Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-16, 20:57
  #7369
Medlem
playmates avatar
Hey fellow how i met your mothers. Jag behöver er att färska upp mitt minne lite för jag har stört mig på en sak i flera timmar nu.

Ett avsnitt i säsong 4 handlar om att Ted gör massa småsaker för att sedan slumpartat träffa Stella och Tony vid ett övergångsställe och Ted berättar det som att alla de där småsakerna gjorde att hans liv förändrades för att han blev erbjuden ett jobb på universitetet av Tony. Fick känslan av att det var något som gjorde att han så småningom skulle träffa Tracy men det gjorde han ju inte förrän på bröllopet (även om hon läste ekonomi när han hade första lektionen i fel klassrum) så vad spelade det för roll att han fick universitetsjobbet egentligen?
Citera
2014-10-16, 21:13
  #7370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Hey fellow how i met your mothers. Jag behöver er att färska upp mitt minne lite för jag har stört mig på en sak i flera timmar nu.

Ett avsnitt i säsong 4 handlar om att Ted gör massa småsaker för att sedan slumpartat träffa Stella och Tony vid ett övergångsställe och Ted berättar det som att alla de där småsakerna gjorde att hans liv förändrades för att han blev erbjuden ett jobb på universitetet av Tony. Fick känslan av att det var något som gjorde att han så småningom skulle träffa Tracy men det gjorde han ju inte förrän på bröllopet (även om hon läste ekonomi när han hade första lektionen i fel klassrum) så vad spelade det för roll att han fick universitetsjobbet egentligen?

Tracy satt i klassen första dagen när han gick fel, något dom pratade om första gången de träffades om jag minns rätt. Dessutom medförde det att han dejtade Tracys roomate, som tipsade om Tracys band till bröllopet. Så ja, det spelade roll.
Citera
2016-07-17, 00:28
  #7371
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Asså vad fan, den här serien är så jävla kass, Robin och Ted är de sämsta tv-karaktärerna i världshistorien. Kände bara att jag ville få det ur mig.
Dessutom tycker jag att någon Mod borde lägga upp en omröstning i Trådstarten om hur hårt How I Met Your Mother suger från 1-10.1=suger kuk och 10=suger analflytningar ur en aids-apas rövhål.

Jag röstar 8.5 (tack vare Barney och Marshall som jag inte röstar 10).
Citera
2016-07-17, 01:00
  #7372
Medlem
BigFatCones avatar
Nu har jag tagit mig igenom hela serien under ett antal veckor. Den är ungefär lika bra eller dålig rakt igenom skulle jag säga. En del saker är genialiska och andra genomkorkade. Måste dock säga att till skillnad från säg TBBT så höll den för en återtitt.

Kul grej, det tog över två säsonger innan dom började prata om cannabis som mackor och dom lyckas inte ens hålla det konsekvent. Ted är förvisso en unreliable narrator så det kan ju ha med det att göra.
Citera
2017-08-16, 18:14
  #7373
Medlem
gato12s avatar
Kommer det nånsin fram om Barney verkligen spände på Teds mor...?
Citera
2017-08-17, 01:30
  #7374
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kommer det nånsin fram om Barney verkligen spände på Teds mor...?

Jag såg om serien för någon månad sedan.
Citera
2017-08-17, 01:58
  #7375
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Jag såg om serien för någon månad sedan.

Jo det var sista säsongen, i avsnittet där de super ner Barney till ett helt nytt stadie där han måste svara ärligt på frågor.

(S9 E15)
Citera
2017-08-17, 12:29
  #7376
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kommer det nånsin fram om Barney verkligen spände på Teds mor...?

Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Jo det var sista säsongen, i avsnittet där de super ner Barney till ett helt nytt stadie där han måste svara ärligt på frågor.

(S9 E15)

Tack, ShadowStepz, du har rätt, S9E15, 07:05:
Citera
2017-09-04, 18:17
  #7377
Medlem
gato12s avatar
Jösses vad tråkiga avsnitten som har Teds blivande fru som huvudperson är...

Men även evighetsältandet vid Barney och Robins bröllop, just shut up and get married already.
__________________
Senast redigerad av gato12 2017-09-04 kl. 18:42.
Citera
2017-09-04, 18:30
  #7378
Medlem
Har inte sett ett enda avsnitt av denna serien för jag har fått för mig att den är som Vänner och orkar inte se en serie till som är som den och speciellt inte när det är så många säsonger.

Har jag rätt eller fel angående den är som vänner?
Vad är det som är så bra med denna serien som gör att man måste se den?
Citera
2017-09-04, 22:56
  #7379
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har inte sett ett enda avsnitt av denna serien för jag har fått för mig att den är som Vänner och orkar inte se en serie till som är som den och speciellt inte när det är så många säsonger.

Har jag rätt eller fel angående den är som vänner?
Vad är det som är så bra med denna serien som gör att man måste se den?

Det som var fräscht med denna serien var att den hade ett tydligt mål: Ted skulle berätta hur han träffade mamman. Egentligen utspelar sig serien i framtiden, men då han berättar för sina barn om sådant som redan hänt, blir det oftast i vår nutid. Detta upplägg gjorde det möjligt att på ett naturligt sätt hoppa fram och tillbaka i historien.

Jag tycker fortfarande att första säsongen är väldigt bra, men sen tappar den efterhand fart och förlorar det som var seriens styrka.

Visst finns det vissa likheter med Vänner. Det är ofrånkomligt då båda serierna höll på så pass länge och handlar om ett par personer.

Idag finns det inget som gör att du "måste" se den. För 10 år sedan hade det varit mer relevant.
Citera
2017-11-14, 21:54
  #7380
Medlem
Wutnoshits avatar
Ser om serien just nu, i brist på annat, och den är ju värdelös!
Hur fan tänkte regissörerna när de bestämde att Robin ska börja skrika hela tiden under säsong 7? Hon gick från en cool, lugn badass till att skrika och fjanta sig. Att hon dejtar den sämsta karaktären som finns (hennes psykolog) gör ju inte saken bättre.
Lily och Marshall ska hela tiden vara det ''perfekta'' paret, men Lily är ju ett jävla svin! Hon drar till San Francisco för att finna sig själv, hon påstår att allting kan lösas på samma sätt som hon löser saker med sina dagisbarn och i sista säsongen när hon inte kan förstå sig på att Marshall har fått sitt drömjobb som domare (för hon vill hellre åka till Italien) är bara idiotiskt.
Ted är bara en allmänt misslyckad och jobbig karaktär, beter sig som en idiot i typ alla situationer som han hamnar i.
Barney var från början rolig, men hela hans komik blev allt mer överdrivet ju längre säsongerna gick. Från början var det lite finess bakom de skämten han levererade, men från typ säsong 5-6 och framåt blev det mer fokus på honom och då började manusförfattarna spotta ut hans ''running gags'' x antal gånger i varje jävla avsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback