2008-03-05, 00:42
Medlem
LoTiXs avatar
Ramlade lite olyckligt sent på lördagkvällen och fick mig ett sår precis innan hårfästet. I söndags någon gång svullnade pannan upp en del så om jag trycker blir det en liten nedbuktning men detta försöker jag självklart undvika att göra. Idag blev det även svullet typ mellan ögonen så det är som om mellanrummet mellan ögonen har ökat eller blivit mer markerat som på folk som har Downs... http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00032/Lever_ett_lyckligt_l_32014w.jpg

Min fråga är när kommer detta försvinna och finns det något sätt jag kan skynda på det? Ser ut som en total idiot!!
Citera
2008-03-05, 00:45
Medlem
Psyko Dads avatar
Snygg bild. Vid svullnader i ansiktet har jag lagt på ispåsar men det har ändo tagit ett par dar innan det värsta har lagt sig. Blåmärkena var var i veckor efteråt.
Citera
2008-03-05, 00:56
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Snygg bild. Vid svullnader i ansiktet har jag lagt på ispåsar men det har ändo tagit ett par dar innan det värsta har lagt sig. Blåmärkena var var i veckor efteråt.

Okej mongo för ett par dagar. Har idiotiska fantasier om att ansiktet blir så här framöver men klart det lägger sig. Blåmärken har jag inga, lyckades landa "perfekt" så att jag bara fick ett jack längst upp på pannan. Tänk om min perfekt raka näsa skadats!

*Och jo det är verkligen som på bilden. Det blir liksom brett över mellanrummet mellan ögonen så de ser ut att sitta långt från varandra samtidigt som de får den där lite halv-asiatiska formen.
Citera
2008-03-05, 01:01
Medlem
Psyko Dads avatar
Det enda som bet sig kvar på mig efter en skalle jag fick på nosen. Var att näsbenet högst uppe vid ögat blev lite bredare på ena sidan. Fast det gick också ner men jag minns inte hur lång tid det tog. Is är en vän vid svullnader för mig. Hoppas du slipper mongo-looken snart.
Citera
2008-03-05, 03:43
Medlem
Klngs avatar
Värt ett försök:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19570219000019&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
2008-03-05, 09:33
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klng
Värt ett försök:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19570219000019&DocTypeID =7&UserTypeID=2

nej nej nej för helvete, inte hirudoid. TS kommer att se ut som ett blåslaget freak, för det blir oftast värre innan det blir bättre,dessutom_

Citat:
Ursprungligen postat av FASS
Att tänka på innan och när läkemedlet används
Bör ej användas på öppna sår, på skadad hud eller i ögonen.

Hirudoid kräm innehåller cetostearylalkohol som kan ge lokala hudreaktioner (t ex kontakteksem) samt metylparahydroxibensoat och propylparahydroxibensoat som kan ge allergisk reaktion (eventuellt fördröjd).

inget vidare om det skulle hamna i ögonen
Senast redigerad av guggliano 2008-03-05 kl. 09:45.
Citera
2008-03-05, 12:27
Medlem
LoTiXs avatar
Hehe nej jag undviker nog sådana saker. Tror ta mig fan det ser värre ut idag men använder jag glasögon blir det inte lika påtagligt. Hoppar jag föreläsningen på torsdag är det bara gymmet jag behöver gå utanför dörren för på hela veckan.
Citera
2008-03-05, 13:26
Medlem
gugglianos avatar
jag hade några blåmärken på armarna och halsen efter en judomatch, och försökte få dessa att försvinna med hirudoid, men först fick jag gå med långärmad polotröja mitt i sommarn eftersom flera tunna blodkärlsprack och blånaden förvärrades
Citera
2008-06-08, 15:19
Medlem
KapitalKamelens avatar
Sitter med exakt samma svullnad som dig, brände mig på sweden rock och sen svullnade pannan upp så igår när det bröt ut på kvällen så satt jag med isklaffar och behandlade och det i pannan gick ner väldigt mycket inatt, men idag är det svullnad vid ögonen och ner mot näsan så jag fått dubbelt så stort mellanrum mellan ögonen. Letar också här på FB efter tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in