Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-26, 22:02
  #1
Medlem
Jag ska försöka att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag och min pojkvän var tillsammans i drygt ett år, men efter att vi varit tillsammans 9 månader ärvde han en stor summa pengar och blev helt förändrad. Han började köpa massa onödig saker; flera bilar, dyra kläder och massa sånt. Men också hela hans personlighet förändrades. Vi hade det så himla bra innan men efter att han fick pengarna slutade han bry sig om det mesta. Han slutade gå i skolan, han slutade vilja träffa mig och så vidare. Jag konfronterade honom om det och han sa att han skulle ändra på sig och att han insett hur fel han gjort. Men sedan blev det alla hjärtans dag...och han brydde sig inte ens om att uppvakta mig (han som annars är en riktig romantiker). Kan också tillägga att han inte hört av sig på över ett dygn då, och vi brukar annars prata flera gånger om dagen.

Jag fick nog och gjorde slut. Var helt förkrossad men försökte ta det så bra som möjligt. Några dagar senare får jag reda på att han i princip har ny tjej. En tjej som jag vet vem det är, någon som inte alls är hans stil. Hon är längre än honom, stor (tjock), alltid massor med smink och löshår. Dessutom är hon riktigt blåst. Jag ringde upp mitt ex och fick reda på att efter att jag hade gjort slut hade han åkt direkt och varit med henne. Och förmodligen hade han ju haft kontakt med henne innan eftersom de brukar hänga på samma fester.

Nu har det gått några veckor och han har inte gjort annat än att försöka få tillbaka mig. Han hör av sig HELA TIDEN och säger att han vill att allt ska vara som förut, att jag är hans stora kärlek, att han bara vill ha mig, att han inte kunde fatta att han var så dum och bla bla bla...Grejen är den att jag sagt riktigt elaka saker till honom när jag varit arg för att han gjorde som han gjorde. T.ex. har jag bett honom dra åt helvete m.m. Men ändå fortsätter han höra av sig även fast jag säger att jag inte vill ha honom.

Grejen är ju den att jag egentligen vill ha honom, men jag tycker att han har fått så många chanser. Det känns inte som om jag någonsin kommer komma över att han varit med någon annan? Jag blir bara äcklad även fast han säger att han kommer gottgöra mig osv. Allt är så jävla komplicerat så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Ska jag ta tillbaka honom? Vi hade det ju så bra förut? Eller är det lönlöst att försöka igen när jag redan nu vet att jag inte kommer kunna acceptera att han varit med någon annan?
Citera
2008-02-26, 22:13
  #2
Medlem
Jamesbombs avatar
Har han slut på cash nu?
Citera
2008-02-26, 22:17
  #3
Medlem
nojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbomb
Har han slut på cash nu?

Tänkte precis samma sak
Citera
2008-02-26, 22:18
  #4
Medlem
Vi kan sammanfatta vad jag har snappat upp från vänner i liknande situationer.

Jag tror du gillar uppmärksamheten han ger dig nu när det är slut och han ångrar sig. Det är därför du har låtit honom krypa i några veckor "trots att du vill ha honom". Jag tror nog att du inte att du bara har bett honom att dra åt helvete. Du har säkerligen gett honom några hintar då och då - så han inte tröttar helt.

Så det lutar väl åt att du låter honom krypa tills dess att han tröttnar. När så skett kommer det uppstå ett tomrum hos dig och rollerna blir ombytta. Ja, att ha någon som fjäskar hela dagarna kan vara bra för självförtroendet.

Men nu när han slutat höra av sig så är tomrummet där och plötsligt är det du som kommer messa och fråga vad han gör i tid och otid.

Antagligen lockar du med sex och efter några vinare så ger ni er fan på att ge det ett försök. Detta kommer upprepas ett par gånger innan det havererar helt.

Kan du inte göra en uppföljare om 3 månader, så får vi se om jag har rätt...?
Citera
2008-02-26, 22:22
  #5
Medlem
Scanlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Vi kan sammanfatta vad jag har snappat upp från vänner i liknande situationer.

Jag tror du gillar uppmärksamheten han ger dig nu när det är slut och han ångrar sig. Det är därför du har låtit honom krypa i några veckor "trots att du vill ha honom". Jag tror nog att du inte att du bara har bett honom att dra åt helvete. Du har säkerligen gett honom några hintar då och då - så han inte tröttar helt.

Så det lutar väl åt att du låter honom krypa tills dess att han tröttnar. När så skett kommer det uppstå ett tomrum hos dig och rollerna blir ombytta. Ja, att ha någon som fjäskar hela dagarna kan vara bra för självförtroendet.

Men nu när han slutat höra av sig så är tomrummet där och plötsligt är det du som kommer messa och fråga vad han gör i tid och otid.

Antagligen lockar du med sex och efter några vinare så ger ni er fan på att ge det ett försök. Detta kommer upprepas ett par gånger innan det havererar helt.

Kan du inte göra en uppföljare om 3 månader, så får vi se om jag har rätt...?

Väl talat!

Ta tillbaks honom nu och se om han är sitt gamla jag. Om han inte är det kan du ju alltid dumpa honom. För mycket power games brukar bara förstöra saker.
Citera
2008-02-26, 22:24
  #6
Medlem
Citat:
Grejen är ju den att jag egentligen vill ha honom, men jag tycker att han har fått så många chanser. Det känns inte som om jag någonsin kommer komma över att han varit med någon annan? Jag blir bara äcklad även fast han säger att han kommer gottgöra mig osv. Allt är så jävla komplicerat så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Liten reaktion kan man ju få. DU gjorde slut med honom, förväntar du dig då att han ska gå i celibat och flytta till indien och bli Munk? Det kanske var hans sätt att försöka takla tanken på att du gjorde slut med han.

Men förövrigt tycker jag att om du verkligen känner för det så go for it!!! Menar, har du otur så är han fortfarande den där jobbiga jäkeln med pengar fortfarande och då är det ju bara gå vidare och hitta någon som är intresserad av dig och inte sin rikedom...
Citera
2008-02-26, 22:27
  #7
Medlem
sebno1s avatar
[quote=overlocked]. Men sedan blev det alla hjärtans dag...och han brydde sig inte ens om att uppvakta mig (han som annars är en riktig romantiker). Kan också tillägga att han inte hört av sig på över ett dygn då, och vi brukar annars prata flera gånger om dagen.[quote]

eh varför uppvaktade inte du han då? som att alla hjärtans dag är hans deal och fixa?! nu får du skärpa dig, du kunde ha uppvaktat han
Citera
2008-02-26, 22:32
  #8
Medlem
[quote=sebno1][quote=overlocked]. Men sedan blev det alla hjärtans dag...och han brydde sig inte ens om att uppvakta mig (han som annars är en riktig romantiker). Kan också tillägga att han inte hört av sig på över ett dygn då, och vi brukar annars prata flera gånger om dagen.
Citat:

eh varför uppvaktade inte du han då? som att alla hjärtans dag är hans deal och fixa?! nu får du skärpa dig, du kunde ha uppvaktat han


Självklart hade jag också fixat med nya underkläder, present och så...men eftersom han hade mobilen avstängd och det inte gick att få tag på honom är det ganska svårt att uppvakta någon.
Citera
2008-02-26, 22:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilleman
Liten reaktion kan man ju få. DU gjorde slut med honom, förväntar du dig då att han ska gå i celibat och flytta till indien och bli Munk? Det kanske var hans sätt att försöka takla tanken på att du gjorde slut med han.

Men förövrigt tycker jag att om du verkligen känner för det så go for it!!! Menar, har du otur så är han fortfarande den där jobbiga jäkeln med pengar fortfarande och då är det ju bara gå vidare och hitta någon som är intresserad av dig och inte sin rikedom...

Jag va ju tvungen att göra slut med honom eftersom han bettet sig som en skit i 3 månader och fått hur många chanser som helst. Och hur mycket älskar han mig om han kunde gå och ligga med någon annan tjej direkt? Då var ju jag inte mkt värd. Det är sånna funderingar jag har... Och jag vill inte att han ska tro att han kan göra såhär igen heller, jag skickar ju inte ut så bra signaler om jag tar tillbaka honom när jag sa förra gången att han fick en sista chans att bättra sig. Jag älskar honom så förbannat mycket men jag måste ju ha någon slags självrespekt också. Eller är mitt resonemang helt ute och cyklar? Känner mig bara virrig just nu.
Citera
2008-02-26, 22:39
  #10
Medlem
raugers avatar
Vissa klarar väl inte av att hantera pengar
Citera
2008-02-26, 22:45
  #11
Medlem
har det tagit slut en gång så ska det sluta där......
Citera
2008-02-26, 22:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overlocked
Och jag vill inte att han ska tro att han kan göra såhär igen heller, jag skickar ju inte ut så bra signaler om jag tar tillbaka honom när jag sa förra gången att han fick en sista chans att bättra sig. Jag älskar honom så förbannat mycket men jag måste ju ha någon slags självrespekt också.

Jovisst självrespekt är bra det där. Men sen när man sitter ensam och funderar något år senare om det var värt att vara "för stolt" för att ta tillbaks den man "älskar så förbannat mycket" så känns det nog inte lika bra längre.
Han har ju inte direkt gjort något heller. Det var slut.. Så det är ju inte direkt att vara otrogen. Det finns inget som säger att han skulle gå och dra över en annan flicka om ni blev ihop igen. Om han nu skulle göra det så skulle du må dåligt ett tag, men sen kanske förstå att då förtjänade du bättre..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback