Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 05:03
  #865
Medlem
Nayelis avatar
Är ju Dreamhack summer nu i helgen. Imorgon lördag så är SF-turneringen och där brukar alltid vara ett gäng bra spelare. Har ingen vidare koll på startfältet men tyckte mig se på twitter att iaf GamerBee var i Sverige. Så håll utkik efter streams!


edit: Googlade lite snabbt och Dreamhack-tävlingen i USF4 är ju del av Capcom Pro Tour nu så kommer säkert bli en hel del feta matcher!
Citera
2015-06-13, 16:19
  #866
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayeli
Är ju Dreamhack summer nu i helgen. Imorgon lördag så är SF-turneringen och där brukar alltid vara ett gäng bra spelare. Har ingen vidare koll på startfältet men tyckte mig se på twitter att iaf GamerBee var i Sverige. Så håll utkik efter streams!


edit: Googlade lite snabbt och Dreamhack-tävlingen i USF4 är ju del av Capcom Pro Tour nu så kommer säkert bli en hel del feta matcher!

Här är alla live streams samlade; http://www.eventhubs.com/news/2015/j...-mbr-and-more/
Citera
2015-06-13, 20:06
  #867
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayeli
Är ju Dreamhack summer nu i helgen. Imorgon lördag så är SF-turneringen och där brukar alltid vara ett gäng bra spelare. Har ingen vidare koll på startfältet men tyckte mig se på twitter att iaf GamerBee var i Sverige. Så håll utkik efter streams!


edit: Googlade lite snabbt och Dreamhack-tävlingen i USF4 är ju del av Capcom Pro Tour nu så kommer säkert bli en hel del feta matcher!

Tippar Gamerbee mot Luffy i final och att Luffy tar hem det, Ryan Hart kan överraska men han har inte spelat med självförtroende på senaste tiden.
Citera
2015-06-13, 22:02
  #868
Medlem
zerxezs avatar
Luffy vs Problem X var en galet bra match
Citera
2015-07-20, 19:31
  #869
Medlem
zerxezs avatar
EVO 2015 var sjukt bra. Den bästa turneringen jag sett hittils.
Citera
2015-07-21, 21:01
  #870
Medlem
sandpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
EVO 2015 var sjukt bra. Den bästa turneringen jag sett hittils.

Jepp den var grym, synd på SF4 finalen bara men det hade nog varit värre om Gamerbee vann med en gratisrunda. Lite sugen på att skaffa GGxrd också efter detta EVO. Sen är det ju SF5 beta nu om bara ett par dagar, tänk om man får vara med där
Citera
2015-07-23, 11:38
  #871
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandpeople
Jepp den var grym, synd på SF4 finalen bara men det hade nog varit värre om Gamerbee vann med en gratisrunda. Lite sugen på att skaffa GGxrd också efter detta EVO. Sen är det ju SF5 beta nu om bara ett par dagar, tänk om man får vara med där

SF5 better be nånting i hästväg. Annars kommer folk gå tillbaka till SF4, som de gjort med Smash. SF4 var så otroligt hög nivå på evo 2015 jämfört med tidigare. Känns som först nu toppspelare som Infiltration, Momochi och Gamerbee lärt sig att utnyttja flera karaktärer till fullo. De spelare som håller sig till en karaktär (Daigo, Fuudo, Bonchan, Kazunoko, Smug, PR Balrog etc) blir lite straffade i slutändan mot det yttersta toppskiktet av spelare.
Citera
2016-09-03, 14:56
  #872
Medlem
volvo 240s avatar
Någon som vet om det går att spela detta och vanliga SFIV utan att behöva gå genom windows liveskiten. Segar bara ner och fyller ingen funktion, trodde åtminstone att det skulle spara allt jag låst upp osv men icke sa nicke. Och nu när ja blitt blind så funkar inte talprogrammet inne i spel så vill ju kunna spela utan att behöva logga in på games for windows. I sjävla spelmenyerna funkar ju det utmärktm ed kontrollen. SNackar nu om PC givetvis.

Tycker de skulle lagt till karaktärer som DLC istf släppa helt nya spel.

Förövrigt suger både analog stick på dual shock kontrollen och andra fighting sticks. Alltid upplevt att jag haft bäst kontrol med D-padden. Och har spelat SF sen 1992 och klarat allihopa på svåraste och spöat mängder med folk både i soffa och online så är ingen dålig spelare.

*edit, alla spel upp till SSIV som inkluderat Bison då.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2016-09-03 kl. 15:12.
Citera
2016-09-03, 17:35
  #873
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Någon som vet om det går att spela detta och vanliga SFIV utan att behöva gå genom windows liveskiten. Segar bara ner och fyller ingen funktion, trodde åtminstone att det skulle spara allt jag låst upp osv men icke sa nicke. Och nu när ja blitt blind så funkar inte talprogrammet inne i spel så vill ju kunna spela utan att behöva logga in på games for windows. I sjävla spelmenyerna funkar ju det utmärktm ed kontrollen. SNackar nu om PC givetvis.

Tycker de skulle lagt till karaktärer som DLC istf släppa helt nya spel.

Förövrigt suger både analog stick på dual shock kontrollen och andra fighting sticks. Alltid upplevt att jag haft bäst kontrol med D-padden. Och har spelat SF sen 1992 och klarat allihopa på svåraste och spöat mängder med folk både i soffa och online så är ingen dålig spelare.

*edit, alla spel upp till SSIV som inkluderat Bison då.

Jag tror att det bara är den senaste versionen Ultra Street Fighter IV som fungerar utan Windows Live.
Citera
2016-09-13, 21:42
  #874
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag tror att det bara är den senaste versionen Ultra Street Fighter IV som fungerar utan Windows Live.
Hmm tänkte om det fanns nån crack eller liknande. Är la bara och köpa spelet annars. Rolento var ju kul att spela i Alpha 3 så kanske inte helt bortkastat.
Citera
2020-10-02, 06:40
  #875
Medlem
volvo 240s avatar
Något jag alltid grämde mig på både i SFIV och SSFIV samt USFIV var att ingen karaktäer hade sin egna backgrund, ja förutom bossen Seth då... Tyckte det gav väldig personligehet i de tidigare spelen.. De höll ju¨på med karaktärseklusiva bakgrunden ända upp till SF Alpha 3 och SF ex + @ 2 med unik musik för karaktären och i många fall detaljerade bkgrunder... Det sabbade faktiskt lite för mig... Nu som blid ser jag ju inte men hör iaf vilken bana det är tack vare musiken. och vilken karaktär jag möter via introt.. men inget slår riktiga banor för varje karaktär. Jag spelar mest som M Bison och Chun Li nu osm blind. Innan var det mest dessa två men nu är det bara dom. Anyway, någon som håller med mig om bakgrunderna?
Citera
2020-10-02, 07:06
  #876
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Något jag alltid grämde mig på både i SFIV och SSFIV samt USFIV var att ingen karaktäer hade sin egna backgrund, ja förutom bossen Seth då... Tyckte det gav väldig personligehet i de tidigare spelen.. De höll ju¨på med karaktärseklusiva bakgrunden ända upp till SF Alpha 3 och SF ex + @ 2 med unik musik för karaktären och i många fall detaljerade bkgrunder... Det sabbade faktiskt lite för mig... Nu som blid ser jag ju inte men hör iaf vilken bana det är tack vare musiken. och vilken karaktär jag möter via introt.. men inget slår riktiga banor för varje karaktär. Jag spelar mest som M Bison och Chun Li nu osm blind. Innan var det mest dessa två men nu är det bara dom. Anyway, någon som håller med mig om bakgrunderna?
Håller med, dock menar dy banor och inte "bakgrund", men point taken och visst, jag har stört mig på detta sedan dag ett. I de gamla Street Fighter II spelen hade alla karaktärer sin egen bana, vilket var bra. Det är ju så det ska vara och detta ger en lite mer personlig prägel på spelet, att ja, detta är hans bana, detta är liksom här Guile håller till (i en militärflygbas), det är här Dhalsim bor (i Indien med elefanter som husdjur, lol) osv. Samtidigt var ju detta med varje karaktärs egna bana, kulturellt också, och mångkulturellt på riktigt (på ett bra sätt), till exempel fick vi se japansk arkitektur på husen i Ryu's bana, troligen hans dojo eller liknande, och ett kinesiskt torg i Chun Li's bana, osv. Det är inget fel på banorna i SFIV, de är snygga och passar bra som fightmiljöer, men det hade varit bra om de kunde associeras med varje karaktär och även inkludera lite mer kulturella element som det fanns i SFII.

Något som också var mycket bättre i SFII är musiken. Musiken i SFIV höll tyvärr inte Street Fighter måttet. Capcom har faktiskt blivit sämre på TV-spelsmusiken på senare år. Förr producerade Capcom Sound Team riktigt bra TV-spelsmusik i både Street Fighter och Mega Man, men medan det finns några okej låtar i SFIV-serien så är ingen av dem av samma standard som Capcom Sound Team levererade under slutet av 80-talet och tidigt 90-tal. Detta följer ju u och för sig entartete kunst trenden där musik rent allmänt och även film har blivit skit på senare år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback