Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
mja, enligt lagen får det inte vara mer än 10mg/kilo, men har för mig att det var nått land som var undantaget från den lagen. På den 70%iga jag har, av märke "Vincents" så står det på baksidan att den innehåller 10mg/kilo. Gör man egen absinth lär de ju bli mer tujon i, å finns säker märken som fuskar å har i mer än tillåtet. Jag har inte testat dricka mig full på enbart absinth, men det måste ju prövas, ska ju ge en lite annorlunda fylla. ursäkta mycket svammel, borde sova men tog tramadol ist, hehe

Nej det står på ingridienspaketet att den nivån av thujonet det blir inte är över det lagliga.
Sen den enda effekt thujon har är att det kan ge nervskador, men för att få det av absinthe så får du nog dricka nån flaska om dagen tills du blir pensionär.
Myten om att man får hallucinationer av absinthe kommer jag inte riktigt ihåg vad den kommer ifrån men tror det har något med att göra att thujonets kemiska struktur liknar THC.
Läs mer på
www.absinthe.se
Har du mycket tid över så kan du läsa när flashbacks egen Hartsmar (ägare av ovan nämnda sida) starkt motbevisar en nutida bok som får absinthe att framstå som en dödsdrog.
http://www.absinthe.se/documents/Abs...yt_respons.pdf