• 1
  • 2
2008-03-10, 11:58
Medlem
Eidolons avatar
Jag har en extern Lacie-hårddisk på 500 Gb som jag har en hel del filmer och musik på. I går försökte jag koppla in den i min Playstation 3 via USB för att på så sätt kunna se filmerna genom konsolen. Jag lyckades dock inte få det att funka, och trött som jag var kopplade jag ur hårddisken igen. När jag nu på förmiddagen kopplade in hårddisken i datorn igen, där jag alltid har använt den förut, så verkar något ha hänt. Datorn vill inte kännas vid hårddisken, utan säger bara att den har hittat ny maskinvara som den vill installera. Jag har dock ingen installationsskiva till hårddisken, och utan en sådan verkar det inte gå att få igång den. Jag har försökt göra som Falukropp sade i detta inlägg, men det har inte hjälpt.

Någon som vet hur jag kan få igång hårddisken igen? Om det spelar någon roll så har jag XP SP2 installerat på datorn.
Citera
2008-03-10, 15:50
Medlem
När den frågar efter drivrutiner så testa med att sök på drivrutiner i system32 mappen. Har haft problem med usb-minnen och liknande förut, fast det har varit i Vista men då har det funkat så värt ett försök iaf
Citera
2008-03-10, 17:06
Medlem
Har du testat att sätta in den i exakt samma USB port som du hade förut? För jag vet att min data cp:ar sig om jag byter USB port med mus extern disk o.s.v och vill installera om.
Citera
2008-03-10, 17:24
Medlem
OT: Hur gör manf ör att få den externa hårddisken att fungera MED ps3 ?
Citera
2008-03-10, 17:35
Medlem
Eidolons avatar
RibbanMsn: Jag har inte lyckats hitta några drivrutiner i system32-mappen, men jag ska ge det ett försök till.

rasus: Japp, jag har pluggat in den i samma port, så det är nog inte där problemet är.

Tack för tipsen! Fler mottages gärna

Strybert: Jag vet faktiskt inte riktigt, en del säger att det bara är att plugga in den, andra säger att du måste ha gjort en del förberedelser (kommer inte ihåg vilka). Hur som helst använder jag nu Tversity istället, det fungerar finfint
Citera
2008-03-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
RibbanMsn: Jag har inte lyckats hitta några drivrutiner i system32-mappen, men jag ska ge det ett försök till.

Kan du inte välja hela system32 mappen och så låta datorn söka själv igenom allt?
Citera
2008-03-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon

Strybert: Jag vet faktiskt inte riktigt, en del säger att det bara är att plugga in den, andra säger att du måste ha gjort en del förberedelser (kommer inte ihåg vilka). Hur som helst använder jag nu Tversity istället, det fungerar finfint

Okej, hur funkar det då?
Citera
2008-03-10, 22:05
Medlem
Eidolons avatar
RibbanMsn: Det hjälpte tyvärr inte... Några fler tips?

Strybert: När du väl får det att funka så är det helt underbart, Tversity rekommenderas definitivt!
Citera
2008-03-10, 22:15
Medlem
sicnexs avatar
Måste ju finnas drivrutiner på lacies hemsida.
Citera
2008-03-10, 22:56
Medlem
hm.. men kan det inte ha blivit "låst" när du stoppade in den i ps3:an?
Typ som det ibland kan bli med usb-minnen.. säker frånkoppling?
Citera
2008-03-10, 23:08
Medlem
Du ska inte behöva några drivrutiner mer än det som finns i Windows XP. Om cd medföljer kan det vara extra program eller drivrutiner till win98.
Värd och testa om hårddisken dyker upp som en enhet i datorhantering.

start, kör "compmgmt.msc"
Citera
2008-03-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Du ska inte behöva några drivrutiner mer än det som finns i Windows XP. Om cd medföljer kan det vara extra program eller drivrutiner till win98.
Värd och testa om hårddisken dyker upp som en enhet i datorhantering.

start, kör "compmgmt.msc"

Det ska inte behövas, men av erfarenhet så kan det bli problem i Vista med just detta, av någon grund så fattar inte Vista att det är en hdd eller usb-minne som den annars hittar drivrutinerna automatiskt till. Och då kan man peka på system32 mappen och så funkar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in