Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-26, 21:27
  #1
Medlem
Random~s avatar
Jag har en kompis, låt oss kalla honom för XXX.
Jag och XXX har varit kompisar i 1,5 år, vi har väldigt kul oftast, problemet är att när jag gör nått litet, nått sånt som ingen nånsin i hela mitt liv har äns tänkt på, blir har SKITARG, tex "Vi diskuterar nånting o vi tkr inte samma sak, då blir han SKITARG och börjar hoppa på min personlighet, tex du är så jävla korkad i huvet fattar inte att du har kompisar, ingen borde gilla dej igentligen, du är helt misslyckad, dina åsikter har inget värde, etc"
När jag frågade honom "Bryr du dig om att jag blir sårad?" svarade han "Nej, inte när du e så störande"...

Mitt självförtroende har hela mitt liv vatt bra och jag har gillat mej själv, men sedan 1 år~ tillbaks suger mitt självförtroende, e totalt osocial med folk för känner mej så dålig..

Har aldrig varit med om nått liknande, börjar verkligen känna mej "Olycklig" pga detta.

Har försökt prata om honom med detta men då sätter han igång med sitt tjat om hur dålig jag är..

Är det nån som har varit med om nått liknande? Isf hur löste ni det?

Nått förslag på vad ska göra?

VÄLDIGT tacksam för svar.
Citera
2008-02-26, 21:38
  #2
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Jag har en kompis, låt oss kalla honom för XXX.
Jag och XXX har varit kompisar i 1,5 år, vi har väldigt kul oftast, problemet är att när jag gör nått litet, nått sånt som ingen nånsin i hela mitt liv har äns tänkt på, blir har SKITARG, tex "Vi diskuterar nånting o vi tkr inte samma sak, då blir han SKITARG och börjar hoppa på min personlighet, tex du är så jävla korkad i huvet fattar inte att du har kompisar, ingen borde gilla dej igentligen, du är helt misslyckad, dina åsikter har inget värde, etc"
När jag frågade honom "Bryr du dig om att jag blir sårad?" svarade han "Nej, inte när du e så störande"...

Mitt självförtroende har hela mitt liv vatt bra och jag har gillat mej själv, men sedan 1 år~ tillbaks suger mitt självförtroende, e totalt osocial med folk för känner mej så dålig..

Har aldrig varit med om nått liknande, börjar verkligen känna mej "Olycklig" pga detta.

Har försökt prata om honom med detta men då sätter han igång med sitt tjat om hur dålig jag är..

Är det nån som har varit med om nått liknande? Isf hur löste ni det?

Nått förslag på vad ska göra?

VÄLDIGT tacksam för svar.


Tror din "vän" har nog ännu sämre självförtroende om han ska hoppa på dig så där.
Citera
2008-02-26, 21:39
  #3
Medlem
mongors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Jag har en kompis, låt oss kalla honom för XXX.
Jag och XXX har varit kompisar i 1,5 år, vi har väldigt kul oftast, problemet är att när jag gör nått litet, nått sånt som ingen nånsin i hela mitt liv har äns tänkt på, blir har SKITARG, tex "Vi diskuterar nånting o vi tkr inte samma sak, då blir han SKITARG och börjar hoppa på min personlighet, tex du är så jävla korkad i huvet fattar inte att du har kompisar, ingen borde gilla dej igentligen, du är helt misslyckad, dina åsikter har inget värde, etc"
När jag frågade honom "Bryr du dig om att jag blir sårad?" svarade han "Nej, inte när du e så störande"...

Mitt självförtroende har hela mitt liv vatt bra och jag har gillat mej själv, men sedan 1 år~ tillbaks suger mitt självförtroende, e totalt osocial med folk för känner mej så dålig..

Har aldrig varit med om nått liknande, börjar verkligen känna mej "Olycklig" pga detta.

Har försökt prata om honom med detta men då sätter han igång med sitt tjat om hur dålig jag är..

Är det nån som har varit med om nått liknande? Isf hur löste ni det?

Nått förslag på vad ska göra?

VÄLDIGT tacksam för svar.

ditt dåliga självförtroende sammanföll alltså med att du blev kompis med den här personen...? behöver inte vara hans "fel". man ska inte skylla ifrån sig på andra personer men ibland är det fan helt och hållet andras fel.
Citera
2008-02-26, 21:40
  #4
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Antingen slutar du ta åt dig av det han säger. Eller så säger du upp vänskapen
Citera
2008-02-26, 21:40
  #5
Medlem
Rasta?s avatar
Det hela måste ställas på sin spets.. Ställ ett ultimatum och säg att om han inte lyssnar på vad du har o säga och tar till sig vad du berättar för honom om hur du känner om det här så får ni helt enkelt släppa kontakten. Han påverkar dig bara negativt och du borde träffa någon som kan uppmuntra dig istället och ge dig tillbaka förlorad mark.

Flytta hem till mamma ett tag vettja, det kan funka..

Eller förresten, ta honom i tvåan bara så ordnar det sig.
Citera
2008-02-26, 21:41
  #6
Medlem
mongors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Tror din "vän" har nog ännu sämre självförtroende om han ska hoppa på dig så där.

förstår hur du tänker, men det behöver nödvändigtvis inte vara så.

hur mäter man självförtroende?
Citera
2008-02-26, 21:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Jag har en kompis, låt oss kalla honom för XXX.
Jag och XXX har varit kompisar i 1,5 år, vi har väldigt kul oftast, problemet är att när jag gör nått litet, nått sånt som ingen nånsin i hela mitt liv har äns tänkt på, blir har SKITARG, tex "Vi diskuterar nånting o vi tkr inte samma sak, då blir han SKITARG och börjar hoppa på min personlighet, tex du är så jävla korkad i huvet fattar inte att du har kompisar, ingen borde gilla dej igentligen, du är helt misslyckad, dina åsikter har inget värde, etc"
När jag frågade honom "Bryr du dig om att jag blir sårad?" svarade han "Nej, inte när du e så störande"...

Mitt självförtroende har hela mitt liv vatt bra och jag har gillat mej själv, men sedan 1 år~ tillbaks suger mitt självförtroende, e totalt osocial med folk för känner mej så dålig..

Har aldrig varit med om nått liknande, börjar verkligen känna mej "Olycklig" pga detta.

Har försökt prata om honom med detta men då sätter han igång med sitt tjat om hur dålig jag är..

Är det nån som har varit med om nått liknande? Isf hur löste ni det?

Nått förslag på vad ska göra?

VÄLDIGT tacksam för svar.


Tycker du ska sluta ha kontakt med denna "kompis" för han är inte bra för dig. Se det som nått lärorikt. Tänk på alla gånger han gjort dig illa, dissat dig osv...det gör saken lättare. Och gå inte in i några diskussioner med honom, bestäm dig för att han är knepig eller nått som beter sig sådär. Om han undrar vart du tagit vägen/inte hör av dig så säg rakt ut varför om du vill det... eller så spelar du dum och låtsas som ingenting, du kan säga att du haft mycket att göra nu, inte haft tid, det har varit en del osv. Mitt tips. Lägg inte nån energi på sådana kompisar...
__________________
Senast redigerad av BJB 2008-02-26 kl. 21:47.
Citera
2008-02-26, 21:44
  #8
Medlem
mongors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Tycker du ska klippa kontakten med denna "kompis" för han är inte bra för dig. Se det som nått lärorikt. Tänk på alla gånger han gjort dig illa, dissat dig osv...det gör saken lättare. Och gå inte in i några diskussioner med honom, bestäm dig för att han är knepig eller nått som beter sig sådär. Om han undrar vart du tagit vägen/inte hör av dig så säg rakt ut varför om du vill det... eller så spelar du dum och låtsas som ingenting, du kan säga att du haft mycket att göra nu, inte haft tid, det har varit en del osv. Mitt tips. Lägg inte nån energi på sådana kompisar...

medhåll.

TS: en sån här person ändrar SÄLLAN på sig. BJB har enligt mig helt rätt. det svåra är att såna här kompisar i många fall är ens "bästa vänner". det är det som är så jävla sjukt.
Citera
2008-02-26, 21:48
  #9
Medlem
Random~s avatar
Vill inte säja upp kontakter, men känner mej verkligen sårad när han bråkar så kan inte ignorera det längre. Finns det nått 3e alternativ?
Kanske funkar att när han börjar så sticker jag helt enkelt därifrån/loggar ut?
Citera
2008-02-26, 21:49
  #10
Medlem
Random~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongor
medhåll.

TS: en sån här person ändrar SÄLLAN på sig. BJB har enligt mig helt rätt. det svåra är att såna här kompisar i många fall är ens "bästa vänner". det är det som är så jävla sjukt.

Precis, han är min bästa vän, kan inte bara sluta umgås med han
Citera
2008-02-26, 21:50
  #11
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Vill inte säja upp kontakter, men känner mej verkligen sårad när han bråkar så kan inte ignorera det längre. Finns det nått 3e alternativ?
Kanske funkar att när han börjar så sticker jag helt enkelt därifrån/loggar ut?

Klipp bollarna och gråt ut inför han och förklara att du känner dig som så ledsen när han klankar ner på dig. Och sen låter du han ta dig i 2an
Citera
2008-02-26, 21:58
  #12
Medlem
Random~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki SIXXX
Klipp bollarna och gråt ut inför han och förklara att du känner dig som så ledsen när han klankar ner på dig. Och sen låter du han ta dig i 2an
Hehe jo att visa att man verkligen blir ledsen kanske hade funkat
Men dedär med att ta han i 2an vetefan :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback