Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 17:35
  #2053
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincaid
Är de inte bättre då än att sitta hemma i sverige o vilja dra, varje dag?

Jag trivs tipptopp, trots att jag saknar Sverige, med att bo utomlands. Jag åker tillbaka när vi har vettigare politiker, och inte en dag innan det.
Citera
2015-09-15, 18:08
  #2054
Medlem
DjSteffos avatar
ja van fan händer ...dom flesta av oss vill lämna vårt kära svedala o klart som fan när vi flyttar in problem som detta...kurder vs turkar mitt i stan fy fan...
https://www.youtube.com/watch?v=EmeGUyvQb1s
Citera
2015-09-17, 23:06
  #2055
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Kom bara ihåg att det blir en vanlig dag även om du bor utomlands.
Efter en tid blir det vardag oavsett vart du bor.

Jag är fortfarande glad att jag tog klivet och flyttade utomlands, det är nu 3 år sedan jag flyttade utomlands och ångrar mig absolut inte. Ganska säker på att jag hittat "mitt" land nu, trivs väldigt bra här i Tjeckien. Trevliga människor, bra kultur och ingen MENA-invandring att prata om.
Dessutom är ölen gudomlig och billig, gräset är bra och drogerna ännu bättre.

Låter fantastiskt! Haha. Ja synd på vädret bara, måste ha värme året runt. Men att deär billigt är ett stort plus
Citera
2015-10-03, 18:33
  #2056
Medlem
Ja då är det dags för mig att se över boende & jobb utomlands pga. detta pissland till Sverige och jag vill helst till Spanien.

Dock verkar det oerhört trögt med jobbfronten? Har ju ingen lust att jobba med kundtjänst eller liknande och det verkar vara det som finns?

Finns det inga trädgårdsarbeten, vaktmästeri, renhållning ex. att söka? Vill söka mig till Alicante området helst.


Tips?
Citera
2015-10-06, 17:10
  #2057
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Hoppas någon kan ge lite snabba svar.
Jag vill nu ha något liknande ett ''sommarställe''. En lägenhet i Rotterdam där jag bor cirka 6 månader och cirka 6 månader i Sverige. Mitt jobb fungerar så att jag även kan skaffa liknande jobb i Holland så jobb är inga problem.

Går det att hitta en andelslägenhet i Rotterdam? Eller är det billigare i Amsterdam?

Kan man skaffa ett medborgarskap om man bor där 6 månader om året varje år?

Vem vänder jag mig till för att hitta en vettig lägenhet utan att riskera att bli blåst?

Dessa frågor jag har nu, återkommer om jag får svar på dessa.
Citera
2015-10-06, 17:24
  #2058
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ja då är det dags för mig att se över boende & jobb utomlands pga. detta pissland till Sverige och jag vill helst till Spanien.

Dock verkar det oerhört trögt med jobbfronten? Har ju ingen lust att jobba med kundtjänst eller liknande och det verkar vara det som finns?

Finns det inga trädgårdsarbeten, vaktmästeri, renhållning ex. att söka? Vill söka mig till Alicante området helst.


Tips?


Kan du prata spanska? Annars har du inte så mycket att välja på.

Jobb inom resturang/nattklubb? Det brukar det finnas mycket av.
Citera
2015-10-06, 22:22
  #2059
Medlem
Macki83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ja då är det dags för mig att se över boende & jobb utomlands pga. detta pissland till Sverige och jag vill helst till Spanien.

Dock verkar det oerhört trögt med jobbfronten? Har ju ingen lust att jobba med kundtjänst eller liknande och det verkar vara det som finns?

Finns det inga trädgårdsarbeten, vaktmästeri, renhållning ex. att söka? Vill söka mig till Alicante området helst.


Tips?

Även jag är inne på Spanien. Någon av Kanarieöarna där det är hyfsat varmt året om. Alicante och i övriga Spaniens huvudland så blir det ju rätt kallt på vintrarna. Men du kanske inte har det kravet som jag
Och jag som du har också funderat på det där med jobb, det borde gå att få tag på annat än just telefonförsäljare eller dylikt. Dock så är det nog lättare att få jobb om man befinner sig på plats, så kan man gå runt till var och en och söka jobb.

Det finns lite olika Facebook grupper om Spanien. Både Teneriffa och Gran Canaria vet jag. Samt Barcelona. Sök lite och gå med, var inte rädd för att fråga. Dock svårare där att vara anonym som här
Citera
2015-10-12, 15:11
  #2060
Medlem
en1kronas avatar
Är det lätt att flytta till Danmark?
Citera
2015-10-12, 19:04
  #2061
Medlem
kato85s avatar
Vad gäller spanien så är det inte så bra med jobb utan utbildning då de är lågt betalda.

Kom ihåg att Spanien var en av länderna som senaste åren råkat ut för mycket ekonomiska problem, och för något år sedan hade man nära 50% ungdomsarbetslöshet, det om ngt säger hur landet mår.

Känner en spansk tjej från barcelona, nybakad masteringenjör och hon har SVÅRT att få sig ett jobb...

Har du däremot utbildning så kan du finna jobb på ngt. av de internationella företagen.
Citera
2015-10-17, 16:09
  #2062
Medlem
Någon som kan länka en bra köp och sälj sida med lägenheter, stugor och hus?

Letar lägenhet för 2000-10000 euro.
Så länge det finns vatten, avlopp och el är jag inte särskilt kräsen vad gäller boendet, snarare att jag hellre satsar på ett renoveringsobjekt.

Varmt land, god mat, billig sprit.
Citera
2015-10-21, 13:51
  #2063
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw
Någon som kan länka en bra köp och sälj sida med lägenheter, stugor och hus?

Letar lägenhet för 2000-10000 euro.
Så länge det finns vatten, avlopp och el är jag inte särskilt kräsen vad gäller boendet, snarare att jag hellre satsar på ett renoveringsobjekt.

Varmt land, god mat, billig sprit.

För de pengarna kan du bo i ett palats om du styr stegen åt rätt håll. Kolla olika Eu-länder där fattigdomen är hög.
Citera
2015-10-22, 00:21
  #2064
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Hoppas någon kan ge lite snabba svar.
Jag vill nu ha något liknande ett ''sommarställe''. En lägenhet i Rotterdam där jag bor cirka 6 månader och cirka 6 månader i Sverige. Mitt jobb fungerar så att jag även kan skaffa liknande jobb i Holland så jobb är inga problem.

Går det att hitta en andelslägenhet i Rotterdam? Eller är det billigare i Amsterdam?

Kan man skaffa ett medborgarskap om man bor där 6 månader om året varje år?

Vem vänder jag mig till för att hitta en vettig lägenhet utan att riskera att bli blåst?

Dessa frågor jag har nu, återkommer om jag får svar på dessa.

Söker svar på detta fortfarande!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback