2008-02-27, 02:43
Medlem
relativs avatar
Skfunktionen knullar mig, hoppas det inte redan finns nn sn hr trd. Ber om urskt isf.

Vill ha tips och recept p goda vegbiffar. De jag frskt gra tidigare har bara ramlat samman och smakat gammalt mjl typ.
Citera
2008-02-27, 02:46
Medlem
"boris"s avatar
Skfunktionen r alltid dlig.

Jag tycker det r kul att experimentera med vegbiffar. Det svraste r alltid att f till konsistensen. Men lite gg (om man ter det) och strbrd brukar alltid gra susen. Nsta gng jag lagar till ngot, funderar jag p Senapspanerade vegbiffar. Det lt gott iallafall, och ovanligt enkla att tillaga.

http://www.middagsdags.se/recept.php?id=367
Citera
2008-02-27, 02:51
Medlem
relativs avatar
Hur mycket gg och strbrd ska man ha d? I frhllande till resten av geggan (vad man nu har).

Om vi snackar ett grundrecept p vegbiffar.
Citera
2008-02-27, 02:55
Medlem
"boris"s avatar
Oj, jag hftar alltid till. Jag vet faktiskt inte. Experimentera dig fram. Eller googla
Citera
2008-02-27, 02:57
Medlem
relativs avatar
Google har inte varit min vn i denna frga, tyvrr. Och visst kan jag experimentera, men jag vill nd ha ngon slags riktlinje. Aja, fr vl se om nn annan har nn id.
Citera
2008-02-27, 02:59
Medlem
"boris"s avatar
Hittar en del recept som lter goda. majs, kikrter, aubergine, gg och strbrd verkar kunna bli en gott rra. En annan lyder s hr:

Matiga vegebiffar (4 stora biffar eller 8 sm) (2-3 pers) 1 burk rda linser 1 morot grn paprika 2msk milda mini mat (eller annan matlagningsbas) Strbrd Salt Vitpeppar Klippt frsk persilja eller fryst finhackad Sklj och mixa linserna. Riv moroten och finhacka paprika och blanda i smeten med linser. Blanda i milda mini mat ,och alla kryddorna och hll i strbrd tills du fr en fastsmet. Platta ut till biffar och stek p hg vrme 2 minuter p varje sida. Servera med kokt potatis,brunss ,grna rtor och lingonsylt.

... Eller s kper man halvfabrikat!
Citera
2008-02-27, 10:15
Medlem
Om man inte ter gg s r ett tips att anvnda kokt mjlig potatis som bindemedel. En burk kikrtor, en nve hackad persilja, en finahackad vitlksklyfta, tv-tre king edvard eller mandelpotatisar (eller bl kongo om man vill spexa till det) som blivit ver, lite vtska (vatten, olja, tomatjuice), och lite strbrd till lagom konsistens (s att det hller ihop, men inte r fr torrt). vnd i strbrd och stek i olja p mellanvrme tills ytan ser aptitlig ut och allt r genomvarmt, vad som nu kommer sist.
Citera
2008-02-27, 10:17
Medlem
NinjaRvardottes avatar
"linsare" r goda, fins massvis med recept p dessa om man googlar lite. Speciellt d om man kr i ett lass hockory liquid smoke.
Fredrar att ta dessa i pita brd med sallad, lk och hemmagjord senaps majo med massvis utav avocado.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in