
  #5
Medlem
jagazinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Ursäkta bumben men ni som bor i O-stan kanske redan vet, men det var N***** K***e dom var ute efter. Det var han som hade rånat alla (var det 3 st?) taxi-bilarna som det stod om i NVP bl.a. Han har nu överlämnat sig själv till polisen.

Fast han bor ju inte där, han bor på övre? (Om han nu inte flyttat sen förra vurpan)

Sedan hade väl han redan överlämnat sig innan dom här pojkarna dök upp?
Citera
2008-03-27, 09:51
  #6
Avstängd
W_T_Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagazink
Fast han bor ju inte där, han bor på övre? (Om han nu inte flyttat sen förra vurpan)

Sedan hade väl han redan överlämnat sig innan dom här pojkarna dök upp?


Hans tjej bor där.. tror jag att det var. Eller så var det han lyssnade inte så noga när jag fick höra detta!
Nej, det var ett par dagar efter som han överlämnade sig. Så nu får han ett par år till på nacken. Han hade sagt det att han får en "kick" av att göra sånna grejer och självklart var han hög vid dessa tillfällen. (Undrar hur han hade gjort med pistolen denna gång. Kartong bakom badkaret )

Smartass.. tycker synd om hans familj som jämt blir indragna i vad han gör.
Citera
2008-03-27, 10:17
  #7
Medlem
jagazinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Hans tjej bor där.. tror jag att det var. Eller så var det han lyssnade inte så noga när jag fick höra detta!
Nej, det var ett par dagar efter som han överlämnade sig. Så nu får han ett par år till på nacken. Han hade sagt det att han får en "kick" av att göra sånna grejer och självklart var han hög vid dessa tillfällen. (Undrar hur han hade gjort med pistolen denna gång. Kartong bakom badkaret )

Smartass.. tycker synd om hans familj som jämt blir indragna i vad han gör.

Agreed, umgåtts mycket med med ett par av hans brorsor samt brukar jag kalla Marita för "morsan"

Men det är såklart skittråkigt, men dom reder sig, no worries!
Citera
2008-03-27, 19:20
  #8
Avstängd
W_T_Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagazink
Agreed, umgåtts mycket med med ett par av hans brorsor samt brukar jag kalla Marita för "morsan"

Men det är såklart skittråkigt, men dom reder sig, no worries!


Ja dom är ju vana vid det här laget! Vem av dom brukar du hänga med? R*****?

Hehe.. hon hälsar alltid i centrum. Marita med burret!! Hon är cool!
Citera
2008-03-27, 19:44
  #9
Medlem
Probelimes avatar
Låter som du råkat ut för tullkriminalen eller RKP.
Citera
2008-03-28, 00:06
  #10
Medlem
jagazinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Ja dom är ju vana vid det här laget! Vem av dom brukar du hänga med? R*****?

Hehe.. hon hälsar alltid i centrum. Marita med burret!! Hon är cool!

Träffar honom inte så ofta längre men jag o M****** var rätt tajta i yngre dar, R***** träffar jag för lunch ibland..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback