2008-03-08, 16:24
Medlem
Alexandrines avatar
I slutet av 1970-talet var det en större narkotikahärva i Karlstad. Tror att det var holländare inblandade. Nån som kommer ihåg mer detaljerat?
Citera
2008-03-22, 11:32
Medlem
Alexandrines avatar
Ingen som har nåt minne av detta?

Är det verkligen inte nån som kommer ihåg något om det som i slutet av 70-talet var Värmlands dittills största narkotikahärva? Var det inte en karlstadsbo som förde in och sålde åtminstone 100 kg cannabis?
Citera
2008-03-23, 13:27
Medlem
jag bor i karlstad, har aldrig hört talas om detta ?
Citera
2008-03-23, 14:38
Medlem
johnny-62s avatar
Var det inte nån som hette Karl Pauksch eller nåt liknande som var holländare och stor inom narkotika i Sverige på den tiden..
Citera
2008-03-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Var det inte nån som hette Karl Pauksch eller nåt liknande som var holländare och stor inom narkotika i Sverige på den tiden..

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...knarkkung.html
Citera
2008-03-24, 13:36
Medlem
Alexandrines avatar
Holländare i K-d

Jga hade för mig att hela den här historien (som uppenbarligen var mindre än jag kommer ihåg) utspelade sig i Karlstad med omnejd; bodde Pauksch verkligen i K-d?
Citera
2008-03-24, 14:00
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandrine
Jga hade för mig att hela den här historien (som uppenbarligen var mindre än jag kommer ihåg) utspelade sig i Karlstad med omnejd; bodde Pauksch verkligen i K-d?
Om man googlar på namnet får man upp lite information om knarksmuggling via Värmland och Norge.
Men är ju inte säkert att det är han du hört talas om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in