Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-27, 14:36
  #1
Medlem
Cerpin Taxts avatar
Ni har alla varit med om det. Man sitter på bussen, tuben, eller spårvagnen, tänker att "näe, vad skönt att bara sitta och glo utan att lyssna på musik". Det är då de kliver på. De rör sig i grupper om tre.

Fram åker mobilen och det spelas Rosa Helikopter eller nån r'n'b på tjack på högsta diskantvolym. Och det är alltid samma typer av människor och alltid samma dåliga skitmusik. Hur kommer det sig?

Den enda gemensamma nämnaren för denna typ av beteende tycks vara den värdelösa musiksmaken, och i viss mån åldern. Varför vill man skylta med detta? Är det kanske ett uttryck för någon form av revolt?

Vad gör ni när det händer? Är ni en av Dom? Har ni varit med om att någon spelat bra musik?
Citera
2008-02-27, 15:03
  #2
Medlem
fuskas avatar
Dom spelar skit ja, 100% av dom. Alltid Jävla hiphop. fy fan säger jag bara det eller arab dunka dunka.

Om jag har vaknat på fel sida av sängen så att säga så brukar jag sätta mig så nära jag kan och spela skitsystem så högt det går. Helst högre än vad dom har.

Jävla pack är det köp lurar för helvete.
Citera
2008-02-27, 15:05
  #3
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Svaret på din fråga är nej. Jag har då aldrig hört något som ens kan klassas som okej. Gärningsmännen brukar ofta vara tummituggande, vanligtvis tjejer i åldern 13-18 eller invandrarkillar med klippkort på Jack & Jones. Inte sällan högljudda, och nästan uteslutande med en i alla avseenden uppenbar okänsla för stil. Då dessa personer hellre dryftar problem som "ciggen är slut, hur ska vi få tag på nya?" och rör sig kring diskussioner som på sin höjd behandlar Bam Margeras senaste prank, så har jag aldrig känt något intresse av att tillrättavisa eller på något sätt komma i kontakt med dem. Mitt råd är att skruva upp volymen på Ipoden.
Citera
2008-02-27, 15:22
  #4
Medlem
Apanjockos avatar
Vet exakt vad du menar och jag hatar det. Spelar alltid vidrig techno eller nån smörig rnb-dänga. Usch, som sagt, köp hörlurar för helvete!
Citera
2008-02-27, 15:27
  #5
Medlem
Schnauzers avatar
häromdagen kom det in precis en sån person som beskrev in i bussen.
det konstiga var dock att han var invandrare och lyssnade på en technoremix av nån av ultima thules låtar.
Citera
2008-02-27, 15:30
  #6
Medlem
relativs avatar
Jag skulle aldrig våga spela min musik så, även fast jag har norra europas bästa musiksmak. Nämligen för att det inte finns någon musik som är så bra att den tål att spelas i absolut tystnad inför motvilliga lyssnare, ur kassa mobilhögtalare.
Citera
2008-02-27, 15:43
  #7
Medlem
Apspektakels avatar
Finns det något vidrigare?
Ett par billiga hörlurar får man för en hundring och det finns inte en enda person i sverige som har råd med en mobiltelefon som inte har råd med ett par sketna hörlurar.
Citera
2008-02-27, 16:14
  #8
Medlem
grimhearts avatar
Mer än ofta handlar det om någon/några översminkade små slynor med dunjackor eller liknande fjortis-mode. Brist på uppforstran och brist på respekt för människor överhuvudtaget. På min tid visste man att om man käftade upp sig åkte man ofta på en smäll. Det finns för lite folk som vågar säga till nuförtiden, därav tror de att de kan bete sig hur som helst. Små jävla as är de allihop.
Citera
2008-02-27, 18:45
  #9
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
häromdagen kom det in precis en sån person som beskrev in i bussen.
det konstiga var dock att han var invandrare och lyssnade på en technoremix av nån av ultima thules låtar.
där har du en blatte med klass
Citera
2008-02-27, 19:14
  #10
Medlem
Eztrellas avatar
Haha du har verkligen helt rätt i det där. Jag har aldrig hört någon som spelat bra musik och jag förstår inte alls vitsen med att gå runt och irritera folk på det där viset.
Citera
2008-02-27, 19:14
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cerpin Taxt
Ni har alla varit med om det. Man sitter på bussen, tuben, eller spårvagnen, tänker att "näe, vad skönt att bara sitta och glo utan att lyssna på musik". Det är då de kliver på. De rör sig i grupper om tre.

Fram åker mobilen och det spelas Rosa Helikopter eller nån r'n'b på tjack på högsta diskantvolym. Och det är alltid samma typer av människor och alltid samma dåliga skitmusik. Hur kommer det sig?

Den enda gemensamma nämnaren för denna typ av beteende tycks vara den värdelösa musiksmaken, och i viss mån åldern. Varför vill man skylta med detta? Är det kanske ett uttryck för någon form av revolt?

Vad gör ni när det händer? Är ni en av Dom? Har ni varit med om att någon spelat bra musik?

Blir så jävla trött på det men nu har jag en egen mp3 spelare så jag hör inte så mycket av fjortisarnas skitmusik. Något man borde testa är att spela någon brutal dödsmetal typ Suffocation eller liknande i högtalarna på högsta volym när det där händer och se hur de reagerar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback