Citat:
Ursprungligen postat av meeper
I see. Tack för tipset.
Panduro? Trodde bara de hade pyssel (typ klippa och klistra) saker. Får väl ta och passera förbi och se vad de har. Annars kan jag rekomendera en chokladarom som jag hittade på ICA. Märket är Spice Islands och den är ruggit dyr men ochså riktigt dryg. Gott till det mesta.

Mmm, trodde jag också. Var ditskickad av syster för att köpa speciella pennor en gång och såg dem. Dom säljer karamellfärg, pepparkaksformar och sådant. Plus essenser då. Står i samma hylla som karamellfärgen (även i stockholm gissar jag)
Har luktat på chokladaromer, men kan inte lista ut vad som är i den. "Arom" är ju inte samma sak som "essens", det är ju inte kakaoessens direkt, luktar mer sirap, billigt kakaopulver och alkohol tycker jag. Men det var inte den allra bästa fabrikatet tror jag. Ska försöka göra några egna essenser när jag får tid. Vet ett ställe här i gbg där man kan köpa hela criollo-kakao.bönor. En essensolja på den lär inte gå av för hackor!
Vad använder du din chokladessens till? Kan väl inte bli "bättre" än riktig choklad i t.ex muffins..?