2008-03-15, 21:38
Medlem
Tja alla Flashbackare, ber om ursäkt ifall det redan finns en sån här tråd. Men jag pallar inte leta igenom alla sidorna, men men here we go!:P

Om man är fett trött på det här pisslandet har fyllt 18 och har ett år kvar av gymnasiet men vill ändå dra utomlands och se världen typ. Men man vill ju samtidigt inte bo på gatan så då kan man behöva jobba ^^.

Ville bara kolla ifall det är nån som har ett grymt förslag på jobb och land att kicka av sin färd på. Planerar en väldigt lång färd och att inte komma tillbaka på några år, kanske har lite för höga förhoppningar på vad som är möjligt men vafan

Tacksam för alla förslag!

Ha det
Citera
2008-03-15, 21:50
Medlem
Anser du dig vara en man i ordets rätta bemärkelse kanske fårklippning på Nya Zeeland kan vara något. Fruitpicking i Australien är annars en klassiker.

Ett råd i all välmening, se till att ha gymnasiet klart innan du drar, inte speciellt kul att komma tillbaka och ha den skiten kvar.
Citera
2008-03-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Anser du dig vara en man i ordets rätta bemärkelse kanske fårklippning på Nya Zeeland kan vara något. Fruitpicking i Australien är annars en klassiker.

Ett råd i all välmening, se till att ha gymnasiet klart innan du drar, inte speciellt kul att komma tillbaka och ha den skiten kvar.

Haha tackar för förslagen , nej jag har funderat på att fixa gymnasiet först men ibland blir man så trött på att så jag vet inte vad jag ska göra.

Men så du menar att man skulle ha råd att leva på fårklippning i Nya zeeland och Fruktplockning i Australien?
Citera
2008-03-15, 23:30
Medlem
Lostkids avatar
Hörde av några britter som varit i Perth och jobbat att det är lätt att få jobb. Är du duktig med datorer så kan du gå en 60dagars kurs för att få en snabbexamina och sen kan du lätt tjäna 1000 dollar i veckan (6k i veckan, 24k i månaden). Detta enligt britterna som jag träffade. Låter inte helt omöjligt då Perth tydligen är en ganska tråkig och bonnig stad i övrigt. Ingen är där annat än för att jobba, men för 24k i månaden "okvalificerat" jobb kan man nog stå ut med att ha tråkigt fredag-lördag...
Överhuvudtaget så är det lätt att få jobb på backpackerställen, typ hostels och liknande. Kanske inte så bra lön, men oftast har du mat och boende betalt.
Senast redigerad av Lostkid 2008-03-15 kl. 23:41.
Citera
2008-03-15, 23:36
Medlem
Jag förstår att frågan logiskt ligger bäst här, men du skulle förmodligen få bättre hjälp av alla backpackers i rese-forumet.. kolla med någon mod om det är ok!
Citera
2008-03-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Hörde av några britter som varit i Perth och jobbat att det är lätt att få jobb. Är du duktig med datorer så kan du gå en 60dagars kurs för att få en snabbexamina och sen kan du lätt tjäna 1000 dollar i veckan (6k i veckan, 24k i månaden). Detta enligt britterna som jag träffade. Låter inte helt omöjligt då Perth tydligen är en ganska tråkig och bonnig stad i övrigt. Ingen är där annat än för att jobba, men för 24k i månaden "okvalificerat" jobb kan man nog stå ut med att ha tråkigt fredag-lördag...
Överhuvudtaget så är det lätt att få jobb på backpackerställen, typ hostels och liknande. Kanske inte så bra lön, men oftast har du mat och boende betalt.

Haha, går en nätverksutbildning så datorer är jag väll inte sämst på^^.
Men vart ligger den staden då?

Och vad skulle det vara för snabbkurs? En i sverige eller där nere i Perth?

Citat:
Ursprungligen postat av Pontus!
Jag förstår att frågan logiskt ligger bäst här, men du skulle förmodligen få bättre hjälp av alla backpackers i rese-forumet.. kolla med någon mod om det är ok!

Skulle jag kolla med en mod ifall det är ok att tråden ligger här eller vad menar du? kontot är gammalt men jag har inte använt det till mer än att läsa, så det här med skrivregler osv är jag inte redigt med på

Bless
Citera
2008-03-16, 03:39
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderah^
Haha, går en nätverksutbildning så datorer är jag väll inte sämst på^^.
Men vart ligger den staden då?

Och vad skulle det vara för snabbkurs? En i sverige eller där nere i Perth?

Perth ligger på västkusten i Australien. Vet inget närmre än vad dessa britter sade, men med tanke på hur mycket jobb det verkade finnas i Australien verkar det fullt sannolikt. Googla så ska du nog finna något mer om den saken
Citera
2008-03-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Perth ligger på västkusten i Australien. Vet inget närmre än vad dessa britter sade, men med tanke på hur mycket jobb det verkade finnas i Australien verkar det fullt sannolikt. Googla så ska du nog finna något mer om den saken

Ska kolla upp det, låter jävligt fett alltså!

Tackar

Bless
Citera
2008-03-16, 16:11
Medlem
Jadu det där med datautbildningen osv hittar jag inte ett snyft om, men en massa annat som kräver utbildning på det mesta.

Du har inte kontakt med dom britterna fortfarande så att du kan få lite mer info?
Citera
2008-03-16, 20:29
Medlem
Sartres avatar
Ifall du är slö och gärna umgås med svenskar utomlands är transcom ett hett tips i spanien. Lönerna är fetlåga, ingen skatt och arbetsuppgifterna är väl sådär, men lycka till liksom!
Citera
2009-02-24, 10:17
Medlem
porrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderah^
Jadu det där med datautbildningen osv hittar jag inte ett snyft om, men en massa annat som kräver utbildning på det mesta.

Du har inte kontakt med dom britterna fortfarande så att du kan få lite mer info?
har också sökt efter samma sak och undrar också vad det är för utbildning det snackas om.

Ledsen om jag drar upp en gammal tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in