Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Är det någon som har kontouppgifter eller liknande liggandes för viktklubben? Går de att få tag i på något smidigt sätt utan att betala?
Sorry, några dagar försent. Hade ett konto liggande fram tills förra veckan. Man kan ju alltid mejla dem och be om att de ska köra igång en demo där man kan läsa men inte skriva eller fylla i någonting.
Skrev ju att jag skulle återkomma med en recension så här är den:
Har sedan jag tecknade ett tremånaders medlemsskap på Viktklubb.se gått ner ca 7 kg (dock inte sagt att det var viktklubb utan min egen starka vilja och mitt intresse för att lära mig mer om träning och kost som gjorde jobbet).
Jag har mest använt mig av dagboken där man på ett förhållandevis enkelt sätt kan fylla i vad man ätit och tränat under en dag men jag har även kikat en del i forumen och läst de olika kunskapsdelarna och lektionerna.
Brukar såhär efteråt rekommendera Viktklubb.se till lite mer okunniga människor som jag vet är för dumma eller lata för att lära sig själva (t.ex genom att läsa på flashback eller AST). På viktklubb får du informationen i handen och du kan lära dig enkla saker om kost och hälsa.
Det viktklubb är bra på är:
*Du kan få aha-upplevelser när det gäller viss mat och hur många kalorier den innehåller samt en sund syn på viktnedgång
*Du kan lära dig bra och finurliga knep för att lättare gå ner i vikt (t.ex. genom andra medlemmars tips eller genom "motivationscoachernas" inlägg)
*Om du är dålig på näringslära får du allt tilldelat utan ansträngning - du får en rekommenderad kalorinivå som det bara är att följa
Det viktklubb är sämre på är:
*Den riktigt usla webdesignen
*Att man tröttnar på att skriva in all mat i dagboken och på att det kan bli väldigt omständligt och tidsödande - mycket på grund av dålig webdesign (se ovanstående punkt). Detta i kombination med att minsta prenumerationstid är 3 månader gör det hela olönsamt.
*Det är väldigt kvinno-inriktat och handlar mycket om traditionellt kvinnliga problem såsom pms-ätande och graviditetskilon. Det är inte ett dugg styrketränings- och muskelinriktat ("man vill ju inte bli nån Arnold, lixom"

)
Så: behöver du aha-upplevelser och ett rättesnöre för kalorier och känner att du har dålig kunskap tycker jag att du kan prova Viktklubb om du känner att du vill sponsra
http://www.aftonhoran.se med ca 300 kronor... annars rekommenderar jag att läsa på Flashback och på träningssidor eller fråga någon kunnig person