Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 08:41
  #1537
Medlem
pyramusthisbes avatar
Hur långt innan datumen intervjuerna är brukar man vanligtvis få kallelse?

Hört av mig till OVutbildningens mail för mitt område men inte fått svar på snart en vecka.

Hur brukar det vara?
Citera
2018-09-20, 09:18
  #1538
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Hur långt innan datumen intervjuerna är brukar man vanligtvis få kallelse?

Hört av mig till OVutbildningens mail för mitt område men inte fått svar på snart en vecka.

Hur brukar det vara?

Kallelese till intervju får du i samband med godkänt utfört fystest, mig veterligen.
Citera
2018-09-20, 22:45
  #1539
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Kallelese till intervju får du i samband med godkänt utfört fystest, mig veterligen.

Inte när det är polisens utbildning som jag förstått det, då kommer intervjun först av allt.
Citera
2018-09-21, 08:35
  #1540
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Inte när det är polisens utbildning som jag förstått det, då kommer intervjun först av allt.

Då har du förstått fel.

1) Svenskaprov
2) Fysiska tester
3) Intervju

Så är det.
Citera
2018-09-28, 21:52
  #1541
Medlem
D-Vitamins avatar
Någon med insyn i vilket bolag som lämpar sig bäst som arbetsgivare? För- och nackdelar med företagen eller allmäna erfarenheter och skvaller att ta i beaktande.
Citera
2018-09-29, 10:45
  #1542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Någon med insyn i vilket bolag som lämpar sig bäst som arbetsgivare? För- och nackdelar med företagen eller allmäna erfarenheter och skvaller att ta i beaktande.

Kan varmt rekommendera Securitas, jobbat i några andra stora bolag och sec är dom tveklöst bästa, varför?

- Överlägset bäst krishantering
- man får den utrustning man behöver
- dom är störst, man får chansen att testa olika objekt.

Enda nackdelen men även en fördel är att dom är väldigt byråkratiska.

Sen är branschen som den är, antingen hatar man den eller älskar den.

PMA gärna för mer detaljer.
Citera
2018-10-06, 12:38
  #1543
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Jag har nyligen införskaffat mig ytterligare insyn i rekryteringsprocessen och jag tänker faktiskt inte skvallra här i tråden hur det går till under intervjun, vad man bör tänka på och så vidare, utan är man klinisk idiot så skall man inte in i yrket och så är det bara! Det är tillräckligt med svagbegåvade som slinker igenom ändå så fy faan så illa det är...

Men kan du skvallra lite om kvalitén på folket i utbildningen? Är det så illa som man hört?
Citera
2018-10-07, 15:14
  #1544
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Men kan du skvallra lite om kvalitén på folket i utbildningen? Är det så illa som man hört?

Jag får lov att återkomma på den punkten.
Citera
2018-10-13, 11:27
  #1545
Medlem
Jag är klar för utbildning i huvudstaden. Skrivtest, fysiskt test och intervju är avklarade.

Fysiska testet bestod av att springa 2000 m i minst 6-tempo. Samt efter det dra en docka på 77 kg ca 15 meter. Vad de teoretiska sakerna bestod i tänker inte jag avslöja, men är man normalt begåvad och klarade gymnasiet med G så klarar man skriftliga provet. Intervjun är säkert mest olika, men man kan se den som en anställningsintervju för OV.
Citera
2018-10-14, 09:48
  #1546
Medlem
Hur viktigt är det med "ordnad privatekonomi" som OV? Tänker på att om jag vill jobba som OV och har lite betalningsanmärkningar (som är betalda redan), och lån på diverse ställen som numer sköts.

Väktare verkar det vara högre krav på ekonomin, men OV? Jag menar att det låter osannolikt att jag som OV skulle ta en muta på 1000 kr för att någon som är full i tunnelbanan ska få åka med kollektivtrafiken hem.
Citera
2018-10-14, 15:15
  #1547
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxdalen
Jag är klar för utbildning i huvudstaden. Skrivtest, fysiskt test och intervju är avklarade.

Fysiska testet bestod av att springa 2000 m i minst 6-tempo. Samt efter det dra en docka på 77 kg ca 15 meter. Vad de teoretiska sakerna bestod i tänker inte jag avslöja, men är man normalt begåvad och klarade gymnasiet med G så klarar man skriftliga provet. Intervjun är säkert mest olika, men man kan se den som en anställningsintervju för OV.

Kul! Jag är också antagen och klar! Vi kanske hamnar på samma utbildning
Citera
2018-10-14, 18:34
  #1548
Medlem
Börjar en utb v 47 tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback