• 4
  • 5
2008-03-03, 19:03
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Tillsägelse är inget man röstat om utan det är om det ska vara varning eller inte. Det är upp till varje enskild moderator att utdöma tillsägelser i sina egna forum.

Det tror jag inte att det hade gjort. Som sagt så bedömer jag att det i omrösningen inte hade blivit varning men exakt var ribban ligger gällande tillsägelser i det forumet får den moderatorn svara på. Jag vet ribban bäst i relations, sex och familjeforumet där jag modererar.

Ah okej, då är jag med på hur du menar.
Dock så går det inte att sköta på något snyggt vis, då den berörda moderatorn själv är moderator i forumdelen där inläggen postades.
Han lär ju knappast dela ut tillsägelser till sig själv.
Citera
2008-03-03, 19:11
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Ah okej, då är jag med på hur du menar.
Dock så går det inte att sköta på något snyggt vis, då den berörda moderatorn själv är moderator i forumdelen där inläggen postades.
Han lär ju knappast dela ut tillsägelser till sig själv.
Skicka i så fall en RP på det aktuella inlägget så tittar ju någon annan moderator i forumet på det. Man är inte immun mot regelverket bara för att man är moderator.
Citera
2008-03-03, 19:32
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Skicka i så fall en RP på det aktuella inlägget så tittar ju någon annan moderator i forumet på det. Man är inte immun mot regelverket bara för att man är moderator.

Jag var faktiskt inte säker på hur det skulle funka med RP-funktionen i det fallet, så jag var faktiskt en så pass störig individ att jag gjorde det förbjudna och skickade pm till admin om det för snart tre veckor sedan.

Svar har uteblivit, vilket är lite beklagligt.

Tillägg; Värt att understryka är att jag inte på något sätt försöker avgöra vad som är rätt och fel.
Jag vill bara kasta lite ljus på det beklagliga faktum att ingenting har hänt i ett fall som, enligt snövits tidigare inlägg, skulle kunna röra sig om hmf.
Att det i detta fallet rör sig om en moderator gör förstås ingen skillnad, men där finns säkert några som kan reta sig på det.

Även jag tycker att lagen om hets mot folkgrupp är skit, men finns där ett regelverk som tillämpas så skall det göras ordentligt, vare sig det gäller att fria eller fälla.
Senast redigerad av 503 2008-03-03 kl. 19:35.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in