Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 14:49
  #3229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Visual studio drar mycket ramminne. Kan helt enkelt vara så att din dator inte mäktar med. Om du har extensions installerade, exempelvis ReSharper, kan det vara värt att pröva att ta bort dem.

Ja det är nog det, har inte den nyaste laptopen direkt. Hur avinstallerar man extensions då?
Citera
2018-01-04, 14:53
  #3230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Ja det är nog det, har inte den nyaste laptopen direkt. Hur avinstallerar man extensions då?

Du har nog inga extensions, men har du senaste VS17? Installerade du bara de paketen med C#? Eller för allt annat bös med? Testa att avinstallera dem genom att köra VS17 installern igen, finns i startmenyn.

Fungerar inte detta, testa att använda visual studio code istället, en lite mindre ide. Har dock aldrig testat den själv.
https://code.visualstudio.com/
Citera
2018-01-04, 19:18
  #3231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottisborgen
Du har nog inga extensions, men har du senaste VS17? Installerade du bara de paketen med C#? Eller för allt annat bös med? Testa att avinstallera dem genom att köra VS17 installern igen, finns i startmenyn.

Fungerar inte detta, testa att använda visual studio code istället, en lite mindre ide. Har dock aldrig testat den själv.
https://code.visualstudio.com/


Okej tack!
Citera
2018-01-06, 16:11
  #3232
Medlem
Hur ska man definiera vad en string metod är? Void är väl att ingen returparameter används, men vad är då en string metod?
Citera
2018-01-06, 16:21
  #3233
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Hur ska man definiera vad en string metod är? Void är väl att ingen returparameter används, men vad är då en string metod?
Void innebär, som du säger, att metoden inte returnerar något. En metod vars returvärde är en string definieras genom att du sätter en string istället för void i signaturen.
Kod:
public string SomeStringMethod()
{
    return 
"some string";

Citera
2018-01-06, 16:48
  #3234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Void innebär, som du säger, att metoden inte returnerar något. En metod vars returvärde är en string definieras genom att du sätter en string istället för void i signaturen.
Kod:
public string SomeStringMethod()
{
    return 
"some string";


Okej, och vad kännetecknar dess funktion, att den har flera utparametrar eller har den endast en?
Citera
2018-01-06, 16:51
  #3235
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Okej, och vad kännetecknar dess funktion, att den har flera utparametrar eller har den endast en?
Vad tror du själv?
Citera
2018-01-06, 17:14
  #3236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vad tror du själv?

Att den har flera utparametrar? har googlar runt ett bra stycke av denna eftermiddag för att leta upp denna fundamentala fråga utan att hitta ett direkt svar, kanske är för fundamentalt för att någon ska posta det? Men vet man inte så vet man inte...
Citera
2018-01-06, 17:49
  #3237
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Att den har flera utparametrar? har googlar runt ett bra stycke av denna eftermiddag för att leta upp denna fundamentala fråga utan att hitta ett direkt svar, kanske är för fundamentalt för att någon ska posta det? Men vet man inte så vet man inte...
Vilka skulle vara de flera utparametrarna då?
Citera
2018-01-06, 18:01
  #3238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vilka skulle vara de flera utparametrarna då?
Jag är fundamentalt ny på det här, börjar se att programmering inte är för mig, är inte funtat så, men jag behöver lik förbannat lära mig detta för jag läser just nu kurs i det på NTI, så snälla förklara för mig om du vet!
Citera
2018-01-06, 18:10
  #3239
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Jag är fundamentalt ny på det här, börjar se att programmering inte är för mig, är inte funtat så, men jag behöver lik förbannat lära mig detta för jag läser just nu kurs i det på NTI, så snälla förklara för mig om du vet!
Om du kollar på returvärdet, det som står efter return i funktionen, vad ser du då?
Citera
2018-01-06, 18:21
  #3240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om du kollar på returvärdet, det som står efter return i funktionen, vad ser du då?

Jag har ingen källkod för just denna fråga, det är mer en allmän kunskapsfråga som jag irriterande nog inte hittar svar på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback