2008-03-05, 18:32
Medlem
hejsan

söker nått program så jag kan få över min musik från min ipod som är formaterad för mac. min mac är död o vill ha allt på min pc men hittar inget program att få över de me ... vet att de finns program för att koppla en mac formaterad hdd till windows men då är fortfarande musiken låst till ipoden eller iaf ändrad så man inte har namnen på låtarna ..
Citera
2008-03-05, 18:39
Medlem
Testa använda winamp..
Citera
2008-03-05, 21:43
Medlem
Du kan köra reset på din ipod eller sätta den i hårddiskläge genom några knapptryckningar, kommer dock ej ihåg dessa....
Citera
2008-03-05, 22:38
Moderator
rotadents avatar
Har du testat om SharePod funkar till det? Jag vet inte om det funkar om iPoden är mac-inställd, men det kan vara värt att testa.
Citera
2008-03-05, 23:06
Medlem
Det där är ett känt, störigt problem. Om du lyckas föra över själva musikfilerna kan du sedan använda ett rename-program (eller Itunes inbyggda funktion för att "organisera musikbiblioteket") som döper om filerna efter vad det står i ID3-taggarna. För dessa finns nämligen kvar i filerna, oavsett vad de heter i Ipoden.

Sen kan du lägga in alla filerna i Itunes eller vad du använder o se att allt är rätt innan du formaterar om din Ipod för windows-användning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in