Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-29, 00:05
  #1
Medlem
Tänkte jag kunde dela med mig lite om mina erfarenheter.
Jag jobbar heltid på ett gym som massör, instruktör, receptionist samt mycket annat fix.
Så om någon har några frågor så svarar jag med glädje.
Citera
2008-02-29, 00:08
  #2
Medlem
Sartres avatar
Du skulle ju kunna börja att förklara hur ett sådant alltiallo-jobb på en sådan entry-level är _ett_ jobb.
Citera
2008-02-29, 00:12
  #3
Medlem
Ett jobb anser jag att det är då det är på EN arbetsplats. Men sen i min anställning så ingår flera olika uppgifter.
På många mindre gym så är ofta personalen väldigt mycket alltiallo, DVS receptionspersonalen är ofta samma som gymistruktörer och städpersonal.
Dåligt svar kanske men jag fattade int eriktigt din fråga.
Citera
2008-02-29, 00:48
  #4
Medlem
buffalos avatar
Hur mycket tjänar du?
Citera
2008-02-29, 09:11
  #5
Medlem
hur kommer det sig att du blivit gyminstruktör? utbildning, kontakter, slump?
Citera
2008-02-29, 11:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Hur mycket tjänar du?

Det beror lite på vad jag gör förnågot, men som receptionist, gyminstruktör + städning får jag 90kr/h. Som massör får jag 180kr/h och om jag håller någon form av gruppträning tex spinning så får jag ca 140kr/h
Citera
2008-02-29, 11:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
hur kommer det sig att du blivit gyminstruktör? utbildning, kontakter, slump?

Anledningen till att jag jobbar med det är att mitt största intresse är träning.
Jag har ingen utbildning till gyminstruktör men jag är utbildad massageterapeut samt har ca10års erfarenhet av egen träning som elitidrottare. jag är istortsett uppväxt på gymmet och läser väldigt mycket själv varge dag för att lära mig mer. Sen kan jag ju säga att jag anser att man får bättre kunskap för att jobba som gyminstruktör om man går en massage utbildning eller annan utbildning där man läser mycket anatomi än en ren gyminstruktörsutbildning.
Jag anser att kunskap är viktigare än en viss utbildning och det verkade visst min arbetsgivare med tycka.
Citera
2008-02-29, 12:08
  #8
Medlem
Klockrents avatar
Jag börjar på måndag en utbildning till massageterapeut på Axelssons. Jag undrar om du har några tips till mig angående yrket och om du är villig att svara på några frågor?

1. Hur tycker du att branschen ser ut för tillfället, är det relativt lätt att få jobb?

2. Jag kommer att välja en intriktning på utbildningen och är intresserad av idrottsskador. Vad tycker du om det valet?

3. I vilken stad arbetar du i?

4. Hur ser eran kundkrets ut? Kvinnor/män, åldrar och typer. (enbart massagen)

5. Hur många kunde brukar du ha per dag?

6. Vad tar du för t.ex. en helkroppsmassage?

/ Tack på förhand
Citera
2008-02-29, 12:31
  #9
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Måste vara juste att slippa ha dåligt samvete som vi andra när vi inte hinner med träningen efter jobbet..
Citera
2008-02-29, 16:36
  #10
Medlem
vad bänkar du?
Citera
2008-02-29, 23:31
  #11
Medlem
Jag börjar på måndag en utbildning till massageterapeut på Axelssons. Jag undrar om du har några tips till mig angående yrket och om du är villig att svara på några frågor?

1. Hur tycker du att branschen ser ut för tillfället, är det relativt lätt att få jobb?

Jag tycker det ser bra ut just nu och kommer nog göra under lång tid framöver. Jag skulle säga att det är ganska lätt att få jobb om man är kreativ och bra på att hitta kunderna för dom finns det gott av.


2. Jag kommer att välja en intriktning på utbildningen och är intresserad av idrottsskador. Vad tycker du om det valet?

Det tycker jag låter som ett bra val, är du bra på idrottsskador kan du jobba med idrottare och alla andra också, spamassör verkar enligt mig ganska tråkigt.

3. I vilken stad arbetar du i?

En ganska liten stad i söder.

4. Hur ser eran kundkrets ut? Kvinnor/män, åldrar och typer. (enbart massagen)

Alla typer av människor ingår i kundkretsen, men det vanligaste kunderna är kvinnor och män i ca 35-50år

5. Hur många kunde brukar du ha per dag?

eftersom jag inte jobbar med bara massage så blir det bara några vi veckan för min del, vi har totalt kanske 5-6 kunder om dan.

6. Vad tar du för t.ex. en helkroppsmassage?

Vi tar 470

/ Tack på förhand
Citera
2008-02-29, 23:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Måste vara juste att slippa ha dåligt samvete som vi andra när vi inte hinner med träningen efter jobbet..

Jag hinner tyvärr inte heller så mycket träning som jag skulle vilja. och sen kan det vara rätt drygt att träna på jobbet efter arbetstid, känns som man aldrig kommer från det stället + att folk vet att man jobbar där så dom kommer fram och frågar massa hela tiden medans man tränar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback