Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-02, 08:43
  #1657
Avstängd
53280s avatar
Hur många OV klarta kustjägarskolan på Rindö?
Citera
2021-10-13, 10:28
  #1658
Medlem
Silltunnas avatar
Hur ofta polisanmäler ordningsvakter hot och motstånd ifrån fulla personer som de ”omhändertar”? Eller ses det som något som ingår i jobbet och som man får räkna med när man tar sig rätten att frihetsberöva någon?
Citera
2021-10-14, 09:58
  #1659
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Hur ofta polisanmäler ordningsvakter hot och motstånd ifrån fulla personer som de ”omhändertar”? Eller ses det som något som ingår i jobbet och som man får räkna med när man tar sig rätten att frihetsberöva någon?

De springer direkt och anmäler, som de lättkränkta små individer de är.
Citera
2022-10-03, 21:01
  #1660
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Vilka lyft på gymmet kommer att hjälpa mig mest som OV? Jag tänker att man måste kunna hålla i folk, då måste man ha starka armar och kanske köra mycket bicepsövningar och eventuellt ryggövningar som rodd och liknande.

Någon som själv har haft nytt av sitt gymmande i tjänsten och vet?
Citera
2023-03-29, 16:22
  #1661
Medlem
Trontie123s avatar
Varför är så många ordningsvakter arabkillar?
Citera
2023-03-30, 21:34
  #1662
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Varför är så många ordningsvakter arabkillar?

Auktoritet.

Jobbat med flera som gått från väktare till OV bara för att de tror att de får mer pondus och makt.
Citera
2023-04-09, 05:42
  #1663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vilka lyft på gymmet kommer att hjälpa mig mest som OV? Jag tänker att man måste kunna hålla i folk, då måste man ha starka armar och kanske köra mycket bicepsövningar och eventuellt ryggövningar som rodd och liknande.

Någon som själv har haft nytt av sitt gymmande i tjänsten och vet?

När det kommer till att hålla fast; underarmar för bättre greppstyrka och triceps för att trycka/hålla ner (tänk pushdowns). Många axlar ryker också, främst mediala muskeln (sidan) om den är undertränad.

Annars är generell styrka den absolut bästa, för när det väl behövs, får du använda hela kroppen. En bra stomme kommer alltid att hjälpa dig (core övningar). Skulle jag välja en övning hade jag tagit trapbarlyft med farmers walk till.

Underskatta inte heller de muskler som får dig att se allmänt större än vad du är. Det kommer inte skydda dig mot de riktiga idioterna men signalvärdet du ger ifrån dig som stor och stark ger god förebyggande effekt. "Ingen är rädd för en snabb jävel", lägg på dig några kg.
__________________
Senast redigerad av Kockumskranen 2023-04-09 kl. 05:55.
Citera
2023-04-09, 05:56
  #1664
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Varför är så många ordningsvakter arabkillar?

För att svartingar tror att det ger respekt. En minimal utbildning som en 13-åring klarar av är status för dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback