Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-09, 13:02
  #13
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast Dilba var väl den mer kända av de två? Hon hade några hitlåtar och var med i media. Martin brukade visas upp som hennes lammkött på vimmelbilderna vill jag minnas.

Jag tror helt enkelt att fittan skulle få sitt.
Tror också på den teorin. Dilba var förutom hyfsat stor här i Sverige även stor i Turkiet och i Iran, något som Martin knappast var. Gjorde han något annat iaf litet minnesvärt på musikfronten än den där Yeah yeah-låten?
Citera
2018-04-09, 14:29
  #14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trådar.

/Mod

Citera
2018-04-09, 23:50
  #15
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast Dilba var väl den mer kända av de två?


Tror jag inte, inte just då.
Citera
2018-04-09, 23:53
  #16
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Du tänker på "Hej! Mitt namn var Elton Persson"
https://www.bokus.com/bok/9789185625...elton-persson/

Köpte den för en tia på en second hand för några år sedan. Det var väl ungefär vad den var värd vill jag minnas.

Det var ett tag sedan jag läste den, men kan inte minnas att det var något spektakulärt som framkom om henne. Mer att hon kunde vara väldigt otrevlig och så.

Ok, stämmer överrens med vad jag hört, alltså att hon var känslokall, och beräknande, matchar ganska bra bilden av att hon också är otrevlig.


Var hon otrevlig mot Martin, eller mot hans/hennes kompisar, släkt? PÅ vilket sätt var hon otrevlig?

Vem av dem var det som ville skilja sig?


Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
I boken heter hans alterego Elton Persson och hon kallas för "Någon" så det går inte heller säkert att säga vad som är något hon har gjort och vad som är påhittat.

Som jag förstod det, så var hela boken i princip en självupplevd biografi om Martins förhållande med Dilba
Citera
2018-04-10, 01:48
  #17
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locationntva
Ok, stämmer överrens med vad jag hört, alltså att hon var känslokall, och beräknande, matchar ganska bra bilden av att hon också är otrevlig.


Var hon otrevlig mot Martin, eller mot hans/hennes kompisar, släkt? PÅ vilket sätt var hon otrevlig?

Vem av dem var det som ville skilja sig?

Som jag förstod det, så var hela boken i princip en självupplevd biografi om Martins förhållande med Dilba

Jag minns inte alltför väl hur det utspelade sig. Har plockat ner boken från bokhyllan och om andan faller på så tänkte jag läsa den igen, det bör inte ta så lång tid och jag går ändå hemma på dagarna just nu så lite tidsfördriv är inte fel.

Jag har också förstått det som att det är en självbiografi men vill minnas att han kom undan med det just genom att inte nämna namn och genom att säga att den var delvis självupplevd och delvis fiktion.
Citera
2018-04-10, 20:20
  #18
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag minns inte alltför väl hur det utspelade sig. Har plockat ner boken från bokhyllan och om andan faller på så tänkte jag läsa den igen, det bör inte ta så lång tid och jag går ändå hemma på dagarna just nu så lite tidsfördriv är inte fel.

Jag har också förstått det som att det är en självbiografi men vill minnas att han kom undan med det just genom att inte nämna namn och genom att säga att den var delvis självupplevd och delvis fiktion.

Ja, det jag har hört är dock att Dilba aldrig kritiserat sanningshalten i historien, snarare, ATT det varit så uppenbart att det handlade om henne och honom
Citera
2018-04-10, 20:32
  #19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast Dilba var väl den mer kända av de två? Hon hade några hitlåtar och var med i media. Martin brukade visas upp som hennes lammkött på vimmelbilderna vill jag minnas.

Jag tror helt enkelt att fittan skulle få sitt.

Kan helt ärligt talas inte minnas en sång Dilba gjort.

Martin gjorde ju dock en svensk klassiker:
https://www.youtube.com/watch?v=Yt5pFV8YoUo
Citera
2022-07-09, 11:19
  #20
Avstängd
Gör han fortfarande barnböcker? Finns det ens pengar i det idag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback