Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-14, 11:35
  #193
Medlem
Pumpkings avatar
Banshee-maraton

Säsong 1
Sammanlagd speltid: ca 10 timmar.

En helt okej grundplot med att en man på flykt etablerar sig i ett litet samhälle. Inga problem med extremvåld eller avslöjande sexscener. Men det är samtidigt en serie som stänkt är på jakt efter extrema konfrontationer. En MMA-stjärna som ska till den lilla staden och blir halvt mördad av den nya polischefen. Motorcykelgäng som grov misshandlar civilia. Gisslandraman. Mord. Och så själva grundploten som hinner ikapp och förföljer "Lucas Hood". Det är ok att titta på men jag köper inte det fullt ut.

Betyg: 7/10
Citera
2013-12-14, 11:42
  #194
Medlem
Pumpkings avatar
Vikings-maraton

Säsong 1
Sammanlagd speltid: ca 9 timmar.

Jag var väl en av få som verkligen gillade Pathfinder där jag tyckte att filmens vikingar kom helt till sin rätt. Här känns det varken maffigt tungt eller naturtroget nordiskt. Det känns som Allt för Sverige när dom leker medeltid i Småland. Jag ger serien en ärlig chans de första 4-5 avsnitten. Men när jag börjar slötitta lite mer så märker jag att jag fortfarande får in i princip samma mängd upplevelse som när jag verkligen ger det min fulla uppmärksamhet.
Det skulle gå att sammanfatta serien med att vikingarna åker till storbritannien, dödar munkar, åker hem, sedan blir det bråk med jarlen. Det är det. Det räcker inte.

Betyg: 6/10
Citera
2013-12-14, 11:53
  #195
Medlem
Pumpkings avatar
The Wire-maraton

Säsong 1
Sammanlagd speltid: ca 13 timmar

Serien slutade gå 2008 och anses idag av många vara det bästa som producerats i tv-serieväg någonsin. Så självklart är förväntingarna skyhöga. Man förväntar sig något extra, något som verkligen driver serier till en ny nivå. Istället är allting bara väldigt lugnt, jämt och bra. Serien håller i princip samma tempo hela tiden och de där "vardagsscenerna" blir något som man gillar. Allting känns nära anslutet till verkligheten och man kommer in en skön känsla för karaktärerna och historien.
Det känns mänskligt, jordnära och givande.

Betyg: 8/10
Citera
2013-12-14, 12:17
  #196
Medlem
Pumpkings avatar
Spartacus-maraton

Säsong 1, 2, 3 + 1
Sammanlagd speltid: ca 39 timmar

Spartacus har allt. Legenden som slåss för de fattiga, maktlösa för frihet. Den har sex, våld, en tydlig slutdestination. Grundstenarna för att i serieform bli något alldeles magiskt.
Jag kan hålla med de kritiker som tycker att manuset är lite styltigt och deras formuleringar och basunerande uttalanden kan kännas lite väl buffligt. Men det är ändå härligt buffligt.
Det enda minuset är att Spartacus dör, alltså skådespelaren bakom honom Andy Whitfield. Jag har inget emot ersättaren, men switchen ett år in i serien tar bort den där extra toppen. Dessutom hade serien blivit superlegendarisk om de hunnit slutföra hela historien och om han först efter det hade gått bort. Då hade han blivit den sanna Spartacus som fullföjt sitt uppdrag innan han lämna in.
Nu blir det bara jävligt bra. Istället för legendariskt omänskligt.

Betyg: 9/10
Citera
2013-12-15, 17:20
  #197
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Tänk på att tipsen ni ger här bör vara om filmer och inte tv serier för dessa tas i ett annat forum.
Låter de sista inläggen stå kvar men framöver tar vi alltså filmer.

/Mod
Citera
2014-09-11, 19:19
  #198
Medlem
Ledig imorgon så nu står det LotR-maraton på schemat. Har inte sett extended version tidigare så detta blir kul!
Citera
2014-09-11, 21:42
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Ledig imorgon så nu står det LotR-maraton på schemat. Har inte sett extended version tidigare så detta blir kul!
Du har 12 fantastiska timmar framför dig
Citera
2015-08-13, 08:39
  #200
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag funderar om jag ska ha något filmmarathon, typ se igenom de flesta filmer från mitt projekt, då blir det många filmer. Får se till helgen då jag kanske är mera motiverad. Har ni några andra tips på Marathonfilmer?
Citera
2015-08-13, 11:40
  #201
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag funderar om jag ska ha något filmmarathon, typ se igenom de flesta filmer från mitt projekt, då blir det många filmer. Får se till helgen då jag kanske är mera motiverad. Har ni några andra tips på Marathonfilmer?

Kör ett Lav Diaz-maraton!

Evolution of a Filipino Family (2004)
Norte, the end of history (2013)
From what is before (2014)
Death in the land of Encatos (2007)

Det är ett riktigt maraton det!
__________________
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-08-13 kl. 11:50.
Citera
2017-06-27, 04:03
  #202
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag funderar på att kolla på alla filmer med Harry Potter idag. Se hur mnga jag hinner med idag och som jag faktiskt vill ta och se. Det är långfilmer så man kanske hinner se alla kanske idag.
Citera
2017-09-25, 18:43
  #203
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag håller på att kolla igenom hela Harry Potter-filmerna just nu. Trevlig filmstund, film med bra fantasi.

Jag har sett Harry Potter The Philosopher's Stone för en stund sedan och nu tittar jag på The Secret Of Chamber.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback