2008-02-27, 16:42
Har hittat den bästa pizzan av dem alla, JohanSpecial: ost, skinka, paprika, lök, salami, gorgonzola, oliver. Jävligt matig och jävligt god.

Vad har ni för specialpizza/favoritpizza? Svar som calzone, capriciossa, vesuvio osv undanbedes. Låt oss ge varandra inspiration till grymma pizzor nu..
2008-02-27, 16:48
Medlem
Hade en favorit i 10-årsåldern på en Pizzeria där man fick välja 5 valfria pålägg. Min egen specialare brukade bestå av:

- Oxfilé
- Fläskfilé
- Ädelost
- Fårost
- Paprika

Pizzagubben brukade bli rätt förvånad över att jag tycker om sådana smaker. Underlig typ!

Idag äter jag pizza rätt sällan.. Men i så fall blir det Azteka med skinka, kryddmix, vitlöksås och jalapeno. Kanske inspirerar någon, för när jag är ute och reser brukar det bli pizza här och var och denna kombination är inte så vanlig som jag trodde.
2008-02-27, 16:53
Medlem
cammos avatar
Brukar ta en Hawai med fetaost på, gott som 17.
2008-02-27, 17:34
Medlem
Jag och min sambo brukar göra quattro där vi väljer ingredienser till 2 delar var. Mina delar brukar bestå av salami, mozzarellaskivor, lök och tonfisk, lök och ibland ansjovis.
Hennes består av fetaost, paprika, aubergine, lök och skinka, tomatskivor, riven ost, champinjoner.

Inte särskilt speciellt men jävligt gott, omväxling förnöjer.

Annars när jag äter ute blir det halvt inbakad med fläskfilé och bea.
2008-02-27, 17:38
Bannlyst
Capriciossa med köttfärs.
2008-02-27, 17:49
Medlem
Trumpeters avatar
Sparris tycker jag är riktigt gott på pizzan.
2008-02-27, 17:57
Medlem
Bulldoozers avatar
Duschef.. fast min egen specialare

Ost,tomat,salami,champinjoner,lök,köttfärs,tabasco och ibland med ett ägg på när jag känner för det, riktig kanon pizza!
2008-02-27, 18:22
Medlem
FarbrorGuds avatar
Finns väll otaliga trådar som tar upp pizza i alla dess olika former och fan vet jag.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=520516
2008-02-27, 18:25
Medlem
OliTs avatar
Tråd låst, kolla länken som FarbrorGud lade in.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in