2011-09-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Joho du! Det går att spela hur bra som helst på en Mac. Har spelat age ganska mkt på den via gameranger. Och alla där kan väl inte spela på mac? Så det borde väl gå elelr?

De som spelar på mac kan bara spela med andra som har en mac, och det vet han som designade GR så du ser bara andra som har mac. Vad nickar du på GR? Själv är jag E//X Frozen, du har kanske sett mig eller någon annan i klanen, vi är hyffsat stora.
Citera
2011-09-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Nu har vi försökt i hur många jävla timmar som helst, och ännu fungerar det inte. Försökte fixa Gameranger, men där verkar man inte kunna fixa två account om man sitter på samma IP. Jag fixade mitt, gick bra och e-post kom direkt. Polaren fixade sitt, e-post kom aldrig.

Vi böt till hamachi och allt verkade fungera. Hittade gamet, hoppade in, 1 minut senare så försvann snubben från gamet och det fungerade inte.

Vi testar Voobly. Startar ett game, vi hittar varandra i Voobly och polaren hoppar in i mitt spel. Jag trycker "Launch game" och det startar efter 6 sekunder. Jag blir inskickad i spelet, medans på polarens dator händer ingenting, spelet startar inte. Hostar han matchen, så startar det inte hos mig.

Hoppar snart från balkongen.

Har ni båda kört Vooblys automat-fixare? Den hjälper mycket, slå på NAT dessutom (kan skapa mer lagg) så finns det i princip ingen chans att det inte funkar. Om en spelare stannar i rummet, så kan han klicka på "Join".
Citera
2011-09-07, 23:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
om ni lanar å sitter bredvid varandra ere ju bara att sätta in nätverkskabelns båda ändar i era datorer om ni nu inte måste köra via internet mot andra
Det är inte så bara, tyvärr. Annat var det på seriekabelns tid, när man satt och körde Civ mot varandra på 386:a! Då var det bara att skruva i och tuta.

Nå, nu för tiden är det inte lika lätt. De flesta nätverkskort idag behöver inte en korsad nätverkskabel, utan kan förstå själva hur dom skall arrangera datan för att prata med varandra.
Dock behöver man själv fippla med statiska IP:n och annat lull för att det skall fungera. Varför orka göra detta när man kan placera en router mellan datorerna och allt fungerar direkt?
Citera
2011-09-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nice88
De som spelar på mac kan bara spela med andra som har en mac, och det vet han som designade GR så du ser bara andra som har mac. Vad nickar du på GR? Själv är jag E//X Frozen, du har kanske sett mig eller någon annan i klanen, vi är hyffsat stora.
Du är för duktig
Citera
2011-09-24, 13:20
Medlem
Någon som sitter på garena?
Citera
2011-09-24, 15:52
Medlem
sitter ni fortfarande i hamachi och lirar? good times
Citera
2011-09-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tionde
Någon som sitter på garena?
De flesta sitter bog på gameranger

Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
sitter ni fortfarande i hamachi och lirar? good times
Det flesta lirar på gameranger
Citera
2011-09-24, 22:59
Medlem
Ok gött men vilken kör folk på 1.0 eller 1.0c?

Någon som kan förklara hur man gör på gameranger allt verkar fullt o :S
Senast redigerad av Tionde 2011-09-24 kl. 23:07.
Citera
2011-09-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tionde
Ok gött men vilken kör folk på 1.0 eller 1.0c?

Någon som kan förklara hur man gör på gameranger allt verkar fullt o :S
1.0c
Citera
2011-10-13, 23:53
Medlem
mbois avatar
Ingen som dra ett parti AoE2 någon dag? pma!
Citera
2011-10-14, 22:18
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

Lista med folk du kan adda på gameranger, inte uppdaterad på länge men finns säkert någon som är aktiv och lirar
https://www.flashback.org/sp32085339
Citera
2011-10-14, 22:52
Medlem
Trustys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

Är också sugen! Skulle vara kul och spela mot mänskliga motståndare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in