Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-11, 12:51
  #13
Medlem
lopios avatar
Inget? .
Citera
2008-03-11, 15:15
  #14
Medlem
Har inte läst igenom forumet speciellt nogrant men, har du provat windows update? När jag installerade Vista så fick jag nån rekomendation om drivrutins-installation eftersom det var ingen drivrutin installerad.

Annars så kanske det beror på att ditt integrerade ljudkort är av något unikt slag och glömdes bort, dvs dom patchade aldrig drivrutinen för vista. eller nåt.
Citera
2008-03-11, 20:07
  #15
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopio
Ondkvist: Okej, nu hänger jag inte riktigt med här... hur gör man det? =)


Gå in på enhetshanteraren och tryck på "ljudkort" tryck på sök automatiskt online efter drivrutiner Borde funka..

Mvh
Citera
2008-03-11, 22:09
  #16
Medlem
eller så köper du ett extern ljudkort får några 100-lappar så borde det ju funka
Citera
2009-01-14, 16:32
  #17
Medlem
vinjetts avatar
[quote=Bastan]Kanske en dum fråga men...
Har du i högtalare inkopplat i din dator. För jag vet att om du drar ut alla högtalare/hörlurar så står det "ingen ljuduppspelningsenhet är installerad" nere i högra hörnet. (Efter att jag har flyttat runt datorn från olika ställen och det sedan kommer upp "ingen ljuduppspelningsenhet är installerad" nere högra hörnet så tror jag att mitt ljudkort har dött... men jag har bara glömt sätta i hörlurarna / högtalarna.)
QUOTE]

Jag var med om nästan samma situation som trådskaparen, mitt ljud har fungerat perfekt tills då jag satte på datorn idag, av någon konstig anledning fungerade det inte, ljudet var förkryssat längst ner i vänsterhörnet. Jag har ljudkort och allt, så märkligt var det. Så hittade jag detta inlägg, sätter in ett par hörlurar och drar ut dem igen. Och då funkade ljudet igen

Löjligt enkelt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback