Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 12:23
  #2041
Medlem
2anRuless avatar
Jag lånar denna tråd lite. Är det någon som har koll på om det finns några jobb för svensk-/engelsktalande personer i Asien eller Latinamerika? Jag börjar tröttna på Europa nu.
Citera
2015-08-03, 14:16
  #2042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Jag lånar denna tråd lite. Är det någon som har koll på om det finns några jobb för svensk-/engelsktalande personer i Asien eller Latinamerika? Jag börjar tröttna på Europa nu.


Samma här. Livet är inte som det "ska vara". har skulder som jag ej kan betala tillbaka - kan jag inte lämna Sverige då?
Omöjligt att ha pengar på kort?
Funderar på om man skall säga upp lägenheten. kommer göra detta tillsammans med partner isf.
Sparar alla pengar i cash just nu..

Första stället vi vill bege oss till är Indien.

Tankar?
Citera
2015-08-03, 16:05
  #2043
Medlem
Macki83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Samma här. Livet är inte som det "ska vara". har skulder som jag ej kan betala tillbaka - kan jag inte lämna Sverige då?
Omöjligt att ha pengar på kort?
Funderar på om man skall säga upp lägenheten. kommer göra detta tillsammans med partner isf.
Sparar alla pengar i cash just nu..

Första stället vi vill bege oss till är Indien.

Tankar?

Du kan inte ha pengar på kort om du lämnar Sverige med skulder. Det har också varit min tanke, men man lär ha kontanter isåfall. Kronkalle lär till slut spärra kortet om inte ta allt som finns där.

Om man ändå ska dra från landet, så varför ens säga upp lägenheten?
Du som jag betalar hyra, så om man lämnar allt bara kommer man ju undan "billigare".
Betalar man inte hyran så får man en påminnelse typ 1-2 veckor efter förfallodatumet, och betalar man inte den så lär det väl komma en påminnelse till, sen antar jag att någon kommer och knackar på din dörr. Då är det väl bara att dra nån ursäkt och hålla på så nån månad till. Då har du en eller max två månader tillgodo där, sen kan man väl slagga hos nån polare och betala denne nån krona innan man drar.

Min hyra är ju inte så dyr, men två månadshyror kommer man rätt långt på utomlands, om man har planerat allt och är snål som fan.

Varför Indien om jag får fråga?
Citera
2015-08-03, 19:09
  #2044
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Samma här. Livet är inte som det "ska vara". har skulder som jag ej kan betala tillbaka - kan jag inte lämna Sverige då?
Omöjligt att ha pengar på kort?
Funderar på om man skall säga upp lägenheten. kommer göra detta tillsammans med partner isf.
Sparar alla pengar i cash just nu..

Första stället vi vill bege oss till är Indien.

Tankar?

Tja, personligen så skulle jag väl råda dig att försöka betala av skulderna, om jag ska vara uppriktig.

Först och främst, för att kunna svara på din fråga, vill jag veta: varför just Indien?
Citera
2015-08-05, 14:12
  #2045
Medlem
Mjo.. Skulderna är destovärre lite spridda men itne så höga och allt är fryst så ingen ränta men när csn kommer så vill jag inte betala av (och kommer inte ha råd endå) alla skulder på samma gång , fastän det är en "bra" ideé.

Saken är att jag behöver bara en Paus liksom för att komma på vad jag vill plugga vidare till - då kommer jag använda csn att betala av dem skulderna jag har idag och sedan har man väl ett jobb att betala av csn med.

Jag VET det låter la dumt hela skiten men jag vill vila min hjärna och öppna min själ lite så jag ORKAR leva i vårt tråkiga fyrkantiga land.

Mja , jag har varit där en gång innan och det är 1. UNDERBART 2. BILLIGT 3. många affärsidee´r osv ploppar upp i huvudet där

Men förstår hur ni tänker med.

Har ba ca 20.000 hos kronkalle och säger upp lägenheten ifall det blir så inte bara skiter i o betala för hyran och elen är viktigast
Sedan ca 20 på ett annat ställe och 20 på ett till sedan csn.


(Har blivit vräkt en gång pga tjejen jag bodde med då inte betalade hyran när jag väl var i Indien och vi bodde tillsammans.. lång historia kort men.. Hon hade jobb och inkomst och jag lät henne bo gratis hos mig , dock misstänker jag att tjejen är "sjuk" i huvudet då hon inte är kapabel till att känna medlidande för andra och endast njuter utav att andra lider :S - som sagt lång historia men hyran betalar jag! Boende är ju väldigt viktigt.)


Så kortfattat JA jag vill göra rätt för mig men NEJ jag klarar inte det nu :O Låter jag helt ovettig?

Vill bara höra råd o tankar o ideér då ni har räddat mig så många gånger innan kära flashbackare!
Citera
2015-08-10, 09:40
  #2046
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Vill bara höra råd o tankar o ideér då ni har räddat mig så många gånger innan kära flashbackare!

Alltså, att låta 60 000 i skulder ligga och dra på sig ränta är ju riktigt jävla galet. 20 000 hos CSN kan du få uppskov med, det är bara kontakta dom och säga att du inte har några inkomster så skjuter dom på inbetalningarna.

Men se för fan till att betala av dom där 60 000 först innan du drar. Det är så onödigt om skulderna växer med monsterränta bara för att du "var för lat". Om du är borta några år så kommer dom där skulderna snabbt dubblas i värde och sen går det ännu mer utför. Det växer exponentiellt och plötsligt har du några hundra tusen i skulder. Då kan du inte "betala tillbaka när du är klar med plugget" utan sitter i ett jävla hål.

Ta tag i livet först, sen kan du leva ditt romantiserade utomlandsliv. Du flyr inte från Sverige, du flyr från dina problem för att du är för feg att ta tag i saker och ting. Dock försvinner problemen inte för det, utan du gör allt mycket värre helt i onödan.
Citera
2015-09-07, 00:38
  #2047
Medlem
Jag kommer också å sticka ifrån Sverige å starta ett nytt liv, uppmuntrar er alla att helt enkelt bara spara ihop pengar å starta om på nytt, på en plats där ingen vet vem ni är!!
Citera
2015-09-07, 23:40
  #2048
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppppppppppppo
Jag kommer också å sticka ifrån Sverige å starta ett nytt liv, uppmuntrar er alla att helt enkelt bara spara ihop pengar å starta om på nytt, på en plats där ingen vet vem ni är!!

Var o varför?
Citera
2015-09-14, 19:20
  #2049
Medlem
SpoonyOnes avatar
Har fan ledsnat på Sverige nu. Finns ingenting här förutom negrer.

Kommer gå klart min stats-finansierade utbildning som Socionom med 1%-ränta studielån och flytta till Norge.

Tänker jobba som behandlingsassistent och helt enkelt säga Fuck You till Sverige och en regering som fullständigt skiter i svenska folket.

Jag har fått nog.
Citera
2015-09-14, 20:06
  #2050
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Har fan ledsnat på Sverige nu. Finns ingenting här förutom negrer.

Kommer gå klart min stats-finansierade utbildning som Socionom med 1%-ränta studielån och flytta till Norge.

Tänker jobba som behandlingsassistent och helt enkelt säga Fuck You till Sverige och en regering som fullständigt skiter i svenska folket.

Jag har fått nog.

Det fick jag också, för längesedan. Men man saknar faktiskt gamla Sverige, i alla fall då och då.
Citera
2015-09-14, 23:26
  #2051
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Det fick jag också, för längesedan. Men man saknar faktiskt gamla Sverige, i alla fall då och då.

Är de inte bättre då än att sitta hemma i sverige o vilja dra, varje dag?
Citera
2015-09-15, 04:49
  #2052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincaid
Är de inte bättre då än att sitta hemma i sverige o vilja dra, varje dag?

Kom bara ihåg att det blir en vanlig dag även om du bor utomlands.
Efter en tid blir det vardag oavsett vart du bor.

Jag är fortfarande glad att jag tog klivet och flyttade utomlands, det är nu 3 år sedan jag flyttade utomlands och ångrar mig absolut inte. Ganska säker på att jag hittat "mitt" land nu, trivs väldigt bra här i Tjeckien. Trevliga människor, bra kultur och ingen MENA-invandring att prata om.
Dessutom är ölen gudomlig och billig, gräset är bra och drogerna ännu bättre.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback