• 2
  • 3
2008-03-12, 00:23
Medlem
HeavyMentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Chicken
hehe, rätt, gäller ju att hitta så stark som möjligt! den 89.9%iga jag har känns knappt som att man sväljer nått när man dricker, alltihop ångar bort i munnen typ. att andas efter en sup av den kan vara ganska smärtsamt, när jag bjudit på det är det konstigt nog aldrig nån som velat ha påtår? fegisar
Citera
2008-03-12, 00:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Choklad har jag för mig att har varit förbjudet i Sverige... Man ansåg att det gav upphov till syndig sexualitet, tror jag...

Har jag också för mig, i formen av kakao. Har hört av en historielärare att man runt medeltiden tuggade/åt ren kakao (ingen fattig 'ögon-kakao' som går att köpa i vanliga livsmedelsaffärer) och att dem faktiskt blev höga på det. Lagligt i delar av Europa och där fanns "kakao-barer" typ.
Citera
2008-03-12, 03:28
Medlem
Det där helsingörspillret är det efedrin i. F.ö. ALKOHOL?
Citera
2008-03-12, 03:55
Medlem
Citat:
Nä, det var jag som hade fel... Det var vissa län (countyn) som var torra, inte hela delstater... Men i Missisippi är dock nästan hälften av länen torra...

Det ska kanske klargöras för allmänheten att ett torrt county inte är ett county där det är olagligt att dricka alkohol. Det är bara olagligt att sälja (och köpa?) alkohol inom the county (länet?). Man får alltså dricka alkohol i de torra counties.
Citera
2008-03-12, 09:29
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
All starksprit på Systembolaget kostar skjortan... Det går ju inte ens att hitta en whisky under 200 SEK!

Jag har annars druckit absint som låg på 60% och det var mer än tillräckligt starkt, så att leta efter 70-75% är onödigt...

jag gör egen på 80%
Citera
2008-03-12, 12:55
Medlem
__carls avatar
Det där med att Thujonet ska göra drickaren hög eller nåt är, såvitt jag har förstått det, bara bullshit.

I alkoholforat finns det en klistrad absinthetråd, där brukar en användare som jag inte minns namnet på posta, och han är kan ungefär allt som går att kunna om absinthe.

Jag har druckit absinth, jag tyckte att det smakade illa, men jag gillar inte heller lakrits. Jag var rätt så full när jag drack det, men om jag inte minns helt fel smakar det inte allt för olikt Jägermeister, fast med mer anissmak (lakrits).
Citera
2008-03-12, 13:10
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
hehe, rätt, gäller ju att hitta så stark som möjligt! den 89.9%iga jag har känns knappt som att man sväljer nått när man dricker, alltihop ångar bort i munnen typ. att andas efter en sup av den kan vara ganska smärtsamt, när jag bjudit på det är det konstigt nog aldrig nån som velat ha påtår? fegisar

Du vet att man skall blanda ut absinthen med vatten och socker, va? Om det är äkta absinth, så blir den klara drycken grumlig av vattnet.
Citera
2008-03-12, 14:31
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Du vet att man skall blanda ut absinthen med vatten och socker, va? Om det är äkta absinth, så blir den klara drycken grumlig av vattnet.

+ en sked och en tändare sen äre bara börja karamellisera å sen ner i magen, mums!
Citera
2008-03-12, 14:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Egentligen finns det väl inget rätt eller fel när det gäller sprit, det är en smaksak... I Ryssland är det "fel" att kyla ner och blanda ut vodkan, i Sverige är det "fel" att inte göra det...
Citera
2008-03-12, 15:12
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
mja, enligt lagen får det inte vara mer än 10mg/kilo, men har för mig att det var nått land som var undantaget från den lagen. På den 70%iga jag har, av märke "Vincents" så står det på baksidan att den innehåller 10mg/kilo. Gör man egen absinth lär de ju bli mer tujon i, å finns säker märken som fuskar å har i mer än tillåtet. Jag har inte testat dricka mig full på enbart absinth, men det måste ju prövas, ska ju ge en lite annorlunda fylla. ursäkta mycket svammel, borde sova men tog tramadol ist, hehe

Nej det står på ingridienspaketet att den nivån av thujonet det blir inte är över det lagliga.

Sen den enda effekt thujon har är att det kan ge nervskador, men för att få det av absinthe så får du nog dricka nån flaska om dagen tills du blir pensionär.

Myten om att man får hallucinationer av absinthe kommer jag inte riktigt ihåg vad den kommer ifrån men tror det har något med att göra att thujonets kemiska struktur liknar THC.

Läs mer på www.absinthe.se

Har du mycket tid över så kan du läsa när flashbacks egen Hartsmar (ägare av ovan nämnda sida) starkt motbevisar en nutida bok som får absinthe att framstå som en dödsdrog. http://www.absinthe.se/documents/Abs...yt_respons.pdf
Citera
2008-03-12, 17:09
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
Egentligen finns det väl inget rätt eller fel när det gäller sprit, det är en smaksak... I Ryssland är det "fel" att kyla ner och blanda ut vodkan, i Sverige är det "fel" att inte göra det...

man kör ju på det man själv tycker om, tips å trix är ju aldrig fel
tycker jag iafl
Citera
2008-03-16, 20:28
Medlem
så om vi släpper absinthen ur minnet för bara en liten stund och fokuserar på vad tråden handlar om. tack

tusentals örtkryddor måste ju blivit ratade/föbjudna när dem första gången kom över gränsen till vårt kära fosterland. jag tänker saffran, kanel, chili, curry osv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in