Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-23, 12:48
  #1525
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Jag vill hitta en avgrund som håller.

Jag har i ganska många år ägnat den mesta tiden åt att förstöra mig själv och det är någonting jag försöker förändra på det behandlingshem jag befinner mig på i detta nu. Visst har jag drömmar, jag skriver och spelar musik och jag skriver andra saker. Men jag är så förbannat trött på det här landet, och ju mer man sitter härinne börjar man önska att man hade en dröm om något helt annat, nånting som bara jag vet om, en dröm som jag kan titta till ibland när allt känns förjävligt. Naturligtvis är det klyschigt, men jag vill ha ett boende i ett billigt varmt land. Jag vet absolut inte vart, jag har inte rest speciellt mycket, men det gör ju ingenting om det finns schyssta apotek och/eller goda möjligheter/lagar gällande gräs. Jag tänker mig att jag ska arbeta så absolut lite som möjligt. Vart skulle ni dragit? Det blev väldigt fånigt det här men det får ni leva med.
Citera
2012-01-23, 19:10
  #1526
Moderator
najass avatar
Ännu ett par standard "jag-vill-lämna-Sverige"-trådar sammanfogade med samlingstråden.

/mod
Citera
2012-01-23, 20:11
  #1527
Medlem
Marphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Ja, kanske Australien. Det är varmt, och relativt lätt att få jobb med "working holiday visa". Nya Zealand ett annat alternativ, men det är inte lika skönt klimat.

Asien, inte så himla lätt att skaffa jobb där, i vart fall inte välbetalt. Har hört om en del här som jobbar i t.ex. Thailand som divemaster och tjänar ok, men utöver det vet jag inte vad ni skulle jobba med. På ett hostel/gästhus kanske, men villkor och lön är ju skit. Engelsklärare om ni har bra engelska, men dålig lön där också.

Seriöst förslag: Norge. Klimatet är ingen höjdare, men pengarna är riktigt bra. Välj ett ställe på västkusten där naturen är fantastisk vacker, t.ex. Bergen eller någon mindre by. Jobba ett halvår t.ex. Mars-September och spara ihop en 100 papp eller så, säg upp er lagom till regnen och kylan drar in och res utomlands med er nyvunna förmögenhet!

Spara ihop 100k på 6 månader är ju inte möjligt.
Citera
2012-01-23, 21:33
  #1528
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marphius
Spara ihop 100k på 6 månader är ju inte möjligt.

Inte omöjligt i Norge. Lönen är bättre, NOKen starkare och du får skattelättnad som svensk.
Citera
2012-01-23, 21:34
  #1529
Medlem
skin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Inte omöjligt i Norge. Lönen är bättre, NOKen starkare och du får skattelättnad som svensk.
Sedan är väl en månad varje år helt skattefri, om jag inte minss helt fel. Satan man hade pressat övertid..
Citera
2012-01-23, 23:12
  #1530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marphius
Spara ihop 100k på 6 månader är ju inte möjligt.


Varför skulle det vara omöjligt?
Citera
2012-02-03, 01:56
  #1531
Medlem
-20r53-s avatar
Ska dissa sverige!

som sagt ska dissa sverige om ett tag, har tänkt att jobba som ett djur o tjäna mycket pengar, spara så mycket som möjligt sedan sticka till något varmt land o stanna där så länge man kan!

min fråga till er nu är:

Vilket varmt land kan man leva billigt i?

har funderat på o sticka till indien eller nått men e inte säker än på vart.
Citera
2012-02-23, 02:23
  #1532
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
som sagt ska dissa sverige om ett tag, har tänkt att jobba som ett djur o tjäna mycket pengar, spara så mycket som möjligt sedan sticka till något varmt land o stanna där så länge man kan!

min fråga till er nu är:

Vilket varmt land kan man leva billigt i?

har funderat på o sticka till indien eller nått men e inte säker än på vart.

Indien är billigt som satan och där finns mer eller mindre allt, paradis-stränder, öken, storslagna berg, djungel... allt!
Citera
2012-02-23, 12:53
  #1533
Medlem
DjSteffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
som sagt ska dissa sverige om ett tag, har tänkt att jobba som ett djur o tjäna mycket pengar, spara så mycket som möjligt sedan sticka till något varmt land o stanna där så länge man kan!

min fråga till er nu är:

Vilket varmt land kan man leva billigt i?

har funderat på o sticka till indien eller nått men e inte säker än på vart.

dom flesta ställen har sina upps and downs ....billigt är lika med massa annat strul...o det har det stället jag gillar mest Fillipinerna..det som väger över till plus är dock att dom kan engelska vilket gör det mesta enklare för en annan.....var en kortis till vietnam nyss saigon..Vung Tau samt äckliga turist stället norr om det ..förträngt namnet..ryss helvetet skulle jag nog kalla det...fy fan..ok billigt men fy fan..,,,.tebaka trygg o glad i flip flop land nu
__________________
Senast redigerad av DjSteffo 2012-02-23 kl. 12:59.
Citera
2012-03-12, 00:36
  #1534
Medlem
Hee-mans avatar
Vill åka bort, länge

Jag har list att lämna Sverige ett tag och resa långt bort, något varmt och arbeta. Får gärna vara volontärarbete, isåfall något med djur eller något lätt och avslappnande. Dock vet jag inte ens var jag ska börja, det jag vet jag vill är att det ska vara långt bort, varmt, djur eller något avslappnande/lätt arbete. Pris är inget viktigt, så länge de inte kostar flera hundratusen

Det jag vill med tråden är att få tips och förslag, lite hjälp helt enkelt. Ni som har gjort något liknande får gärna berätta om det. Jag blir glad för all hjälp jag kan få.

// Batman
Citera
2012-03-12, 00:38
  #1535
Medlem
ProfessorAs avatar
Sök jobb på en strandbar någonstans, typ Hawaii eller Bali.
Citera
2012-03-12, 00:47
  #1536
Medlem
Res ut till vildmarken.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback