2008-06-12, 15:09
Medlem
myrornaskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafiknoll
Någon som vet när den kommer på pocket?

Han sa att det dröjer nån månad minst till för förlaget vill sälja så många inbundna som möjligt först..
Citera
2008-06-12, 15:54
Medlem
bravehs avatar
En fråga efter att ha läst första kapitlet, skildrar han Stockholm som om den enda (etniska) spänningen som finns är mellan svenskar och invandrare?
Citera
2008-06-13, 14:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
En fråga efter att ha läst första kapitlet, skildrar han Stockholm som om den enda (etniska) spänningen som finns är mellan svenskar och invandrare?

Kort svar utan att avslöja för mycket om du bara läst ett kapitel: Nej. Han skildrar betydligt fler "spänningar" mellan olika grupper än så.
Citera
2008-06-13, 18:01
Medlem
Grymt bra bok. Nästan lika bra som Snabba Cash. Hade varit grymt om de gjorde film av böckerna
Citera
2008-06-13, 19:02
Medlem
Qrik mirs avatar
Sorry

Riktigt bottennapp. Dåliga karaktärer, för mycket påhitt i intrigen, ett dit pressat palmespår och noll trovärdighet.
Boken gav mig ingenting. Nästan lite mankell varning på den dyngan.
Citera
2008-06-17, 16:43
Läste ut boken för några veckor sedan.
Denna bok går enligt mig inte att jämföra med Snabba Cash. I föregångaren levde man sig in i rollerna och jag fängslades verkligen av handlingen. Aldrig fucka upp var en ganska ointressant bok med en ointressant handling. Det är för mycket svenskt svenssonliv istället för intressanta personligheter som brat och yrkeskriminell. Mahmud var den enda karaktären som höll måttet. Jag skulle hellre se en fortsättning på Snabba Cash där man fått följa JW's och Mrados liv på kåken.
Citera
2008-06-17, 17:43
Medlem
Tyckte att 'Snabba Cash' var ljusår bättre än vad 'Aldrig Fucka Upp' var. Känns som om Lapidus tryckte ut en till bok alldeles för snabbt och inom samma "stil". AFU känns som en kopia av SC, iom, att det är 3 karaktärer det handlar om och samma andra med Stureplan, narkotika, bilar och prostituerade. Jag vet inte. Lapidus borde ha skrivit en helt annan typ av bok.
Citera
2008-06-17, 20:27
Medlem
idi_amins avatar
kanske dags att släppa hypen kring jens lapidus. killen trampade på en guldgruva då han, med riktigt bra timing, valde att skildra stockholms undre värld skönlitterärt. visst; det råder ingen tvekan om att han kan skriva. men, jag citerar, fraser som "det är det bästa jag någonsin läst" o dyl. kan jag absolut inte associera med "snabba cash".

snabba cash hade 200 sidor riktigt bra underhållning sen dalade det och det blev rundgång vad gäller ordval och struktur.

jag har inte orkat läsa "aldrig fucka upp" och kommer antagligen inte göra det heller. det räckte med de 200 sidorna jens lapidus sen blev det för mycket helt enkelt.

fred ut. för den som fick blodad tand av stockholms undre värld så kan "svensk maffia" var läsvärd.
Citera
2008-06-17, 20:44
Medlem
15th Avenues avatar
Den är okej hittills, men egentligen inget särskilt. Det var i och för sig inte Snabba Cash heller.
Citera
2008-06-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idi_amin

fred ut. för den som fick blodad tand av stockholms undre värld så kan "svensk maffia" var läsvärd.

Svensk Maffia är jävligt bra bok för den som vill läsa om uppbyggnad, struktur, grupperingar och etableringar inom den svenska "maffian". Vissa anser att den inte finns, andra gör. Helt klart läsvärd. Intressant som få.
Citera
2008-06-17, 23:05
Medlem
Så, läst klart Aldrig fucka upp nu. Inte i närheten så bra som Snabba Cash, tyckte allt spårade ut med Palmemordet och Niklas krig mot hustrumisshandlare.
Citera
2008-06-17, 23:42
Medlem
S Nubbens avatar
Nån mer än jag som stör sig på Jonas Malmsjös uppläsning av ljudboken? Läser en mening, paus, läser nästa mening, ny paus, och så håller det på. Riktigt jobbigt att lyssna på.

Synd. Morgan Alling var ju strålande som uppläsare av förra boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in