Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-27, 01:52
  #1
Medlem
Pastthemissions avatar
Min favoritlåt med Nine inch nails är Last. Vilken är din?
Citera
2008-02-27, 08:49
  #2
Medlem
Mashtars avatar
Tycker att det varierar rätt mycket. Just nu kanske "Somewhat damaged".
Citera
2008-02-27, 09:07
  #3
Medlem
Minderbinders avatar
Allt släppt före 00. Inget från kommunisteran.
Citera
2008-02-27, 10:19
  #4
Medlem
mrhenkos avatar
Det är säkert ett jättetrist standardsvar, men "Hurt" är så vacker så det nästan gör ont att lyssna på den. Jag gillar särskilt den versionen som spelades under turnén nu i somras och även (tror jag) under förra turnén. Alltså med bara piano och sång fram till andra "you could have it all". Med ljussättningen som stämningsförhöjare blev det så underbart.

"The Hand That Feeds" är enligt min last.fm en av de låtar som jag lyssnat allra mest på, så den är uppenbarligen en favorit. Jag gillar svänget, soundet och texten till den.

Även "Sin" är en favorit som går varm här hemma. Den har ett jävligt schysst gung.
Citera
2008-02-27, 13:27
  #5
Medlem
Pastthemissions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhenko
Det är säkert ett jättetrist standardsvar, men "Hurt" är så vacker så det nästan gör ont att lyssna på den. Jag gillar särskilt den versionen som spelades under turnén nu i somras och även (tror jag) under förra turnén. Alltså med bara piano och sång fram till andra "you could have it all". Med ljussättningen som stämningsförhöjare blev det så underbart.

"The Hand That Feeds" är enligt min last.fm en av de låtar som jag lyssnat allra mest på, så den är uppenbarligen en favorit. Jag gillar svänget, soundet och texten till den.

Även "Sin" är en favorit som går varm här hemma. Den har ett jävligt schysst gung.

Tidigare så lyssnade jag mycket på Hurt. Under den perioden så gjorde jag en
NIN tatuering.
Citera
2008-02-27, 13:32
  #6
Medlem
Pastthemissions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Allt släppt före 00. Inget från kommunisteran.
Jag kan hålla med dig om att NIN var bättre under 90-talet.
Citera
2008-02-27, 16:17
  #7
Medlem
grimhearts avatar
Håller med om att det var bättre före 00. Inte för att det är så illa nu heller men det känns som det var mer känsla i musiken förr. Argare, hårdare och i allmänhet känns det som det fanns mer mening bakom allt.
Citera
2008-02-27, 16:48
  #8
Medlem
Pastthemissions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimheart
Håller med om att det var bättre före 00. Inte för att det är så illa nu heller men det känns som det var mer känsla i musiken förr. Argare, hårdare och i allmänhet känns det som det fanns mer mening bakom allt.

Jo, det gör ju det. Sen så kan det också vara så att man har läst i boken Nine inch nails om vad Trent ville förmedla med de tidigare NIN skivorna.
Citera
2008-02-27, 16:55
  #9
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimheart
Håller med om att det var bättre före 00. Inte för att det är så illa nu heller men det känns som det var mer känsla i musiken förr. Argare, hårdare och i allmänhet känns det som det fanns mer mening bakom allt.

Jomen. Nu är det politiken som står i första rummet, inte musiken. Och allvarligt talat, hur jävla spännande är det att hacka på Bush och växthuseffekten 2007? Blanda in lite fjortisbråk med andra kändisar i texterna också (Marilyn Manson/Starfuckers Inc.), så inser man snabbt att Trent inte har mycket mer att säga Paris Hilton på en välgörenhetsgala på någon lyxhak i Hollywood.

Man kan inte helt ta ifrån honom det han gjorde på de första plattorna, men själv har jag tvingats inse att jag tidigare överskattade honom kraftigt.
Citera
2008-02-27, 17:28
  #10
Medlem
grimhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Jomen. Nu är det politiken som står i första rummet, inte musiken. Och allvarligt talat, hur jävla spännande är det att hacka på Bush och växthuseffekten 2007? Blanda in lite fjortisbråk med andra kändisar i texterna också (Marilyn Manson/Starfuckers Inc.), så inser man snabbt att Trent inte har mycket mer att säga Paris Hilton på en välgörenhetsgala på någon lyxhak i Hollywood.

Man kan inte helt ta ifrån honom det han gjorde på de första plattorna, men själv har jag tvingats inse att jag tidigare överskattade honom kraftigt.


Öhhhh jämför du paris hilton och Trent Reznor..... Det är rätt bra gjort.
Jag kan het ärligt säga att jag har varit dålig på att bry mig om texterna från alla skivor EFTER The Fragile med tanke på att musikalskt sett så har det inte tilltalat mig alls i närheten av vad tidigare skivor gjort. Texterna från The Downward Spiral sitter hårdare i ryggmärgen än vad min förmåga att gå antagligen gör.
Men med tanke på hela intrycket är så kan jag hålla med om att det är lite platt. Tyvärr får jag säga att som det ser ut nu så är hans storhetstid förbi. Hoppas nästan att han börjar köra diverse droger igen och gör en skiva lika fantastisk som downward spiral.
Citera
2008-04-28, 17:10
  #11
Medlem
Electropizduss avatar
The Fragile utan tvekan, men det dröjde lite innan jag kom på att the frail är solot till den....
Citera
2008-04-28, 17:19
  #12
Medlem
nette84s avatar
Piggy är absolut deras bästa låt....
Riktigt skön!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback