Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-29, 01:22
  #1
Medlem
Frank_the_LLaMas avatar
vad tror ni, självmord eller mord? var det courtney love som dödade honom och isf varför?
Citera
2008-02-29, 02:30
  #2
Medlem
wonderlands avatar
Självmord... därför att ja, allt tyder väl på det? han var ju inte direkt en muntergök, skrev ett långt avskedsbrev och såg ut att planerat det länge.

Jag är inte så insatt i det hela, men vad är det som skulle peka på mord?
Citera
2008-02-29, 02:55
  #3
Medlem
Giant Squids avatar
27 klubben ,,hette den så? med Morrison, Hendrix och Joplin m,m
Det finns väl vissa konspirationer där dessa artister skulle ha eliminerats av staten för att de förvrider hjärnorna på ungdomen.
Kulturellt sett så har väl dessa likställts av den kristna högern som närmast fallna änglar, med ett demoniskt syfte att ikullstörta rådande kultur.

Hittade denna länk som jag själv inte riktig läst igenom än men som tar upp Mord vs självmord.

http://www.justiceforkurt.com/invest.../reasons.shtml
Citera
2008-02-29, 06:40
  #4
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
27 klubben ,,hette den så? med Morrison, Hendrix och Joplin

Twentyseven forever club
Citera
2008-02-29, 09:32
  #5
Medlem
Läs mer i den befintliga tråden:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=339186
Citera
2008-02-29, 22:42
  #6
Medlem
Mord.
Med stor sannolighet.
Alltså Kurt hade för mycket droger ( kokain? minns ej säkert) i blodet för att ens kunna lyfta en bössa.
Det kom polisen fram till.
Citera
2008-02-29, 23:25
  #7
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Mord.
Med stor sannolighet.
Alltså Kurt hade för mycket droger ( kokain? minns ej säkert) i blodet för att ens kunna lyfta en bössa.
Det kom polisen fram till.

det gjorde dom inte alls. och det var heroin. i övrigt se den tidigare tråden
Citera
2008-03-01, 00:10
  #8
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Läs mer i den befintliga tråden:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=339186


Okej, har precis läst igenom hela den tråden och jag tycker inte det verkar som att det finns några bevis till mord alls. Sedan att de fyra sista raderna avviker från hans tidigare handstil, well klart att det gör, han skrev dom precis innan han sköt sig. Och sedan att det funnits en övningslapp på bokstäver i Loves bil, jaha? Är det enbart hennes avtryck på den lappen eller? Skulle inte tro det, det skulle ju kunnats bevisa i såna fall.
Visst, sorgligt att han begick självmord och jag skulle inte ha några problem med att han skulle ha mördats istället, det är inte så att jag är anti den tanken.
Men jag tycker inte det finns något suspekt att peka på.
Citera
2009-06-01, 14:37
  #9
Medlem
zebagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Alltså Kurt hade för mycket droger ( kokain? minns ej säkert) i blodet för att ens
Heroin*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback