Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 15:32
  #3277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
När allt kommer omkring så finns det inget bättre än typ japan, korea eller de lite fattigare länderna i söder därborta. Vem bryr sig om kulturkrockar om man kan leva sitt liv i lugn och ro med sin familj utan några araber och negrer alls, där ingen stör dig någonstans i vardagen - det är rent, säkert och levnadsstandarden är premiumkvalite. Sen är asiat-asiater inte så konstiga och svåra som folk fått för sig, de är vanliga fredliga människor. En pewdiepie vill alla innerst inne göra.


Lämna dem i fred. Har du inte förstått att flyttar du till Japan så är det DU som är araben? Gentemot östasiaten är du ungefär som en somalier är gentemot svensken. En hårig, illaluktande, stökig barbar. Dessutom skulle det färmodligen inte dröja länge innan du börjar ituta de japanska fröknarna att det ska vara 50/50 med hushållsarbetet, att de inte behöver raka benen osv.

Blir förbannad när vita cuckar förstört sina egna länder och sedan ska de plötsligt invadera Östasien där de tack vare sitt överlägsna IQ behållt sin homogenitet. Nej, du borde städa på din egen bakgård innan du invaderar fortfarande civiliserade länder som en gräshoppa.
Citera
2024-04-09, 19:22
  #3278
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Vad tror ni om Wien / Österrike?

Det är fint! Om du får hemlängtan så kan du gå till Schwedenplatz.
Citera
2024-04-12, 20:15
  #3279
Medlem
HeavyPops avatar
Vad tror ni om Budapest?
Citera
2024-04-14, 10:03
  #3280
Medlem
DeWolfess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Flytta till Schweiz är enkelt om du är efterfrågad på arbetsmarknaden. Flyg dit, gå på jobbintervju och börja kolla efter bostad. När du har ett arbetsavtal kontaktar du kantonen och begär att få ett uppehållstillstånd, då får du som EU-medborgare automatiskt rätt att både bo och arbeta i Schweiz. Ta med pass och avtalet från din framtida arbetsgivare.

I skillnad till Sverige så har Schweiz en bra marknad för hyresrätter. Du kan komma undan med 1000 CHF per månad i utkanten av Zürich, vill du bo mer centralt och lite större får du räkna med det dubbla. Mig veterligen finns inget kösystem utan man bara ansöker och flyttar in direkt.

Jobb kan du söka på jobs.ch, bostäder finns på home.ch.

Vilka yrken befinner sig denna efterfrågan på?

Jag är precis i skedet att söka in till universitetet här i Sverige men då Svea inte längre är vad det en gång var så lockar utlandet mer och mer. Eller rättare sagt kanske möjligheten och vetskapen om att jag har en utbildning som inte enkom lirar i Sverige. Juristdrömmen börjar därför svalna mer och mer.

Vilken internationell akademisk utbildning bär fina framtidsutsikter? Ekonomi är nogo för mig då jag avskyr ämnet. Tyvärr.

Något tips?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback