Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-05, 00:13
  #1
Medlem
Hejsan!
Jag var i affären tidigare idag och skulle handla diskmedel. Stod och valde mellan budget märkena och Yes.
Jag bestämde mig tillslut för att köra på yes eftersom att det ska vara så drygt. Men sen började jag fundera. I varenda jävla reklamfilm från Yes säger dom att den är så jävla dryg och sen kommer det någonting i stil med "nu ännu drygare". Asså vafan, finns det ingen gräns? Kommer man om några år kunna diska en hel disk på en enda droppe eller vart fan vill dom komma?
Citera
2008-03-05, 18:17
  #2
Medlem
cogsworths avatar
Haha, tycker dom redan gått över gränsen för hur drygt som känns rätt. Av gammal känsla tar jag alltid mer än man kanske behöver, en droppe känns för lite.

Inte minst när man diskar under rinnande vatten och ska ha på lite diskmedel på varje gaffel.

Skulle de inte kunna sälja en annan odryg variant Yes, som dom som tycker om att andvända mycket diskmedel kan ha.
Citera
2008-03-05, 18:19
  #3
Medlem
kakburkens avatar
Om inte annat är ju själva marknadsföringen dryg och den kan väl bara väntas bli ännu drygare...
Citera
2008-03-05, 20:40
  #4
Medlem
d3vs avatar
Företag som skyltar med sådana fördelar med sin produkt, uspar, har utfört testerna under speciella omständigheter. Givetvis så räcker en flaska Yes väldigt länge om man frågar dem eftersom de troligen mäter upp exak en droppe och applicerar den på ett sådant sätt som gör att det blir möjligt. Detta är för en människa närmast omöjligt och precis som cogsworth skrev häller man aldrig upp en droppe utan lite mer.

Mvh d3v
Citera
2012-10-24, 17:21
  #5
Medlem
Gammal tråd jag vet! Men faan vad drygt Yes är! (På det bra sättet) Min 500 ml flaska som jag köpte för ganska exakt 2 år sen är fortfarande inte slut Jag bor iofs själv, men å andra sidan så diskar jag varje dag. Någon droppe på tvättsvampen, sen räcker det en hel disk.
Något säger mig att större delen av befolkningen kan inte vara lika sparsam som mig när det gäller diskmedel. Då skulle ju Yes kursa rätt så snabbt.
Hej!
Citera
2018-05-08, 20:05
  #6
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Tänkte skapa en tråd på detta tema, men på Flashback är det ju alltid någon som tänkt samma sak.

Nu har jag provat att ta en droppe Yes till några diskar. Det räcker. En droppe med något miljövänligt skit funkade inte, det blev någon tunn hinna kvar på porslinet.

Så Yes är definitivt drygare än Jan Guillou. Men hur drygt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback