2008-03-02, 13:36
Medlem
Ghandis avatar
Har bar en liten fundering varför dom gått ner till 5 bilder i sekunden på 1Ds, mot 10 bilder i sekunden på 1D ?

Iofs är det ju 21 mpix på Ds så kan ju ha med det o göra, o såklart att dom lägger in det i nösta generation av 1Ds...anledning för folk o uppgradera sig...

40D har ju 6.5 bilder i sekunden.
Citera
2008-03-02, 13:46
Medlem
Farbror Sallads avatar
Hög bildhastighet är knappast något som alla har nytta av. Dessutom har kameran dubbelt så hög upplösning, vilket du redan nämnt. Det innebär rimligen halva bildhastigheten om de använder samma processor.
Man köper nog inte en 1Ds för att plåta sport eller annat som kräver 10 bps, så jag förstår inte riktigt varför man ens vill jämföra med 40D.

Tillägg: 1Ds MkII hade för övrigt 4 bps, så den nya är ändå snabbare på det planet.
Senast redigerad av Farbror Sallad 2008-03-02 kl. 13:48.
Citera
2008-03-02, 14:10
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Hög bildhastighet är knappast något som alla har nytta av. Dessutom har kameran dubbelt så hög upplösning, vilket du redan nämnt. Det innebär rimligen halva bildhastigheten om de använder samma processor.
Man köper nog inte en 1Ds för att plåta sport eller annat som kräver 10 bps, så jag förstår inte riktigt varför man ens vill jämföra med 40D.

Tillägg: 1Ds MkII hade för övrigt 4 bps, så den nya är ändå snabbare på det planet.

så för sport o snabb plåtning väljer man 1D istället för 1Ds

Nu är ju iofs 5 b/s på högsta upplösningen vet ej om det blir bättre om man går ner i upplösning, då kanske den matchar 1D ?
Citera
2008-03-02, 14:51
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
så för sport o snabb plåtning väljer man 1D istället för 1Ds

Nu är ju iofs 5 b/s på högsta upplösningen vet ej om det blir bättre om man går ner i upplösning, då kanske den matchar 1D ?
Jag tror inte att 1Ds har något högfartsläge. Jag hittar ingen information om det i alla fall.
Citera
2008-03-02, 15:52
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Jag tror inte att 1Ds har något högfartsläge. Jag hittar ingen information om det i alla fall.

Ingen aning tänkte bara fritt

Trodde man kunde få snabbare behandling om man gick ner.

Men o andra sidan räcker det fint med säg 6.5 som 40D har. Man vill ju inte slita ut o behöva lågga ner en förmögenhet(till) för o betala reparation eller nya saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in