Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-02, 01:27
  #1
Medlem
__carls avatar
Så, vad har ni testat i häxväg? Notera att jag inte dricker/har druckit häxor för att jag har snott det jag har hittat hemma i barskåpet (något sådant har aldrig existerat i mitt hem), inte heller för att jag har plundrat kompisars barskåp. Nej, mina häxor är resultatet av den oerhörda fantasin jag får när jag har fått i mig några öl.

Kaffe + folköl

Jägermeister + folköl

Vitt vin + starköl

Hembränt + folköl

Hembränt + jägermeister + fanta + folköl

Dooleys + whiskey av okänd sort + martini + vodka (kan eventuellt ha innehållit ännu mer)
Citera
2008-03-03, 13:08
  #2
Medlem
Kosstaskens avatar
gin+fanta+bourbon i petflaska=kväljning deluxe
Slutade med spya hemma i hallen och däckning på toaletten. Far gav mig märkliga blickar följande dag

kir+fanta=faktiskt helt ok

Har mer än lovligt svårt för Gin forfarande. Whiskey (single malt) har jag lärt mig att delvis uppskatta i små mängder.
Citera
2008-03-03, 13:14
  #3
Medlem
DDKs avatar
Konjak och champagne ger en rätt skrämmande raketfylla. Är inte så glad i blandningar men har en gång i ren desperation druckit grogg på billig whisky och blåbärssoppa och kan fortfarande må illa när jag tänker på det
Citera
2008-03-03, 13:36
  #4
Medlem
mkeys avatar
Brännvin,mjölk,fanta,jackdaniels & öl.
Allt i samma glas
Citera
2008-03-03, 14:43
  #5
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Har inte varit någon på senaste 8 åren, men när jag var 16 så gjorde jag en räd i morsans barskåp och "slutprodukten" innehöll whiskey, glögg, vin opch punch. har aldrig spytt så mycket varken före eller efter
Citera
2008-03-03, 20:12
  #6
Medlem
_Ahlen_s avatar
När Ahlen var ung och precis hade börjat gymnasiet så skulle han för första gången testa att dricka alkohol med sin nya klass. Ahlen, som inte hade någon aning om var man kunde köpa alkohol bestämde sig efter tips av nya, trevliga klasskamrater för att testa att fixa till en häxblandning av det som fanns att tillgå i hans föräldrars spritförråd. I en PET-flaska på volymen 50 cl hälldes lite av de starkaste dryckerna som fanns att tillgå i förrådet. Följande drycker ingick:

Absint, 70 %
Calvados, 40 %
Whisky/Whiskey, 40 %
Någon tjeckisk dryck av okänd typ, 38 %
Campari, någonstans mellan 25 och 30 %

Detta toppade Ahlen med ytterst lite Jaffa, för att det skulle smaka godare men ändå vara starkt. På festen upptäckte han dock att smaken inte var angenäm, så han fyllde ända upp till toppen med päronsoda som lånades av en av de nya klasskamraterna. Festen slutade dock förhållandevis väl för Ahlens del, han fick höra efteråt att han hade genomfört en två timmar lång konsert sjungandes, ackompanjerad av musiken på en klasskamrats mobiltelefon. Han klarade sig dock undan spyor och andra hemska ting, smaken på hans häxblandning var alldeles för vidrig för att han skulle kunna dricka den fort.

Upplevelsen fann Ahlen mycket angenäm, och fler mer eller mindre kraftiga fyllor väntade (dock utan häxblandningar då Ahlen tog reda på var vodka av den fulare sorten kunde inhandlas).

Att Ahlen minns alla ingredienser och procentsatsen på dem tycker inte Ahlen är märkligt då han berättade allt om innehållet i denna häxblandning för alla festdeltagare, oavsett om de ville höra eller inte. Detta fick Ahlen sedan höra många gånger av alla klasskamrater som hade memorerat det.
Citera
2008-03-04, 10:18
  #7
Medlem
WaRs avatar
Mäsk, mjölk, kaffe. Lika stora delar. Blanda i ett stort glas, sockra lite, njut.
Citera
2008-03-04, 10:23
  #8
Medlem
Hmm senast jag gjorde en häxblandning var typ när jag gick i 8:an. Fan minns jag som va i, läste inte på flaskorna ut hällde i lite av allt som fanns i farsans skåp
Citera
2008-03-04, 12:56
  #9
Medlem
Den värsta och enda häxblandning jag gjort! Denna gjordes vid 14-15 års ålder och efter den kom man på att det nog var bättre o dricka folkisar om alkoholen tröt.

Whisky
Gin
Hb med nån sliskig lakritsessens
Cognac

Svaldes ner med fanta... Att dricka det idag hade inte vart svårt (eftersom man helt enkelt inte skulle blandat ihop allt i en 50 centiliters petflaska )
__________________
Senast redigerad av p0ope 2008-03-04 kl. 13:04.
Citera
2008-03-04, 14:36
  #10
Medlem
Sheiks avatar
Vin, hb, black blasam.
Citera
2008-03-04, 21:27
  #11
Medlem
Pontus19s avatar
T-dojja+bensin:grejor.
Citera
2008-03-04, 23:04
  #12
Medlem
T-röd om man nu kan räkna det som häxblandning (var relativt ung, typ 14 år lr ngt, hade hört att det inte var farligt och om du nu lyckades svälja skiten kudne du få en kalasfylla)
resulterade i att jag spydde efter att en droppe nodde munnen ^^
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback