• 1
  • 2
2008-03-11, 00:28
Medlem
Bungies avatar
Som topic lyder upptäckte jag precis att jag glömt en hel påse med ICAs köttbullar framme. Vad ska jag göra med det? Är det direkt till soptunnan?

Den har legat uppe i c.a. 4 timmar.
Senast redigerad av Bungie 2008-03-11 kl. 00:31.
Citera
2008-03-11, 00:33
Medlem
Sergeantens avatar
Då är de väl upptinade?

Koka makaroner för helvete.....
Citera
2008-03-11, 00:34
Medlem
L0darens avatar
Haha paranoida svenskjävel, har du fått din alldeles egna personliga ica-skandal på halsen?
Laga till eller ställ tillbaka i frysen, jag lovar att det inte har hänt något farligt med dina små köttbullar.
Citera
2008-03-11, 00:35
Medlem
Kolagubbens avatar
stek och frys in
Citera
2008-03-11, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Haha paranoida svenskjävel, har du fått din alldeles egna personliga ica-skandal på halsen?
Laga till eller ställ tillbaka i kylskåpet, jag lovar att det inte har hänt något farligt med dina små köttbullar.

Frysta.

Stek upp dom och frys dom igen.
Citera
2008-03-11, 00:36
Medlem
mjohanssons avatar
Darwinistisk natural selection-vibbar på detta.
Citera
2008-03-11, 00:38
Medlem
Bungies avatar
Laga till innebär i detta fallet att köra dom i micron!

Ang. att lägga tillbaka påsen i kylen så är den redan där. Däremot kom den ifrån frysen så kylskåpet blir en ny bekantskapskrets för den.

Ja må vara dum i huvudet, men något som har tinat skall väl inte frysas ner ännu en gång?
Citera
2008-03-11, 00:40
Medlem
Henrik Sordins avatar
Är det bara jag som ser den uppenbara lösningen?

En orgie i köttbullsätning såklart!!!
Citera
2008-03-11, 00:41
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Sordin
Är det bara jag som ser den uppenbara lösningen?

En orgie i köttbullsätning såklart!!!

Jag skulle ju kunna köra ett köttbullerace och lägga fram resultatet här på flashback! Måste dock ta hänsyn till de konsekvenser det kan få med magknip och en ev. spya.

Alternativt bjuder jag på potatismos och köttbullar med lingon och rostad lök imorgon till valfri flashbackare.
Citera
2008-03-11, 00:43
Medlem
Quorthons avatar
Ner med köttbullarna i en burk fylld med vatten, på med lock och ställ den i solen ett par veckor. Sedan slänger du in den genom grannens köksfönster.
Vattnet kan med fördel utbytas mot surströmmingsspad.
Citera
2008-03-11, 00:57
Medlem
Henrik Sordins avatar
Jamenshit! Köttbullsrace låter fantastiskt! Jag föreställer mig två polare med röda pannband som står på varsin sida av ett bord, på vilket två rader nystekta köttbullar ligger prydligt placerade

Klara...färdiga...GÅ!

*nom nom nom*
Citera
2008-03-11, 08:22
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Som topic lyder upptäckte jag precis att jag glömt en hel påse med ICAs köttbullar framme. Vad ska jag göra med det? Är det direkt till soptunnan?

Den har legat uppe i c.a. 4 timmar.
Det är säkert ingen fara att återfrysa dem. De tappar dock en del vätska (om det är bra kvalité på dem) och smak.

Bättre är att laga till en del rätter, som man sedan fryser. Du kan laga köttbullar: i tomatsås, ädelostsås, svampsås, brunsås, djävulssås (stark), currysås eller dillsås/pepparrotssås (ja, det är faktiskt kanongott).

När du gjort detta så portionerar du dina köttbullar i täta plastburkar tillsammans med såsen och återfryser.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in