Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-04, 09:03
  #1
Medlem
En person skapar ett dokument i Indesign på en Mac. När jag sedan ska öppna det i Incopy på min PC fungerar det inte - jag får meddelandet att det saknas en massa teckensnitt. Det verkar som om Mac och PC inte är kompatibla med varandra? Finns det någon bra lösning på problemet?
Citera
2008-03-04, 09:07
  #2
Medlem
systems avatar
Ja, du skaffar teckensnittet även till din PC. Är det Open Type så borde samma uppsättning funka på båda plattformarna, om det är PostScript behöver du en Win-version.
Citera
2008-03-04, 14:08
  #3
Medlem
ok...jag ska be personen att skicka över de saknade typsnitten från sin dator. I vilken mapp ligger typsnitten på Mac?
Citera
2008-03-04, 14:16
  #4
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
ok...jag ska be personen att skicka över de saknade typsnitten från sin dator. I vilken mapp ligger typsnitten på Mac?
Oftast har man en egen mapp för alla teckensnitt, och sedan aktiverar man dem man behöver med en teckensnittshanterare (exempelvis Suitcase). Detta betyder att det inte finns någon speciell mapp som måste användas.

Din Mac-kollega har troligtvis koll på sin egen dator och vet var h*n har sina filer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback