Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-09, 22:01
  #1393
Medlem
Om man bara gräver och gräver hela livet..så borde man ju förr eller senare stöta på något värdefullt. Typ en skatt...
Citera
2016-11-26, 10:09
  #1394
Medlem
vtcs avatar
För den intresserade pågår just nu en kampanj där folk donerar pengar till grävandet av ett hål. Ingen välgörenhet eller annat syfte utöver just grävandet.

https://www.holidayhole.com/
Citera
2016-11-26, 14:11
  #1395
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
För den intresserade pågår just nu en kampanj där folk donerar pengar till grävandet av ett hål. Ingen välgörenhet eller annat syfte utöver just grävandet.

https://www.holidayhole.com/


Är nog flera som sitter och runkar till det.
Citera
2017-01-08, 02:22
  #1396
Medlem
Ryggradsluss avatar
Gräv inte ner er i onödan. Gör nåt annat. Vad kan ni vilja hitta under jorden?
Citera
2017-08-16, 10:21
  #1397
Avstängd
Alphaelites avatar
Tycker detta kan vara Tidernas bästa tråd.

Lägg upp bilder.
Citera
2017-08-16, 10:22
  #1398
Avstängd
Alphaelites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Om man bara gräver och gräver hela livet..så borde man ju förr eller senare stöta på något värdefullt. Typ en skatt...


Eller Judarna i jordens inre och deras diamantgruvor.
Citera
2017-08-18, 22:18
  #1399
Medlem
Rillejaevels avatar
Colin Furze gräver ett hål:

https://www.youtube.com/watch?v=yox9CKYh7EU
Citera
2017-09-17, 17:58
  #1400
Medlem
Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri. Hahahah............
Citera
2018-05-06, 13:09
  #1401
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidarodr
Tänkte titta förbi här nu när tråden är uppe i 100 sidor, vet att jag varit sämst på att uppdatera och lägga upp bilder men annat har hela tiden kommit i vägen, har heller inte fått tillfälle att gräva något mer så svaret på många frågor är Nej, jag har inte kommit länge och Nej jag har inga fler bilder.

Någonstans i tråden finns originalbilderna ifrån den första gropen som fortfarande existerar men som inte grävts djupare sen dess, däremot har väldigt många flashbackare gett sig till känna och stolt kunnat uppvisa majestätiska gropar som tycks ha arbetats på under många år, mest imponerande tycker jag själv är den enorma gropen inne i skogen som någon i trådens början länkat bilder på.

Det kommer en sommar och därmed förhoppningsvis även stora möjligheter att återuppta grävandet, som tidigare konstaterat tror jag alla har en inre lust att få "gräva av sig" ibland och efter en lång period av kontorsjobb m.m för min egen del kommer jag garanterat inte kunna låta bli att gräva mig ett fint hål nästa år!


Förhoppningsvis har även andra oupplysta dagdrivare låtit sig inspireras av de stora grävsjälarna från tråden lagom till nästa sommar vilket nog kan resultera i att den stora grävrörelsen kan växa sig större, starkare och djupare ner i marken!




//Nidarodr

Skulle vara trevligt med en ny uppdatering nu när det gått några år.

Har du grävt något mer eller har längtan efter att gräva ett hål avtagit?
Citera
2018-05-18, 03:39
  #1402
Medlem
Zeptums avatar
Kan någon skicka länk där man hittar uppdateringarna?
Citera
2018-05-18, 06:51
  #1403
Avstängd
Plaguetongues avatar
fan lever denna tråden ännu? vore kul om TS fortfarande är aktiv och kunde lägga upp lite bilder på sitt hål. eller är han fortfarande ute och gräver?
Citera
2019-09-28, 09:17
  #1404
Medlem
Kryddmangos avatar
Haha, vilken underbar tråd!

Min son (12 år) började vid 10 års ålder gräva ett hål ute på baksidan av vårt hus. Jag förstod aldrig själva grejen med det men lät honom hållas. Det kändes som en relativt oförarglig hobby.
Hans far klagade dock på att hålet var fult och sa till sist att pojken inte fick fortsätta gräva.

Sonen har faktiskt uttryckt en önskan att börja gräva igen. Har hört mig för med mina föräldrar som säger att han gärna får gräva på deras tomt, så nu får han väl gå dit och ge sig i kast med sin uppgift
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback