Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-02, 08:34
  #757
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priamos
Ungefär 99% av trådens deltagare kommer som längst till kylskåpet. Inte många som faktiskt gör en resa av den här typen.

Jag ar kvar... Kommer nog aldrig hem.
Citera
2010-02-02, 12:46
  #758
Medlem
ScabbedSaints avatar
Man ska aldrig säga aldrig...
Har bott i Prag nu i 3½ år men ibland får man lite hemlängtan.
Men mest på triviala saker som lösgodis, kebab å en "riktig" pizza
men också på kusten och sjön... inte lätt när man bor i ett landlocked land.

Men samtidigt, varje gång jag kommer till Svea så händer nånting som gör en så förbannad att man svär att aldrig flytta tillbaka..

Sen finsn det ju också 208 andra länder att flytta till i världen
Citera
2010-02-02, 12:49
  #759
Avstängd
Jesus.s avatar
Underbar tråd! Detta är en av mina livsdrömar som jag hoppas jag kan förverkliga senare i livet. Tanken att kunna stoppa allt man äger i en backpack och bara dra iväg för att kanske aldrig komma tillbaka igen, och det givetvis med lite härliga pengar undanstoppade på kontot.
Citera
2010-02-02, 13:12
  #760
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScabbedSaint
Man ska aldrig säga aldrig...
Har bott i Prag nu i 3½ år men ibland får man lite hemlängtan.
Men mest på triviala saker som lösgodis, kebab å en "riktig" pizza
men också på kusten och sjön... inte lätt när man bor i ett landlocked land.

Men samtidigt, varje gång jag kommer till Svea så händer nånting som gör en så förbannad att man svär att aldrig flytta tillbaka..

Sen finsn det ju också 208 andra länder att flytta till i världen

Kul att du har trivs iallafall
Måste bara fråga... Hur är det med chips där nere?
Citera
2010-02-02, 14:26
  #761
Medlem
Jag har hört att Thailand (finns säkert många fler länder) inte har något samarbete med sverige med skulder på något vis, så dom 2 jag har pratat med påstår att om man har en massa skatteskuld och flyttar dit så kan "dom" här i sverige inte tvinga en att betala på något vis, om man kunde vara så jävla fräck att på något sätt roffa åt sig några milioner skatte pengar och sedan sticka dit så kunde man leva gott där på dom pengarna resten av livet, frågan är ju om man hade kunnat sova gott på nätterna efter en sådan grej haha
Någon här som kan det bättre än mig kanske?
Citera
2010-02-02, 14:43
  #762
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders L
Jag har hört att Thailand (finns säkert många fler länder) inte har något samarbete med sverige med skulder på något vis, så dom 2 jag har pratat med påstår att om man har en massa skatteskuld och flyttar dit så kan "dom" här i sverige inte tvinga en att betala på något vis, om man kunde vara så jävla fräck att på något sätt roffa åt sig några milioner skatte pengar och sedan sticka dit så kunde man leva gott där på dom pengarna resten av livet, frågan är ju om man hade kunnat sova gott på nätterna efter en sådan grej haha
Någon här som kan det bättre än mig kanske?

Thailand vet jag inte, men filippinerna har inte utlämningsavtal med sverige, så ja, om du lyckas med att roffa åt dig några miljoner så kör på
Citera
2010-02-02, 14:45
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Thailand vet jag inte, men filippinerna har inte utlämningsavtal med sverige, så ja, om du lyckas med att roffa åt dig några miljoner så kör på

Jasså? faen, alla säger ju att det ska vara så fint i thailand, men skit samma, man fattar ju inte språket i alla fall hehe
Ingen som har nåt bra förslag på hur man ska kunna roffa åt sig flera milioner då?
Det med lägst straff är väl att råna pensionärer, men det blir nog ganska många att råna hahahahaha
Citera
2010-02-02, 15:03
  #764
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders L
Jasså? faen, alla säger ju att det ska vara så fint i thailand, men skit samma, man fattar ju inte språket i alla fall hehe
Ingen som har nåt bra förslag på hur man ska kunna roffa åt sig flera milioner då?
Det med lägst straff är väl att råna pensionärer, men det blir nog ganska många att råna hahahahaha

Finare i filippinerna
Hade det stått på flashback så hade väldigt många gjort det, så miljoner är nog svårt at skaffa
Citera
2010-02-02, 15:21
  #765
Medlem
ScabbedSaints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Måste bara fråga... Hur är det med chips där nere?

Definera chips?
Citera
2010-02-02, 15:26
  #766
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScabbedSaint
Definera chips?

Ja, hur är utbudet på chips därnere? Undrar bara därför att chips är min favoritföda
Citera
2010-02-02, 15:30
  #767
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Thailand vet jag inte, men filippinerna har inte utlämningsavtal med sverige, så ja, om du lyckas med att roffa åt dig några miljoner så kör på

Vet inte hur det är med Filippinerna längre, dom grep ju en svensk i Manila för några veckor sedan för bankrån.

Däremot beror det ju på vad det är för skulder ni talar om, blåser ni staten på pengar genom brott så får man hålla sig undan. Men om man till exempel tar ett lån och sedan sjappar efter ett tag är det inte många länder som bryr sig
Citera
2010-02-02, 21:07
  #768
Medlem
ScabbedSaints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Ja, hur är utbudet på chips därnere? Undrar bara därför att chips är min favoritföda

Chips finns... Både Lays och inhemsk produktion
Bacon chips, paprika chips, vitlöks chips osv..
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback