Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 21:14
  #121
Medlem
avp var otroligt bra, men lite svårt som jag minns det. eller så var jag dålig.
Citera
2015-05-21, 16:00
  #122
Medlem
Någon här som fortfarande spelar på nätet? Främst avp2.
Citera
2015-05-21, 16:27
  #123
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Någon här som fortfarande spelar på nätet? Främst avp2.

Inte personligen, men en kompis brukar spela ganska ofta. Men det är inte många servrar som är flitigt aktiva. Mestadels är det TBBC servrarna som är mest aktivt med folk, och ibland DBH.
Citera
2015-06-03, 13:01
  #124
Medlem
Spelade både lite AVP & AVP2 igår kväll. Sjukt jävla kul att återuppleva gamla minnen igen
Provade lite online på AVP2 oxå, men herregud vad gör folk? Aimbottar? Helt sjukt hur perfekt en del siktar. Snipers som bara prickar huvudet så man dör på ett skott. Sen va det ett Rovdjur inne som köttade folk så in i tusan. I helt rent spelat tror jag.
Men kul att köra singel player i alla fall
Citera
2015-06-05, 16:18
  #125
Medlem
Minns det som sjukt läskigt om man spelade som marine. Jag gillade aldrig Alien/Predator kampanjerna något vidare. Särskilt predator när man var tvungen att ha 40 binds på tangentbordet typ. Jag är för gammal för sånt.
Citera
2015-06-30, 01:01
  #126
Medlem
WhySoCheerioss avatar
Trodde jag var ensam i denna fråga tills jag fann denna tråd 😂

Avp 1. Det enda riktigt bra Avp-liret. Blir mer och mer besviken på uppföljarna så fort man sett vad dem gjort med pulse geväret.

2:an får hänga med på ett litet hörn och hamnar på 6/10 (7/10 med coop moden )för sin story och försök till att få med facehugger, torch och turrets-scener. Synd att grafiken vart för "barnslig" och stela npc:s.
Resten är bara att slänga på tippen

Det som gör 1:an överlägset är:

Mörkare, mer skräckinjagande miljöer där man från början till slut verkligen känner sig helt ensam med endast en tv-ruta som guide.

Det enda Avp:et med random spawn ( suger efter 1 lir på uppföljarna att veta vart dem kommer )

Fortfarande bäst design/form/liknelser/ljudsynk på vapnen/omgivningen från filmerna ( fulast i Colonial marines )

Rörligheten som Alien slår fan alla fps med hästlängder + det enda Avp:et där man kan "hide in plain sight" så att säga.

Skirmish/coop vs Aliens.

Långa/många banor för ett fps, och ännu mer med Gold Edition.

gibsystem som liknar Soldier of fortune, till skillnad från uppföljarna.
Kommer ihåg att man kunde hugga av fingrarna på marines så dem fick dra upp sidearm istället, schysst liten detalj.

Predators som faktiskt är svåra/farliga att döda då dem oftast bara behövde ett skott/hugg ( som i filmerna )

Fortfarande snyggast bita-av huvudet scen/mun med aliens, för sin tid ( dock schysstare om det blivit hål i skallen istället )

Det enda som saknas från 1:an och alla uppföljare med för övrigt, det är lite Tower defense "typ" hålla en location och vänta på apc, placera ut turrets och leta ammo-lådor. Ni som lirat Unreal 2 fattar nog vad jag menar då.
Mer torch doors scener och gärna åka runt till olika locations på en större map, samt lite ministrider med apc-turret eller dropship/predator scoutship.

Tips till er med Gold Edition som inte gillar britterna i tv-rutorna.
fixa orginalet och lägg över video filerna, voila! Spelet blev just ännu bättre

Eller lägg in egna. Polaren prankade en annan på ett gammalt lan och la in p-rullar på varje briefing, hahaha
Citera
2015-07-03, 13:14
  #127
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag spelade det när det kom ut men har inte spelat det på många år nu. Gillade det förut i alla fall
Citera
2015-07-03, 18:15
  #128
Medlem
BigFatCones avatar
Jag citerar mig själv:

(FB) Spel du har blivit rädd av
Citat:
Det är mörkt, det är tomt, det är tyst. Det enda som hörs är ett stilla blip blip blip från din rörelsedetektor, du avancerar sakta genom rummet då du plötsligt får utslag på detektorn. Du vänder dig hastigt mot mot målet som du tycker dig se i ögonvrån och tömmer ett magasin i vad du tror är rätt riktning allt medan rörelsedektorn stillsamt piper sitt blip blip blip. Du hukar dig bakom en bänk och laddar om, fortfarande mörkt, tomt och tyst. Försikigt smyger du genom rummet och ut i den upplysta korridoren, det enda som hörs är dina steg och blip blip blip. Du kommer in i ett stort rum och bakom dig hör du ett BRAK samtidigt som musiken stegras, i ren panik vänder du dig om och samtidigt som rörelsedetektorn får ett ett frispel står du öga mot öga med tre Xenomorpher som alla är sugna på ditt huvud.
Citera
2015-07-07, 23:54
  #129
Medlem
WhySoCheerioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag citerar mig själv:

(FB) Spel du har blivit rädd av

HAHAHAH klockren beskrivning.

Kommer ihåg första hugget man åkte dit på när 1:an var nytt

Fort som fan stänga av datorn och "glömma" bort allt som hänt, lägga sig i sängen och stirra på alla hörn och vrån efter en facehugger som du "vet" inte existerar.

Måste bara berätta om liknande Doom 3 upplevelse.

Hade dagen innan spelet kom, pajat högra sidan av mina surroundhörlurar.
Har precis fått med mig en scientist-npc i början av spelet som bär omkring på en liten lyckta medans man ledsagar snubben igenom en kolsvart kloak-avdelning.

Dödat lite smådemoner och ser en uns av ljus reflekteras endast mot en stege som leder bort från den mörka kloak-delen.

Då mina hörlurar bara har halv hörsel så märker jag allt för sent hur det helt plötsligt blir kolsvart igen.
Med endast halva surround-ljudet, hör jag 1.5 sekunder senare ett stort jävla KRAS! från lyktan, varpå i samma veva scientist-snubben går ner för räkning

med en ljudreaktion som ligger 1.5 sek efter, så vänder jag mig åt vänster och får se en stor jävla brinnande dödskalle komma emot mig med världens hjärtskärande skrik.

Fort som fan stänga av datorn och "glömma" bort allt som hänt, lägga sig i sängen och stirra på alla hörn och vrån efter demoner som du "vet" inte existerar.

Doom 3 är ett av de få lir jag under "mystiska" omständigheter aldrig klarat :P

Och det bästa med med Avp ( än idag ) är att man känner detta hela tiden, speciellt på Tyrargo.
Citera
2015-08-04, 21:41
  #130
Medlem
Fick spelet gratis när jag skapade mitt GOG-konto.
Citera
2017-01-25, 23:21
  #131
Medlem
Fick AVP2 när jag var mellan 10-15 år. Tyckte det också var riktigt bra läskigt på marinkampanjen, var på första uppgiften i kampanjen då man egentligen inte hade stött på några aliens ännu. Man skulle gå in i någon undergång och aktivera strömmen och jag vågade inte gå in där minns jag då Motion trackern gav utslag så jag trodde det låg facehuggers där inne.

Tog sin tid innan jag samlade modet till mig för att gå in där, och så visade sig att det bara var insekter som gav utslag

Men det var riktigt otäckt minns jag.

Jag ägde aldrig AVP1, men testade det hos en kompis som liten och det var sjukligt skrämmande såpass att man inte vågade spela haha. Testade dock att ladda ner AVP1 förra året och spelade lite, men jag vart besviken då AVP2 är mycket bättre enligt mig.

Givetvis gillade jag grafikmotorn bättre i AVP1 än i AVP2 men AVP1 kändes väldigt sladdrigt i jämförelse med AVP2. AVP1 hade ungefär samma koncept som Doom ungefär, ingen story och man bara tryckte på saker och man visste aldrig riktigt vart man skulle. Sen så gillade jag inte att de som briefade en på de där skärmarna var britter och inte amerikaner, och skådespelet kändes så jäkla överansträngt. Sen hörde man inte vad de sade riktigt och subtitles visades typ bara i 3 sekunder.
__________________
Senast redigerad av DenVelige 2017-01-25 kl. 23:23.
Citera
2017-01-31, 20:13
  #132
Medlem
Kom ihåg att jag satt och svettades när jag spelade som Marine i ettan. Vissa delar av banorna var så coola att jag spelade om flera gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback