Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-22, 10:45
  #1441
Medlem
jowals avatar
Vill man försvinna finns det väl ingen mening med att använda kort?
Citera
2011-12-22, 10:47
  #1442
Avstängd
En person som ej är eftersökt för brott och som själv föredrar att hålla sig undan, ser polisen ingen anledning med att spåra.
Det är inte förbjudet att vilja gå upp i "rök" det är först när något brotsligt kan härledas till försvinnandet som polis eventuellt gör en insats.
MVH Kidon
Citera
2011-12-22, 10:49
  #1443
Medlem
SiSeniors avatar
Du får tömma ditt bankkort innan du åker i så fall. Eftersom de självklart kan spåra dina uttag.
Sen flyr du landet med ett falskt pass och bosätter dig långt ut på landet.
Citera
2011-12-22, 10:52
  #1444
Medlem
kedjas avatar
Oj, snabba svar.. ok, så de lägger resurser på att spåra en ändå om ens familj/vänner vill det..
Citera
2011-12-22, 10:54
  #1445
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidon
En person som ej är eftersökt för brott och som själv föredrar att hålla sig undan, ser polisen ingen anledning med att spåra.
Det är inte förbjudet att vilja gå upp i "rök" det är först när något brotsligt kan härledas till försvinnandet som polis eventuellt gör en insats.
MVH Kidon

Alltså det beror ju på om man har sagt till anhöriga eller inte. Om man inte har sagt och de kontaktar polisen och det finns konstiga saker i ärendet klart dem kommer att undersöka. Och har man förvunnit spårlöst så klart de blir lite konstigt.

Till ts: Om du ska försvinna "spårlöst" så kan du inte använda kreditkort!
Citera
2011-12-22, 10:54
  #1446
Medlem
Det är betydligt enklare att bara meddela familj och vänner om att du ska sticka, och på så sätt undvika onödig oro och eftersök.
Citera
2011-12-22, 10:54
  #1447
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowal
Vill man försvinna finns det väl ingen mening med att använda kort?

Det är väl klart att det gör? Jag sa inget om att försvinna till en djungel eller liknande. För att klargöra menar jag något civiliserat samhälle.
Citera
2011-12-22, 10:57
  #1448
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Det är väl klart att det gör? Jag sa inget om att försvinna till en djungel eller liknande. För att klargöra menar jag något civiliserat samhälle.

Du ska alltså försvinna spårlöst men fortfarande använda kreditkort med ditt riktiga namn på?
Citera
2011-12-22, 10:57
  #1449
Medlem
jowals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Det är väl klart att det gör? Jag sa inget om att försvinna till en djungel eller liknande. För att klargöra menar jag något civiliserat samhälle.

Vill du inte lämna spår efter dig så finns det ingen mening med att medvetet just lämna sådana, kort är enkla att spåra. Bättre att köra kontant.
Citera
2011-12-22, 11:04
  #1450
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Du ska alltså försvinna spårlöst men fortfarande använda kreditkort med ditt riktiga namn på?

Sant,, antar att min fråga egentligen mer var om de skulle spåra mig
Citera
2011-12-22, 11:15
  #1451
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Sant,, antar att min fråga egentligen mer var om de skulle spåra mig

jag fattar inte, undrar du om polisen i sverige skulle spåra dej om du tog en utlandssemster?
Citera
2011-12-22, 11:22
  #1452
Medlem
jowals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Sant,, antar att min fråga egentligen mer var om de skulle spåra mig

Varför skulle dom spåra dig?

Dock så kommer viss info finnas väldigt lätt att få tag på, att du rest, vart du rest osv. Dessutom ska man aldrig underskatta hur lätt det är att hitta någon. Speciellt när du vill vara på civiliserade ställen, tar du in på hotell reggas det, hyr du något reggas det osv.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback