Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-28, 07:37
  #1
Medlem
Okej, nu är mitt minne otroligt dimmigt och jag vet inte hur mycket jag rökte igår, men mycket var det.

Hursomhelst vad jag är orolig över var att jag "fick" en typ stroke. Det kanske var inbillning men det kändes som om halva sidan av kroppen var 10x mer stenad än den andra. Riktigt sjukt alltså.

Ville bara veta om ifall det kan vara något som är konstigt med mig eller om jag bara inbillade mig. Jag rökte som sagt ganska mycket och jag är inte så tollerant heller

Tack på förhand!
Citera
2008-02-28, 07:57
  #2
Medlem
pappabears avatar
Alldeles riktigt du fick en stroke, samma sak hände min kompis.
Citera
2008-02-28, 13:12
  #3
Medlem
Självklart var det ingen stroke, det var mer av en liknelse. Jag är av nojjig natur så det kan ju ha blivit för mycket för mig. Ingen som har någon förklarning / idé?
Citera
2008-02-28, 13:14
  #4
Medlem
Har ingen förklaring, men kan med rätta påstå att jag upplevt något liknande!

Du har ju redan påpekat att du vet att det inte var en stroke, utan en liknelse bara. Men ändå vill jag säga att det är extremfall där folk under 30 ens drabbats av en stroke trots kebab, 2pkt cigg och tv spel varje dag
Citera
2008-02-28, 13:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Har ingen förklaring, men kan med rätta påstå att jag upplevt något liknande!

Du har ju redan påpekat att du vet att det inte var en stroke, utan en liknelse bara. Men ändå vill jag säga att det är extremfall där folk under 30 ens drabbats av en stroke trots kebab, 2pkt cigg och tv spel varje dag

Hehe jo jag är medveten om det, och skulle det varit en hjärnblödning skulle det visat sig tills idag. Då känslan nästan är helt borta. Känner mig fortfarande lite väck och "uppdelad" i kroppen typ.

Kan du berätta om din upplevelse?
Citera
2008-02-28, 13:28
  #6
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Okej, nu är mitt minne otroligt dimmigt och jag vet inte hur mycket jag rökte igår, men mycket var det.

Hursomhelst vad jag är orolig över var att jag "fick" en typ stroke. Det kanske var inbillning men det kändes som om halva sidan av kroppen var 10x mer stenad än den andra. Riktigt sjukt alltså.

Ville bara veta om ifall det kan vara något som är konstigt med mig eller om jag bara inbillade mig. Jag rökte som sagt ganska mycket och jag är inte så tollerant heller

Tack på förhand!

Haha, ja sånt där händer ofta, framförallt på röka och psykadelika. Vi brukar skoja om att man har tagit ett ojämnt antal linor/piller/bloss/lappar och att det därför blir obalans i kroppen. Fösta blosset/snorten lägger sig högerbenet, andra i vänster osv. Jag har upplevt nåt liknande på syra där jag upplevde att den ena halvan av kroppen var normal och den andra helt förvrängd, som att syran bara påverkade vänstersidan eller nåt.
Citera
2008-02-28, 13:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Haha, ja sånt där händer ofta, framförallt på röka och psykadelika. Vi brukar skoja om att man har tagit ett ojämnt antal linor/piller/bloss/lappar och att det därför blir obalans i kroppen. Fösta blosset/snorten lägger sig högerbenet, andra i vänster osv. Jag har upplevt nåt liknande på syra där jag upplevde att den ena halvan av kroppen var normal och den andra helt förvrängd, som att syran bara påverkade vänstersidan eller nåt.


Skönt att veta att det är något ofarligt då =)

Tack för alla svar! Min fråga är väll i princip besvarad
Citera
2008-02-28, 13:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Hehe jo jag är medveten om det, och skulle det varit en hjärnblödning skulle det visat sig tills idag. Då känslan nästan är helt borta. Känner mig fortfarande lite väck och "uppdelad" i kroppen typ.

Kan du berätta om din upplevelse?

Jadå, det skulle det

Jag vill minnas att jag funderat över varför det rycker och känns definitivt annorlunda i ena axeln i jämförelse med den andra, detta i samband med toke!

Men mycket mer än en starkare känsla i ena sidan än den andra har jag inte upplevt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback