Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-21, 00:50
  #877
Medlem
GlassKattens avatar
Kanske inte riktigt samma sak men jag känner en tjej som gled runt i Sydostasien, Nya Zeeland och Australien i ca 1,5 år innan hon återvände till Sverige. En jävla upplevelse..


Hade det inte varit för "nära och kära" så hade jag själv lämnat Sverige, kanske för gott.
Citera
2010-12-21, 00:50
  #878
Medlem
ShogunAssasins avatar
Jag säger ibland till mina föräldrar att jag en dag bara tänker försvinna härifrån, har funderat på det hundratals gånger men när jag väl hade chansen så bangade jag för någon kom ivägen.
Men går det åt helvete med det så tar jag bara ut mina sparpengar, packar en weekendbag med kläder och sticker. Inom Europa förstås och säkert inte för all framtid men måste fan bort från det här jävla hellholet.
Citera
2010-12-21, 00:54
  #879
Medlem
injgen bekant men jag sjalv,bor o jobbar i central america sen ett ar tebax,inte varit borta sa lange kanske men har iaf som du sa lamnat sverige
Citera
2010-12-21, 00:57
  #880
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teflon
injgen bekant men jag sjalv,bor o jobbar i central america sen ett ar tebax,inte varit borta sa lange kanske men har iaf som du sa lamnat sverige
Berättade du för någon innan eller bara stack du?
Citera
2010-12-21, 01:18
  #881
Medlem
cepehests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teflon
injgen bekant men jag sjalv,bor o jobbar i central america sen ett ar tebax,inte varit borta sa lange kanske men har iaf som du sa lamnat sverige

krävdes det något för att du skulle få flytta och börja jobba?
Citera
2010-12-21, 01:59
  #882
Medlem
Shogunassasin:sa till en del vanner att jag skulle sticka men inte mer

cepehast nej jag ledsande pa att va hemma i sverige o vanda pa slantarna,sa stack ivag mer ellermindre,jobbar pa barer o reser runt lite,sa har inte riktigtbosatt mej an,skont o leva zigenar liv o resa runt o bo lite overallt,mot folk som gjort d i snart 20 ar.
mycke enklare o leva har kanns det som,sa e nan pavag nera till den har delen av varlden sa lat mej veta kul traffa svenskar inte sa manga jag traffat
Citera
2010-12-21, 13:54
  #883
Medlem
En familjemedlem är för närvarande i Indonesien med en bekant till han, och dom glider runt i djungeln och div. öar tills pengarna börjar ta slut. Han har gjort samma sak förut, och den gången varade det i ca 6 månader.

Han har även en blogg som han uppdaterar nån gång då dom besöker närmaste stad med uppkoppling :-) Jäkligt spännande att följa bloggen måste jag säga.
__________________
Senast redigerad av Jerra 2010-12-21 kl. 14:01.
Citera
2010-12-22, 05:37
  #884
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Har en polare som stack när vi var 17 till Peru pga av problem med polisen, familjen, droger etc etc, han var kvar där i ca 6-7 år. Vet inte om det det var en dålig upplevelse för han men han har valt att inte berätta nått om hans tid i Peru, vem vet, han kanske blev en liten hora eller nått. Tillbaks är han iaf, drogfri.
Citera
2010-12-22, 10:01
  #885
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerra
En familjemedlem är för närvarande i Indonesien med en bekant till han, och dom glider runt i djungeln och div. öar tills pengarna börjar ta slut. Han har gjort samma sak förut, och den gången varade det i ca 6 månader.

Han har även en blogg som han uppdaterar nån gång då dom besöker närmaste stad med uppkoppling :-) Jäkligt spännande att följa bloggen måste jag säga.

Länk till den bloggen?
Citera
2010-12-22, 13:12
  #886
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerra
En familjemedlem är för närvarande i Indonesien med en bekant till han, och dom glider runt i djungeln och div. öar tills pengarna börjar ta slut. Han har gjort samma sak förut, och den gången varade det i ca 6 månader.

Han har även en blogg som han uppdaterar nån gång då dom besöker närmaste stad med uppkoppling :-) Jäkligt spännande att följa bloggen måste jag säga.

Jag tror jag vet vilket blogg du menar och visst är den ytterst intressant men det har väl inget att göra med tråden? Jag menar dom stack väl inte med intensioner att aldrig komma tillbaks utan bara så länge pengarna räcker, låter som en vanlig semester!
Citera
2010-12-22, 17:37
  #887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Jag tror jag vet vilket blogg du menar och visst är den ytterst intressant men det har väl inget att göra med tråden? Jag menar dom stack väl inte med intensioner att aldrig komma tillbaks utan bara så länge pengarna räcker, låter som en vanlig semester!

Första resan var mer en impulsgrej, och det fick vi resten reda på kort innan dom skulle åka. Det lät faktiskt som dom inte hade några planer alls på att återvända i början. Bosätta sig där osv. Senare började pengarna sina, och dom kom hem, jobba lite, drog tillbaka.

Du har rätt, lite offtopic, men fick dom välja så skulle dom aldrig återvända.
Citera
2010-12-24, 22:33
  #888
Medlem
pillowtalks avatar
Ok, hur har det gått för TS och för piratpirat? Juleköss
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback